pondělí 22. září 2014

Nadívaná pečená dýně

Podzimní období, když svítí slunce a listí je ještě na stromech a krásně zabarvené, není tak špatné. Co se mě týká, tak jeho jednoznačným plusem je spektrum dýní nejrůznějších barev a tvarů. Tahle pečená dýňová  pusinka je naplněna samými dobrými věcmi a v kombinaci se šalvějí, česnekem a tymiánem je to prostě a jednoduše jedním slovem skvost! Když si  v náplni něco přidáte či uberete, nic se nestane. To je vám asi jasné. Taky proto uvádím recept bez uvedení hmotností, protože záleží, jak velkou dýni chcete plnit. Já jsem si recept uzpůsobila na menší dýni pro dva a pekla se zakrytá asi hodinu, pak jsem chvíli ještě zapékala povrch nádivky. Velká dýně bude chtít určitě zakrytá hodinu a půl a pak ještě 3/4 hodiny na dopečení. Jí se teplá, třeba s chlebem. I když já jsem to, přiznám se, jedla bez chleba.

1 dýně  Hokkaido menší, 3 krajíčky chleba bez kůrky, slanina, cheddar, další zbytky sýra (ementál např), tymián, šalvěj, necelý kelímek smetany ke šlehání, sůl, olivový olej

Krajíčky chleba nakrájíme na kostičky, v míse smícháme se všemi dalšími ingrediencemi a zakapeme smetanou tak, aby chleba pěkně nasákl. Tuto směs nacpeme do dýně, které jsme skrojili vršek, a kterou jsme si předtím vydlabali a mírně osolili. Dýni umístíme na plech vyložený pečícím papírem, potřeným olivovým olejem, naplníme, zakryjeme vrch ukrojenou částí a poté pečeme na 200 C asi hodinu. Vršek dýně sundáme a náplň zapečeme. Jednoduché, jako většina skvělých věcí.

9 komentářů:

  1. něco podobného jsme dělávali s chlebem, ale i tuhle variantu musím vyzkoušet. Zrovna teď mi na stole leží dýně a chystám se na hranolky! díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, s chlepbem taky děláváme, je to příjemné společenské jídlo - přesně tak dát doprostřed stolu a uždibovat...

      Vymazat
  2. To se mi moc líbí! Že bych zkusila?

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm, vypadá to lákavě... sice nevím , jestli bych sklidila úspěch jako se škvarkovými plackami, ale myslím, že zkusím... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že určitě. Přece jen je tam slanina, to je jako škvarky!

      Vymazat
  4. Och, och, och! Přesně takovou jednu malou dýničku doma mám, tak budu ještě muset vymslet, jak nahradit chleba, ale vypadá to nármaně, hned bych si ten obrázek ujedla! Ještěže drahý nerad dýně, alespoň zbyde víc pro mě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, myslím, že se o ni nemusíš dělit:-)

      Vymazat
  5. Úžasný!! Musím vyzkoušet! HNED!!

    OdpovědětVymazat