úterý 7. ledna 2014

Zimní minestrone

Tak už zase začal klasický kolotoč. Děti ráno rozvézt do ústavů, sebe dopravit do práce, vyzvednout děti, napsat úkoly, dát jim najíst a spát. Napsané to nezní tak složitě. V reálu každé ráno polykám spoustu nepublikovatelných slov poté, co šestiletý syn vykráčí ze svého pokoje po dvaceti minutách oblékání oděn v jednu ponožku. Kristýnka se v slzách hroutí, protože došla zásoba růžových tepláků a ona přece nepůjde do školky v šedých! Při návratu ze školy se většinou dvakrát až třikrát vracíme do školy pro různé svršky, plavání, tělocvik, přezůvky. Stačí se podívat na rozvrh a já vám můžu s klidem říct, co budeme zítra hledat. V práci měsíc věnovaný tabulkám a různým hlášením...Jak vypadá psaní úkolů s prvňákem si asi dovedete představit. A k tomu si ještě můžu přičíst skóre plus dvě kila za vánoce. Prokletý vaječný koňak....
No shrnuto a podtrženo. Je potřeba dát rodině najíst. Je potřeba, aby to bylo dobré, abych po tom nepřibrala další kilo a aby to nedalo moc práce. No a pro tyhle případy tu máme výbornou zimní polívčičku. Řadím ji do kategorie "útulné" jídlo. Jen její přítomnost na sporáku ve mě vzbuzuje pocit  domova po babičkovsku... Je opravdu skvělá a když vynecháte panchettu, tak si vážně můžete říkat, že jste měli lehkou večeři.

3 lžíce olivového oleje,  1 střední cibule, 2 stonky řapíkatého celeru, 2 mrkve, pár plátků pancetty, 2 česnekové stroužky,1 velká brambora,  hrst nasekaných listů mangoldu nebo špenátu (i mražené listy), 1 plechovka rajčat, snítka rozmarýnu, 1 plechovka velkých bílých fazolí, 1 plechovka tmavých fazolí,  cca litr zeleninového vývaru, sůl, pepř, strouhaný parmezán, na ozdobení petržel

Na olivovém oleji 10 minut zvolna restujeme cibuli, celer a mrkev, pancettu a česnek nakrájené na malé kostičky. Přidáme listy mangoldu/špenátu a bramboru na kostičky a dvě minuty restujeme. Pak dáme ke směsi rajčata a snítku tymiánu. Z fazolí odebereme cca 180 g a tyto fazole rozmixujeme s 80 ml vývaru na husté pyré. Pyré přidáme ke směsi do hrnce, zalijeme zbývajícím vývarem a vaříme až jsou brambory měkké. Na konci přidáme zbývající celé fazole. Dochutíme solí a pepřem, popř. trochou česneku. Odstraníme rozmarýnovou větvičku a podáváme posypané parmazánem, nebo s rozpečenou bagetou s parmezánem. A je to.

22 komentářů:

  1. Skvělý recept jako vždy, děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju, děti ji dostaly namixovanou a upodivu taktéž slavila pspěch

      Vymazat
    2. achjo: kupodivu a úspěch:-D

      Vymazat
  2. Joo tak minestrone můžu a dlouho jsme ji neměla, díky za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tu určitě udělám. Hutné polívčičky jsou u nás v zimě oblíbené.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, minestrone miluju a tvoje verze vypadá fakt skvěle! Není nad pořádně hustou polévku. Jak tě tak čtu, začínám se trošku dost bát kruté reality zaměstnané matky dvou malých dětí. U nás sice budou oba školkáčci až za necelý rok, ale děsím se už teď. Tak přeju pevné nervy, na kila kašli, je potřeba obalit si nervovou soustavu... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, peklo peklíčko:-D Ne neboj - kecám abych vypadala jako vytížená matka. Ale vlastně mě to baví:-D

      Vymazat
  5. Minestrone vypadá úžasně! :) No a ten popis, to ty kila shodíš hned, neboj, když budeš pořád někde něco zařizovat :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Meg, tohle na mě bohužel nefunguje:-)

      Vymazat
  6. Moc dobrá polévka, dnes jsem podle receptu vyzkoušela, chyběl mi jen řapíkatý celer, ale i tak byla výborná. Krásný blog a krásné fotky, děkuji za inspiraci. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi vůbec nevadí, minestrona ma spoustu variant a dát či nedát do ní můžeš cokoliv ze zeleniny:-D

      Vymazat
  7. Vando, to jsi mi kápla do noty s tímhle receptem, taková hustá zeleninová polévka je v zimě to nejlepší, jdu do ní, juch! A Až vyplníš všechny ty tabulky, tak seběhni na Svoboďák (u toho nepochybně setřeseš nějaké to kilo) a jdem na kafe nebo oběd.

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem hospodyňka na prd...nemám v zásobě ten zeleninový vývar...Marianka

    OdpovědětVymazat
  9. Tak som urobila túto polievku, lebo som zistila, že v zime nič od horúcej polievky nie je lepšie a je teda úžasná. Švihla som tam ešte šampiňóny, lebo mi zvýšili z pondelkovej večery, namiesto pancetty domáca slaninka a hoci keď sa to varilo, vyzeralo to kadejako, je to úžasná pochúťka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domčo, však do minestrone se dává z té zeleniny opravdu cokoliv, má milion verzí...jsem moc ráda že jste si pochutnali.

      Vymazat
  10. Skvelý recept, práve ju dováram a je fantastická, akurát som nemala pancettu. Kde ju zvykneš kupovať?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzug to mám velkou radost, že taky chutná. Máme teď v Brně na Zelňáku obchod Gran Moravia s italskými pochutinami, včetně pancetty. Ale mívají ji i v supermarketech, jen je dost drahá.

      Vymazat
  11. Tak dnes jsem ji uvařila, sice ve vegetariánské verzi (pancettu nemaje a slaninu též ne), většinu fazolí jsem rozmixovala a místo brambor jsem dala rýžové mušličky a je fakt moc dobrá! Nádherně voní a dokonce i náš rozmlsaný čtyřleťák snědl tři misky!ještěže jsem jí navařila opravdu veliký kotel!

    OdpovědětVymazat