čtvrtek 19. června 2014

Čokoládovočokoládový čokodort

Těch několikero "čoko" v názvu tam není nadarmo. Pokud totiž použijete na jedno balení mascarpone a jedno balení měkkého tvarohu 400 g 50% čokolády pochopíte, že jedno "čokoládový" v názvu je málo. Není to žádná novinka a popravdě už nevím, kde jsem k tomu receptu přišla.  Patří ovšem k mým pokladům. No a snažím se ho dělat tak jednou, maximálně dvakrát do roka. Jednak je celkem nákladný, ale hlavně způsobuje hysterické záchvaty ručičce mé osobní váhy. A mně potom následné deprese. Ale je to sametový mazel a v kombinaci s malinami nebo jahodami povařenými s citronovou štávou a trochou cukru je prostě neodolatelný. Jo a určitě se tu v komentářích objeví nějaké to "na mě je to moc sladké" či "tučné". No tak si uvařte rejži nebo zakousněte jabko. Tenhle dort není pro zbabělce.  My, co se nebojíme výzvy v podobě kalorií, si ho polijeme ovocnou omáčkou a konzumujeme po malých, ale častých porcích:-) Jo a prosím pozor, s přípravou je nejlíp začít den předem, aby dort přes noc dobře ztuhnul.

280 ml  smetany ke šlehání, 1 vanička měkkého (na odtučněný nesmíte ani pomyslet) tvarohu, 1 kelímek (250 g) mascarpone, 400 g dobré hořké čokolády (50%)
1 balení BEBE čokoládové sušenky, 90 g másla

ovocná omáčka: 500 g malin/jahod  povaříme s trochou cukru a citronové šťávy

Sušenky nadrtíme a promixujeme se změklým máslem. Upěchujeme je na dno dortové formy (třeba skleničkou s rovným dnem). Čokoládu rozpustíme ve vodní lázni. Tekutou čokoládu smícháme s ostatními ingrediencemi, naneseme na sušenkový základ. Můžeme ozdobit rýhami vidličkou, nebo prostě jak nás napadne. Necháme vychladnout přes noc. Jíme s výraznou, nakyslou ovocnou omáčkou, která krásně doplní hutnou čokoládovou chuť...

18 komentářů:

  1. Tak tohle opravdu není pro zbabělce :) Kombinace jahod s čokoládou je osvědčená a neodolatelná. Zrovna dneska tvořím čokodortík, který poleju hříšnou ganache a nazdobím jahodami. Ať si ručička na váze vyšiluje jak chce! Zdraví LeniK z Tasty Therapy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jahody a čokoláda jsou sázka na jistotu:-) a ganache...mmmmm

      Vymazat
  2. Vando, mňam. Tohle je moje krevní skupina a musela jsem se bavit, jak jsi krásně napsala, že to není pro zbabělce a to my jsme holky odvážné, viď?
    Měj krásné léto s celou rodinou,
    papa, Monča

    OdpovědětVymazat
  3. Uááá, tak ten bych jedla ajedla, až bych pukla. Hříšně smyslná sametová nádhera pro žádné puritánky. Tohle mi někdo připravit (v bezlepkové verzi), tak se ho už chytnu a nepustím!

    OdpovědětVymazat
  4. Čím víc čoko, tím větší mňamka ! :) U mě na blogu právě probíhá Giveaway, tak se přihlaš :)

    http://nm-fitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Čokoládu miluju! Nejraději bych ji cpala úplně do všeho, protože něco tak dobrýho prostě musí skvěle chutnat se vším :D Na tenhle dortík se mi už sbíhají sliny :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vando, nenašla jsem nikde na vás kontakt. Mohla byste mi prosím poslat mail na petra.brezik@gmail.com? Měla bych pro Vás nabídku spolupráce. Věřím, že by vás to mohlo zaujmout :-) petra

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá úžasně, musí být děsně dobrý:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  8. Teda Vando, já žasnu!!!! Teprve dnes jsem Váš blog objevila a jednak jsem se obrovsky bavila a taky jsem obrovsky slintala nad těmi dobrůtkami. A proč žasnu? Protože jsem konečně našla blog, kde je příjemně, kde se dá pobavit a inspirovat a nemusím u toho číst slinty v podobě " žehnám létu za slunce, květiny, čmeláky, přírodu a kdoví co ještě", kde se všichni virtuálně objímají, milují a jsou kamarádkami až za hrob, i když se nikdy neviděly. Těším se, že budete psát častěji, protože jsem přečetla fakt všechno a teď budu na další příspěvek muset čekat :-) Mějte se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivano, velmi pozdě jsem objevila tento vzkaz. V létě totiž - pokud mu zrovna nežehnám, běhám po louce, trhám květiny a honím čmeláky. Myslím že za tak hezký komentář můžeme být kamarádkami až za hrob. Ne fakt. Potěšilo mě to moc, díky:-) A slibuju že se budu snažit víc přispívat.

      Vymazat
  9. Hmm to je něco pro nás čokomaniaky :-D

    OdpovědětVymazat