úterý 17. listopadu 2015

Dýňová galette s karamelizovanou cibulí, balsamicem a kozím sýrem


Tohle je opravdu pro letošek poslední dýňovina! Ale tenhle koláč jsem prostě musela udělat hned, jak jsem viděla recept! A to prosím pěkně i za cenu toho, že jsem si tím předplatila přípravu druhého oběda pro děti, protože ty by do tohohle jídla ("kozí sýr? cibule? Dýně? Fůůůj Vojtooo, pojď se podívat co bude k obědu, tomu nebudeš věřit!") nerýply ani velmi velmi dlouhým klacíkem. Zato já jsem si byla jistá, že tenhle recept prostě musí fungovat. U mě stoprocentně! Karamelizovaná cibule, dýně a tymián jsou sehraní parťáci vždycky. A přidáním sladkokyselého balsamica a skvělého kozího sýra spojíte tento koláč okamžitě a nerozlučně se slovy jako je "nebeský", "božský" a "neodolatelný". A až ho budete jíst, podívejte se z okna ven, ladí s aktuální barvou listí, které ještě zbývá na stromech....a hřeje, voní a každý podzimní den s ním prostě může být jen hezčí! No ne?!

těsto: 185g hladké mouky 1 vajíčko, 1 lžíce olivového oleje,  špetka soli, 60 ml vody

náplň: 2 lžíce olivového oleje, 250g strouhané dýně, 2 cibule, 4 stroužky česneku, sůl, petržel, oregano, tymián

balsamicová omáčka: 2 cl balsamicového octa, 1- 2 lžíce hnědého cukru - svařit až se ocet zredukuje cca na polovinu, trošku zhoustne


Z uvedených ingrediencí uděláme těsto, které necháme cca půl hodiny odpočinout v lednici. Vyválíme na tenko tak, aby bylo větší než koláčová forma. Tu vymažeme máslem, vysypeme moukou. Těsto na ni položíme tak, aby přesahovalo ven okolo formy (cca 2 cm) a aby jeho okraje pak šly přehnout zpět do formy.
Na olivovém oleji, na středním ohni pomalu necháme zkaramelizovat cibulku. Jak začne hnědnout, přidáme dýni, česnek a bylinky. Osolíme  a opékáme cca 5 minut. Nakonec přidáme svařené balsamico s cukrem, dosolíme.
Náplň dáme na těsto a jeho okraje přehnem zpátky do formy.  Pečeme na 200 C dozlatova. Hotový koláč posypeme kozím sýrem a můžem pokapat balsamikovým gelem.



8 komentářů:

  1. Dýňových receptů není nikdy dost a tenhle vypadá fakt senzačně :) hned bych si kousek dala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju MIlLo, myslím že fakt stojí za vyzkoušení. Tak pokud zkusíš, dej vědět, jestli chutnal. Doufám že bude!

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, tak ten teda je! Hned bych si dala, leč jako jediná milovnice dýně doma bych pak pěkně nakynula, protože bych měla celý koláč jen a jen pro sebe :-) Vandi, tvoje články mě vždycky naprosto rozsekají, úplně jako bych byla u vás doma :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký den přeji,
    jmenuji se Danča Hájková a ráda bych s vámi spolupracovala. Jednalo by se o výměnu zpětných odkazů na webových stránkách.

    Moje návštěvnost je průměrně 16 000 lidí za jeden měsíc.
    Pokud chcete více informací o návštěvnosti, ráda je poskytnu :-).

    Můj web je: http://www.DancaHajkova.com
    Odkaz může být klasicky textový nebo grafický, záleží, jak se domluvíme :-).

    Budu ráda za jakoukoliv odpověď. Můj E-mail je: partner@hubnutisdancou.cz

    PS: Pokud Vás můj email obtěžuje, tak se omlouvám, nerada jsem vás zdržovala.

    Přeji krásný a pohodový den, Danča.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to by byla moc chutná večeře, s dýni si to neumím ani představit, ale mělo by se to vyzkoušet..

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jo tak to vypadá výborně :) Musím vyzkoušet:)

    Sleduj mne také na :

    www.lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat