pátek 31. ledna 2014

Domácí Nugeta


Když jsem byla malá, Nugeta bývala v obchodech málokdy a pro mě byla velkou vzácností. Myslím, že jsem ji měla úplně nejraději ze všech sladkostí. Mám ji spojenou s cestami k babičce, protože v Kolíně, v šíleném nádražním okýnku ji prostě  měli (nevím proč) a  mamka mi ji vždycky kupovala. Jedla jsem ji dřívkem od ledňáku a měla jsem pocit, že ta vanička "rozteklé" čokolády je prostě poklad... Moje děti samozřejmě takto vřelý a hluboký vztah s Nugetou nemají. Můžou mít čokoládových krémů dvacet druhů...co jich regály nabízejí. Ale tahle, kterou si - vsadím se - taky uděláte -  je prostě doma a s jejich asistencí dělaná. Bez čehokoliv jiného než jsou buráky a čokoláda...hotová asi za dvacet minut. Jediný čas, který tomu musíte věnovat je vlastně loupání buráků. Ale na to mám právě ty děti...
Takže máte doma dost mikulášských buráků  a  tak úplně nevíte co s nimi? Chtějí si vaše děti stále kupovat Nutellu nebo Nugetu? Mlsáte rádi? Ano? Budete nadšeni,  stejně jako já! Nugetu jsem samozřejmě tak dlouho ochutnávala, až na focení zbylo jen půl skleničky...a je výborná na palačinkách!
A za recept strašně moc děkuji  blogu U nás na kopečku, který je velmi inspirativní a plný skvělých fotografií a receptů.

100 g arašídů, 150 g kvalitní mléčné čokolády, 2 lžíce moučkového cukru, špetka soli, 1/2 lžíce holandského kakaa, 1 lžíce rostlinného oleje a lžička vanilkového extraktu

Vyloupané arašídy rozmixujeme. Mixujeme tak dlouho, až začnou uvolňovat tuk a spojí se v pastu podobnou burákovému máslu. Čokoládu rozpustíme ve vodní lázni (na větší hrnec s trochou vody posadíte menší hrnec s čokoládou). Přídáme k burákové hmotě, přidáme vše ostatní a vymixujeme dohladka. Úžasná věc! Vážně.

16 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. já už jsem právědodělala druhou piksličku. První skončila na palačinkách...

      Vymazat
  2. Hmm, dobrota! Já dělám nutellu trošku jinak, ze Salka a lískáčů a je to bomba: http://madlinakuchyne.blog.cz/1012/recept-na-domaci-nutellu-a-reportaz-z-vanocniho-peceni
    Mít tak buráky, určitě bych vyzkoušela.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za super recept!! Mám podobný a stále jsem nenašla odvahu a teď vidím, že to opravdu funguje :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je super nápad! Můj muž jí miluje, budu muset zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  5. to vypadá zajímavě, ale moje děti nechtějí loupat buráky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si je oloupej a pak si tu nugetu taky sama snez:-) uvidis ze priste budou loupat!

      Vymazat
  6. To vypadá nádherně :) Není nad domácí kvalitní výrobu :)

    OdpovědětVymazat
  7. ...úplně mi mluvíš z duše...vzpomínám si na tu vaničku i na ten obal s burákem. Ta nutela byla úplně jiná, než ty dnes. A také si vzpomínám na Nugetu co děda přivezl z Tuzexu, byla v půlitru a máma nám ji mazala na chleba a já to vůbec nechápala, vždyť prstem rovnou do pusy byla nejlepší...ale rychleji tak ubývala a nás tak rodiče chtěli naučit šetřit. A když je řeč o čokoládě, zvu Tě na svou Giveaway ke mne na blog...na domácí čokoládové bonbóny...Věrka

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den,
    nemohu na Váš nikde najít emailový kontakt. Napište mi prosím na email ceskefoodblogy@gmail.com ráda bych Vám nabídla zajímavý projekt. Díky

    OdpovědětVymazat
  9. Dělala jsem ji na Mikuláše a zaprášilo se po ní :) Používala jsem tedy i ty lískáče a trochu Salka... A bylo to něco neskutečného :)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem jí zkoušela..mňamka :)

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za recept, určitě vyzkouším!

    http://nikakaworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Tak jsem dnes dělala nugetu i nutelu podle zde zmiňovaného odkazu z blogu a obojí je výborné, nugeta o něco lepší. O víkendu budu dělat koblihy, zkusím je tím pomocí špičky naplnit. Díky za inspiraci. Hana

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tohle jsem nemela najit a nemela delat! Boze tak dobry! Zitra palacinky:-)

    OdpovědětVymazat