neděle 3. listopadu 2013

Kuřecí špízy Teriyaki

Nojo, jsme stále infekčními nosiči spálové angíny,  takže pozvání na nedělní oběd nikde. V lednici pouze kuřecí prsa. Nakonec jsem z toho, musím se pochválit, vybruslila celkem dobře. Tohle kuře je rychlovka, navíc moc dobrá. Kousky kuřete můžete buď grilovat, nebo jednoduše péct v troubě a při pečení postupně potírat marinádou. Podáváme s rýží nebo rýžovými nudlemi a zeleninovým salátem. Na rýži nebo nudlích se bude pěkně vyjímat nať jarní cibulky. Nebo pórek.
Děti ocení umístění masa na špejli. Navíc se pak (tedy rozhodně moje děti ano) mohou "mečovat" rovnou  u oběda. Nudle samozřejmě berou mezi dva prsty. Prostě kultivované nedělní stolování.

1 lžíce kukuřičného škrobu, 1 lžíce studené vody, 110 g cukru hnědého, 110 ml sójové omáčky Kikkoman, nebo jiné kvalitní, 80 ml jablečného octa, 2 stroužky česneku, 1/2 lžičky mletého zázvoru, mletý pepř podle chuti, kuřecí kousky ( pokud z celého, tak bez kůže)

ingredience pomalu  za stálého míchání uvedeme k varu. Jak omáčka bublá a zhoustne, hned ji vypneme a odstavíme. Ze zchladlé omáčky si trochu odlijeme na servírování, zbytek použijeme jako marinádu na maso, které v ní necháme marinovat cca 1 hodinu. Poté kuřecí kousky napícháme na špíz a grilujeme, nebo pečeme v troubě na 210, za potíráme zbytkem marinády. Upečené kousky můžeme zasypat sezamovým semínkem a podáváme s teriyaki marinádou.

16 komentářů:

  1. Jeej, super! Ja mam teryiaki hrozne rada, ale jeste jsem to doma nedelala, tak diky moc za tip a popostrceni :)

    OdpovědětVymazat
  2. jojo, Verčo, já ho několikrát jedla na návštěvách a taky mi dlouho trvalo s k němu odhodlat. Ani nevím proč...

    OdpovědětVymazat
  3. Teryiaki jsem taky ještě doma nezkoušela, není už nač se vymlouvat a zkusím!

    OdpovědětVymazat
  4. To mečování u oběda muselo být super ... :D Jinak špízy vypadají moc lákavě! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vando, nemáš zkušenosti s omáčkou TAMARI? Vzhledem k tomu, že mám bezlepkovou dietu, musím ji použít místo omáčky Kikkoman. Ani jednu z nich jsem ještě nikdy nepoužila, tak nevím, jestli i tebou doporučené množství omáčky mohu ponechat (myslím, jestli jedna z nich není nějak chuťově výraznější nebo tak)? Díky. Ilona

    OdpovědětVymazat
  6. Ilčo, s omáčkou Tamari bohužel zkušenost nemám, nezbývá než zkusit...:-D
    Ať se povede a chutná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vando, recept už jsem vyzkoušela a moooc nám to chutnalo. Díky za báječnou inspiraci. Doufám, že už jste zdraví. Ilona

      Vymazat
  7. Jojo, mečování a svérázné pojídání jakýchkoli těstovin je prostě in :-) (alespoň v domácnostech s malými dětmi).
    Ale má to i své výhody, vypadá to, že díky spálové angíně máš víc času na publikování :-) Každopdáně to musí být boj a hrozná ponorka, tak přeju, ať můžete zase brzy mezi lidi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej Madli, velmi opoždně díky za přání. Z 0 příspěvků je vidět, že jsem již v práci:-)))

      Vymazat
  8. Právě jsem projela blog úplně "sakumprásk" celý a jsem úplně nadšená! Ty fotky, styl psaní a hlavně úžasné recepty - no hned jsem si jich několik poznamenala a musím je prubnout. Vážně jsem nadšená a určitě tu budu často :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej děkuji moc, taková velká chvála!

      Vymazat
  9. No sakra!! Tak tyhle špízy vypadají snad nejlépe, co kdy kdo měl špízy na blogu..mňam♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji Gabrielko. Je fakt, že na to, jak to bylo nenáročné a rychlé vypadají opravdu dobře...

      Vymazat
  10. Vando, můžete mi prosím na sebe poslat nějaký kontakt. Pracuji jako šéfredaktorka Prima Fresh a ráda bych s vámi spolupracovala. Díky Klára - klara.michalova@iprima.cz

    OdpovědětVymazat