pondělí 30. prosince 2013

Křupavé zeleninové chipsy

Uf. Tak cukroví pomalu mizí. Po návštěvách a vyjídání příbuzných jsem dostala chuť na něco slaného a zároveň (ehm...) lehkého. On to ani není recept. Ale je to tak dobré, že pokud jste se do nich ještě nikdy nepustili, měli byste to udělat hned. Na zítřejšího Silvestra nebudou na stole chybět. Ovšem abyste si nemysleli, že budeme jen chroupat zeleninu...nebude tam chybět také toto a toto. Na křupavé zeleninové chipsy se hodí hrubozrnná sůl, smíchaná třeba s rozmarýnem, sušeným česnekem...nebo prostě s kořením které máte rádi. A můžete si k tomu dát nějaký dip, třeba z kysané smetany. Ale to jsem ani nestihla, jak rychle zmizely. Po pravdě jsem je snědla ještě při focení...
Kristýna a Vojta s díky odmítli, ale to jen proto, že jsem jim já trouba řekla, že je to pečená zelenina. Mea culpa.


mrkev, celer, kořen petržele, batáty, řepa,  brambory ...prostě co máte, 2 lžičky oleje, sůl, koření dle chuti

Základem je nakrájet zeleninu - já jsem kombinovala celer, mrkev a petržel - na úplně tenounké plátky (díky Ježíšku za ten super nový ostrý nůž!). Tyto plátky rozprostřeme na plech. Pokapeme olivovým olejem a pečeme až jsou křupavé a zlatavé. A rozhodně si mezitím nebarvěte vlasy, nebo dopadnete jako já, s jedním luxusně černým plechem. Trvá to něco mezi 10 - 20 minutami.
Hotové posypeme kořením se solí. Pokud chceme konzumovat později tak nesolíme! Jinak křupavé plátky zvlhnou.

8 komentářů:

  1. Mňam, to sa mi zíde po tých koláčikových sviatkoch! Ja som robila takéto čipsy iba z ružičkového kelu, ktorý za normálnych okolností nezjem, ale čipsy boli božské, odporúčam, rozmýšľam, že aj tieto tvoje zaradím do zajtrajšieho silvestrovského menu ;)
    A inak klik na prvé "toto" nefunguje :(

    OdpovědětVymazat
  2. Na ty růžičkové jsem taky narazila. Míním zkusit. A díkz za upozornění na nefunkční odkaz.

    OdpovědětVymazat
  3. Jeeee, dělám takhle akorát bramborové chipsy, tohle mě nikdy nenapadlo :) Už teď se mi sbíhají sliny, vypadá to lákavě = ) A s tou zeleninou - já kupříkladu začala jíst cuketu teprve 3 roky zpátky, k tomu asi musí člověk dojít "s věkem" :)

    OdpovědětVymazat
  4. no, Kristýnka pořád říká:až budu velká budu jíst zeleninu. Tak snad nekecá:-D

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, tohle budu muset zkusit :) Doufám, že se brzy najde příležitost :) Krásný nový rok přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tobě Meg! Ať se daří ve všech směrech!

      Vymazat
  6. Mňam! :) Zatím jsem se do domácích ještě nepustila. Vyzkoušela jsem jenom ty kupované, ale domácí budou rozhodně mnohem lepší. :)) Nejraději bych se do nich hned pustila.

    OdpovědětVymazat