sobota 14. prosince 2013

Cantuccini

Tyhle zimní sušenky nedají skoro žádnou práci. A to ani vyrobit. Ani sníst. Vytáhněte si z tajné skrýše nějaké to portské, zapalte si vánoční svícínek, nepořádek zakopněte za gauč a udělejte si krásnou chvilku. Tyhle sušenky jsou pekelně tvrdé a křupavé a chutnají skvěle, když je namáčíte do nějakého dobrého dezertního vína. Ale co, klidně i do čaje. Vzkazují moje děti. Recept je od Emanuela Ridiho a vzhledem k tomu, jak často si cantuccini kupuju, prostě nechápu, proč jsem je zkusila až teď. Reálně hrozí, že je sním všechny sama. Takže je asi zopakuju a zařadím  mezi naše české vánoční cukroví. Letos jsem kromě perníčků vynechala vše, co vyžaduje nějakou  zvýšenou výtvarnou aktivitu. Protože jsme si před třemi lety nadělili týden před vánocemi Kristýnku, jsem nucena kvůli zachování spravedlnosti mezi sourozenci současně s vánočním cukrovím vyrábět taky dort a plácat marcipánové figurky. No a tyhle cantuccini se nezdobí a přesto na řezu s mozaikou z mandlí a lískáčů vypadají dobře.

2 vejce, 250 g cukru krystal, 250 g hladké mouky, 1/2 prášku do pečiva, citronová kůra, 125 g loupaných mandlí, 125 g neloupaných mandlí, 125 g lískových ořechů

Vejce vyšleháme s cukrem, přidáme mouku s práškem do pečiva a citronovou kůrou. Vmícháme ořechy. Těsto rozdělíme na dvě poloviny, na plech vystlaný pečícím papírem vytvarujeme dva válečky a pečeme na 180 C cca 20 - 25 minut. IHNED po vytažení z trouby nakrájíme ostrým nožem!!!

5 komentářů:

  1. také děláme :) jsou výborné! akorát při tom krájení je vždycky trochu proklínám :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, vypadají krásně! Vždycky je dělal moje teta a hrozně mi chutnaly, tak je budu muset určitě vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  3. mnam Vandi, robila som ich tiez podla tohto receptu Italovho..posunula mi ho Ela z Tureckej kuchyne..som bola nadsena z jeho jednoduchosti a cantucinni skratka velmi lubim :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají naprosto božsky, hned si je přidávám na seznam receptů, které musím zkusit :)

    OdpovědětVymazat