sobota 1. listopadu 2014

Úplně jednoduché sýrové sušenky

Myslela jsem, že je zná úplně každý. Jsou jednoduché a rychlé a moc dobré. Vlastně by mě nikdy nenapadlo, dávat tento recept - nerecept na blog, kdybych se nedočkala velké a snad upřímné chvály na posledních dvou návštěvách, kam jsem je - momentálně líná vymyslet cokoliv nového a originálního - přinesla. No a na obou místech moc chutnaly a recept nikdo neznal. Tak jsem si řekla, že se možná opravdu  najde ještě někdo, kdo je ocení...
A proč jsem si na ně znovu vzpomněla? To když necháte manžela s dětmi nakupovat, a pak se dočkáte třeba pěti bločků tvrdého sýra v lednici naráz. Aby náhodou nedošel, žejo...
Tak prosím, pokud patříte mezi ty, kteří si je ještě nikdy nedělali, rozhodně tento recept uložte a zkuste. Věřím, že si u vás získá stálé místo v repertoáru večírkových evergreenů.
Recept si navíc hned zapamatujete, protože je tzv. třetinový - upravíte si množství podle toho, kolik potřebujete napéct. Takové příjemné množství na ujídání pro 4 - 6 lidí je dávka po 200 g.

těsto: 1/3 hladké mouky, 1/3 strouhaného tvrdého sýra (tady klidně eidam), 1/3 másla, eventuálně troška studené vody

na posypání: mletá paprika, kmín, vajíčko na potření

Z těsta vyválíme placku cca 0,4 cm a zní vykrájíme tvary, které chceme. Potřeme vajíčkem a posypeme kořením. Pečeme na 200 C dorůžova.

18 komentářů:

  1. týjo...zítra zkusím, taky je neznám :)

    OdpovědětVymazat
  2. No vide, tak to jsem ráda, že se našel další...:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Také neznám. Mlsání k vínu se u nás hodí vždycky, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jí se to opravdu samo. Je to sice jednoduché, ale velmi úspěšné pohoštění. Tedy alespoň u nás.

      Vymazat
  4. Super, co nějaký kypřící prášek? Nepatří tam?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruměnko, opravdu není třeba. Je to křehké těsto, tak jako na quiche a podobně.

      Vymazat
  5. Júú, též neznám a musím vyzkoušet! A navíc mám tucha, že jak je v tom hafo toho sýra, že by to mohlo držet i v bezlepkové variantě. Takže brzy vyzkouším, bo mlsání k vínu, to je moje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to mám radost, že jsem tě nalákala. Sýr a máslo si poradí asi i s bezlepkovými moukami, se kterými prý bývá při pečení občas problém.

      Vymazat
  6. určite zkusím! ;-) mám v lednici 2,5 kg sýra :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to bude, Romikko, hodně sušenek:-D

    OdpovědětVymazat
  8. Vandi, jen si chci ověřit to dávkování ... mám dát od všeho 200 g (tedy kromě té vody)? Moc děkuji za info, o víkendu se do nich určitě pustím ;-) Díky Anet

    OdpovědětVymazat
  9. Moc dobrý recept :-) Chutnají skvěle!

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem neznala a hned se na ně vrhnu, jen je zkusím posypat lněným semínkem :)

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadaji skvele, da se na ne dat razitko, nebo pri peceni nabydou? Jak dlouho po upeceni vydrzi? Diky :)

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den, myslím že na razítka to úplně nebude...

    OdpovědětVymazat