středa 2. března 2016

(Ne)Obyčejný makovec

Řeknete si asi, na makovci není nic zvláštního. To se ale pletete. Je to přesně ten typ úžasně kypré a "mokré" buchty, vedle které se každé dusítko z obchodu může jít vycpat. Úžasná chuť makovce s citronovou polevou dohromady a samozřejmě s hrnkem mléka se u mě řadí, vedle chuti borůvek se smetanou a cukrem, letních okurek hadovek, vánoční rybí polévky a babiččiny polévky s knedlíčkama, mezi zásadní chutě připomínající dětství. Když jsem ten makovec pekla, míchala jsem polevu a  při přemýšlení o těch chutích z dětství, které zmizely a už nikdy nebudou takové, jsem s dětským zaujetím  pozorovala misku s polevou jak ji tou lžičkou hezky roztáčím...Copak to asi udělá? Šlo to čím dál rychleji a rychleji, až se poleva díky odstředivé síle (jaké překvapení!) rozprskla z misky po celé lince. Tak jsem se hned rozhlédla jestli tuhle mou produkci neviděly děti a rychle vše setřela. Důstojnost zůstala zachována. Tedy aspoň dnes. No prostě ten makovec je kouzelný! Dá se s ním do toho dětství cestovat pořád!

50 g másla, 150 g cukru moučka, 1 vejce, 1 vanilkový cukr, špetka skořice, šťáva z jednoho citronu, 250 ml mléka, 100 g hladké mouky, 200 g mletého máku, 1/2 prášku do pečiva

Máslo utřeme s cukrem a vejcem, zatřeme vanilkový cukr, skořici a citronovou šťávu. Vmícháme mléko, mouku s práškem do pečiva a mák. Menší dortovou formu nebo formu na srnčí hřbet hmotou naplníme a pečeme zvolna na 180 C cca 45 minut. Po vpíchnutí špejle by vám neměly na špejli zůstat drobky, takto zaručeně poznáte, že je hotovo. Na vychladlý makovec naneste polevu (citronová šťáva a cukr moučka).


16 komentářů:

  1. Vypadá nádherně :) jenom mi příjde, že to bude hodně sladké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam toho cukru opravdu dost, taky jsem pochybovala, samotné těsto ale zas tak strašně sladké není, jen spíš pak opatrně s tou polevou, nebo ji vynechat...

      Vymazat
  2. Makovec mám také ráda, ale dělám jej z celého maku - mletému jsem nikdy nepřišla na chuť. A citronová poleva je samozřejmě ta nejlepší tečka jakou mu lze dodat!

    OdpovědětVymazat
  3. Nejllepší tečka je si ho znovu přidat:-D

    OdpovědětVymazat
  4. Můj muž ti děkuje. Protože mák u něj vítězí. A my máme buchtu na víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, budu se těšit že dáš vědět jestli chutnal!

      Vymazat
  5. Právě je v troubě ... Už se nemůžu dočkat ;)
    Dík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už je skoro snědený! ;) výborný! Přehnaně sladký mi vůbec nepřipadá ...
      Jeste jednou dík za recept - ukládám ;)

      Vymazat
    2. Tak to mám velkou radost!

      Vymazat
  6. Super recept. Jen toho cukru jsem dala pouze 50g a bohatě to stačilo. Do jedné poloviny jsem také zkusila dát měkké, sušené švestky a příjemně to makovník oživilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švestky a mák jsou nejlepší kombinace, to je jasná věc!

      Vymazat
  7. Děkuji moc za recept. Chutná. Přidala jsem rozmrazené meruňky, pekla ve hřbetu. :-) Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za zprávu, mám radost, když je spokojenost:-)

      Vymazat
  8. Krásný den, moc se nám líbí Váš blog a chtěli bychom Vás oslovit s nabídkou spolupráce. Jednalo by se o testování cukrářských výrobků z Ozdobdort.cz. Pokud byste měla zájem, ozvěte se mi na mail ozdobdort.pr@gmail.com :). Ať se daří! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Pekný večer,
    práve som náhodou narazila na Váš blog a hneď na makovec. Asi je to náhoda, ale zajtra sa práve chystám piecť makovec podľa môjho osvečeného receptu, ale asi sa nechám inšpirovať :-).
    Krásny blog, už som nedzi nasledovateľmi.
    Prajem krásne veľkonočné sviatky!
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítejte, snad tu najdete něco co se vám osvědčí. Děkuji za zprávu a těším se, že napíšete až něco vyzkoušíte.

      Vymazat