pondělí 6. března 2017

Cottage Pie

Varianta neméně oblíbeného Shepherds Pie. Mleté hovězí maso, dušené ve víně, zakryté peřinkou z bramborové kaše, posypané cheddarem a zapečené v troubě. Víc se k tomu snad ani nemusí říct. Po ruce jsem měla jen telefon, vyfotit jsem to málem nestihla, takže kvalitu omluvte. Je to ale tak dobré, že jsem si řekla, že na blog to prostě musí jít okamžitě.  Děti si dokonce přidaly i přes zjevnou přítomnost řapíkatého celeru a mrkve. Příprava není úplně nejrychlejší a doporučuji rovnou dělat z dvojité dávky. Dá se totiž zamrazit a upéct později.

700 - 800 g mletého hovězího, 1 cibule, 3 mrkve,  3 stonky řapíkatého celeru, 2 stroužky česneku, 2 lžíce protlaku, tymián - nejlépe čerstvý, cca 1,5 dcl červeného vína, worcester omáčka cca 1 -2 lžíce dle chuti, sůl, pepř, hovězí vývar (cca 0,5 l), 2 lžíce mouky, olivový olej

brambory, cheddar, smetana, muškátový oříšek, sůl

Na olivovém oleji osmahneme osolené a opepřené maso. Až zhnědne, dáme jej bokem a přidáme opět trochu oleje,ztlumíme oheň a přidáme nakrájenou cibuli, mrkev a celer. Na konec přidáme nadrobno nasekaný česnek a zaprášíme moukou. Zalijeme vývarem(opatrně, raději v průběhu dolíváme, směs nesmí být moc tekutá)  trochou dobrého červeného vína a přidáme 2 lžíce protlaku, tymián a dusíme cca 30 minut. Mezitím v osolené vodě uvaříme brambory, rozmačkáme, přidáme ohřátou smetanu, muškátový oříšek, nastrouhaný cheddar a uděláme jemnou kaši. Do zapékací  mísy dáme masovou směs a necháme vychladnout (lépe se pak na ni nanáší kaše). Na směs přidáme kaši, zasypeme zbytkem cheddaru a zapečeme na 200 C cca půl hodiny.

6 komentářů:

  1. Co myslíš, že jsem dnes dělala k obědu, Vando? Že já jsem se po ránu lezla... :) Fantastické to je! I mladší kluk si zamlaskal, díky :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám velkou radost! Myslím že to je skvělý jídlo pro děti, zakrytý tou opečenou kaší to prostě budí sympatie:-)

      Vymazat
  2. Už se těším, že vyzkouším!
    Dcera(17) číhala na nový příspěvek - vše, co jsem od tebe obšlehla jí "jede" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že máme s dcerou stejný vkus

      Vymazat