úterý 29. března 2016

Velikonoční kremrole

Ptáte se, co je na nich velikonočního? Nic. Pojmenovala jsem je takhle jen proto, že v pozadí fotografie můžete vyzkoumat část velikonoční výzdoby...  a ty zbytečky, co nesnědly moje děti jsme včera nabízeli návštěvám. Můžete si je udělat na Velikonoce, na Vánoce ( obojí blbé, je do nich teď dost daleko...) nebo prostě jen tak (bežte do toho). Správně a úplně nejvýstižněji by se měly tyto kremrole jmenovat "Kremrole, které sundáte z těch pitomých kovových trubiček naprosto bez problémů", což je trochu dlouhé a neobratné, leč o to víc pravdivé. TO je totiž to úskalí výroby kremrolí, které mě od tohoto pokusu dlouho odrazovalo. Tak s tímhle receptem se toho nebojte, šlo to raz dva...Těsto je hotové taky hned, jediné trochu zdlouhavější je vaření sněhu ve vodní lázni. Ale na druhou stranu - tohle je sníh, který vás potěší i na jaře.

370 g hladké mouky, 280 g másla, 1 zakysaná smetana, 1 vejce, kus másla na potření trubiček

1 vajíčko na potření kremrolí
bílkový sníh: 4 bílky, cukr krupice

Z uvedených surovin vypracujeme těsto, které dáme na 1 hodinu do lednice. Mezitím si máslem potřeme kovové trubičky. Doporučuji to neodfláknout. Mně se osvědčilo nechat si kousek másla v papíru a tímto papírem pak pěkně pošudlat celou trubičku.
Z těsta vyválíme asi 3 mm silný obdélník, který nařežeme na vodorovné pásky asi 3 cm dlouhé /záleží samozřejmě na tom, jak máte tlusté ty kovové trubičky, já mám malé, tak jsem dělala cca 1 a půl cm pásky na minikremrole/. Tento pásek těsta namotáme (víte jak kremrole vypadají, že?:-D na trubičku tak, aby jeden konec trubičky nebyl zabalený v těstě (takže dejme tomu do čtyř pětin formičky). Budou se nám pak kremrole líp sundávat. Na plech vyložený pečícím papírem vyskládáme takto namotané kremrole, potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme na 180 C cca 15 minut dozlatova.
Ještě teplé je sundáme tak, že kremroli opatrně chytneme a postavíme formičku na podložku právě tím nezabaleným koncem. Poťukáme s trubičkou a kremroli jemně stáhneme, či zatlačíme dolů a kremrole se krásně z formičky uvolní a sjede. Snad je to srozumitelné. 
Sníh připravíme tak, že bílky mírně našleháme do pěny a postupně přidáváme cukr. Vyšleháme do pevného sněhu, který umístíme do  mírně vroucí vodní lázně ( vrchní nádoba by měla být ponořena cca 1 - 2 cm ve vodě) a šleháme v této lázni cca 15 minut. Sníh mírně zmenší svůj objem.
Kremrole pak naplníme sněhem pomocí cukrářského  sáčku, pocukrujeme a pleskáme ostatní přes ruce, aby na nás zbylo.


5 komentářů:

  1. Mám moc ráda Tvůj blog, Tvé psaní. Je úplně jiné a mě moc baví. Nota bene kremrole taky :-) Přeji krásné dny pohodou a klidem protkané. Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: Jinak moje babička sundávala kremrole z těch blbých kovových trubiček tak, že do nich lehce ťukla a ony sjely samy. Motala je vždy po spirále proti proudu, aby sjely a hlavně od toho užšího konce. Když se to namotá obráceně, je to vážně pakec :-) Věrka

      Vymazat
    2. No, já nejsem vybavena, mám trubičky rovné, ale naštěstí to šlo i tak. A děkuju za milou zprávu.

      Vymazat
  2. Super inspirace, určitě se budu vracet. Děkuji moc :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Super inspirace, určitě se budu vracet. Děkuji moc :-)

    OdpovědětVymazat