neděle 19. ledna 2014

Škvarkové placky

Recept, který je tak dobrý, až je k vzteku. Vztek mám na sebe. Moje předsevzetí, že napeču placky, dám je na blog a nechám je dětem, popřípadě vezmu do práce, je pryč. Ty placky jsou tak voňavé a zlatavé a křupavé, že v podstatě při otevření trouby už bylo rovnou půl plechu snědeného. Mnou samozřejmě. Zbylo jich tak akorát na zítřejší svačinu pro Vojtu do školy. A já, která jdu dneska po sto letech cvičit (ano až sem mě zavedl tento blog), jdu cvičit až po krk nacpaná škvarkovýma plackama. Škvarková fitness královna. Achjo.
Tak vy, co nemáte problémy s figurou, popřípadě se umíte lépe ovládat a dělit s ostatními - pusťte se do nich, stojí opravdu zato. Recept je ze staršího čísla Apetitu.

50 ml mléka, 300 g polohrubé mouky, 20 g kvasnic, 1 lžička cukru krystal, 150 g vepřových škvarků, 1 žloutek, půl lžičky soli, 100 ml vína, 1 bílek na potření a sůl a kmín na posypání

Z mléka, cukru a kvasnic uděláme kvásek a necháme vzejít. Do mouky dáme nasekané škvarky, žloutek, sůl, kvásek a víno. Vypracujeme těsto a necháme ho zakryté 30 minut kynout. Potom ho rozválíme na placku, tu 4 x přeložíme, aby těsto lístkovalo. Skleničkou vykrájíme kolečka a dáme na plech vyložený pečícím papírem. Potřeme bílkem a posypeme hrubozrnnou solí a kmínem. Necháme 20 minut kynout a pak pečeme ve vyhřáté (na 180 C) troubě dozlatova.


17 komentářů:

  1. Je zrovna mame cerstve skvarky od znaamych tak jdu na to :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povedly se :-) do rana nevydrzi :-D :-D :-D a anoo taky se snazim jiist zdrave jen se posledni dobou moc prasim :-D

      Vymazat
    2. Tak to jsem ráda, že v tom nejsem sama! Díky že držíš partu:-D

      Vymazat
  2. Těch kvasnic asi nemá být 20 dkg nebo jooo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak moc dík za recept,kupuju placky každý víkend v pekárně (přítel je miluje) tak se můžu příští sobotu hecnout a udělat domácí :-)

      Vymazat
  3. Díky za upozornění opraveno.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty tvoje úvodníky jsou vážně super! Úplně si tě představuju s pusou ješt+ mastnou od placek, jak hopsáš při aerobiku :-) Teda, pokud se dostanu k dobrým domácím škvarkům, tak tyhle báječně voňavé křupavé příšernosti (příšernosti proto, že je nebudu moct sníst) určitě upeču. A pak budu jen čekat, kdy mě děti s mužem nominují na nejlepší mámu roku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. che. Naštěstí pro mě to dopadlo tak, že cvičení se toho večera nekonalo. Asi by mi praskly legínky:-D

      Vymazat
  5. Škvarkové placky mám spojené s dětstvím-babička je vždy dělávala:) tak že bych si dala trochu nostalgie? Recept vypadá krásně! ( jen se trochu bojím, že je také sním na posezení:D)

    OdpovědětVymazat
  6. Také je mám spojené s babičkou. Vypadají opravdu výborně:) Asi ji poprosím, aby mi je udělala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já už nemám bohužel koho, tak musím sama...

      Vymazat
  7. Vypadají skvěle, díky za recept:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, no placky vypadají skvěle! Na tvůj blog jsem narazila dnes poprvé a zřejmě asi ne naposled:-D Hned ráno je vyzkouším, a jelikož sice vařím už nějakou dobu, ale v pečení jsem teprve začátečník, tak se zeptám: jak je myšleno "přeložení" těsta na čtyřikrát ... jako kdybych vzala A4 papír a přeložila jej na čtyřikrát tak, že vznikne čvrtka? Děkuji za odpověď:-) a přeji hezký den:-)

    OdpovědětVymazat
  9. přesně tak! :-D pardon za zpožděnou odpověd, byla jsem mimo internet:-D

    OdpovědětVymazat
  10. zdravím - i já poprvé a asi ne naposled ;)
    jsem se sem dostala přes trhací buchtu od maryny:)) do té jdu odpoledne. a tady babičiny placky !!!!! škvarky škvaříš sama nebo kupuješ?

    OdpovědětVymazat
  11. jeste mám dotaz - jak to děláte, když vám vyjdou dva plechy? pečete najednou, aby jeden nekynul dál ... upravuje ptoto dobu a teplotu pečení ?

    OdpovědětVymazat