sobota 19. října 2013

Dýňová roláda s cream cheese náplní

Tak to dopadá, když se spěchá. Nalila jsem těsto na menší plech a z rolády je neúhledné, přelamované poleno. Tak jestli vás design této jinak výtečné rolády neodradí, dejte vědět, jestli se vám povedla hezčí. Vlastně ani nemusíte, je jasné, že se vám povede hezčí. Přemýšlím, že tuhle roládu příště udělám jako buchtu a ušetřím si hodně vzteku. Řezy nalité do menšího plechu, nahoře pomazané krémem a posypané skořicí by mohly vypadat taky dobře. A chutnat báječně budou tak jako tak. Nojo, ale když mě právě zaujal ten fór, že je to dýňová roláda....Tak se rozhodněte sami, nechám to na Vás.  A plánuju ji zopakovat a přijít na to, proč se mi tak lámala.
No a recept je to americký, takže můžete čekat nahrazování dýňového pyré z plechovky a výrobu domácí směsi na "pumpkin pie".
Poznámka: dýňové pyré - dýni oloupeme, nakrájíme na kousky a zakápneme olivovým olejem. Pečeme cca třicet minut na 200 C. Poté rozmixujeme a necháme zchladnout.

180 g hladké mouky, 240 g cukru krystal, 1 čajová lžička sody,  2 lžičky směsi koření na dýňový koláč: 1 lžička mleté skořice, 1/4 lžičky mletého zázvoru, 1/4 lžičky muškátového oříšku, 1/8 lžičky drceného hřebíčku, 240 g dýňového pyré (asi polovina středně velké máslové dýně) , 3 vejce, 1 lžička citronové šťávy, cukr moučka na poprášení

náplň: 80 g másla, 250 g philadelphie, 240 g cukru moučka, lžička vanilkové esence

Všechny sypké suroviny na náplň smícháme, přidáme dýňové pyré, vajíčka a citronovou šťávu. Vymícháme těsto, které nalijeme na plech vyložený pečícím papírem (velikost asi 25 x 40 cm). Pečeme na 180 C něco kolem 15 - 20 minut. Na chystáme si na stůl čistou utěrku, kterou poprášíme moučkovým cukrem. Roládu na ni překlopíme, papír sloupneme. Roládu stočíme i  s utěrkou a necháme vychladit.
Připravíme si náplň: povolené máslo vyšleháme s philadelphií a cukrem s esencí. Roládu rozvineme, potřeme a zavineme. Necháme vychladit. Při podávání můžeme trochu poprášit cukrem se skořicí, nebo samotnou skořicí.

12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. No děkuju, však zkus!

      Vymazat
    2. Tak jsem neodolala a recept na těsto využila hned dnes :-) Jen jsem to udělala jako řezy s povidlama, sýrovým krémem a čokoládou. Dýňový piškot je skvělý!

      Vymazat
  2. Roláda vypadá krásně, úplně se mi sbíhají sliny. Jen si nejsem jistá, kterou dýni do receptu použít. Podle tvého obrázku bych typovala máslovou nebo špagetovou. Trefila jsem to? A kolik té dýně je potřeba - 500 g či víc? Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem doplnila do receptu. Já jsem použila máslovou, jde i hokkaido.

      Vymazat
  3. Tyjo..mňam..to vypadá vážně moc dobře! Taky bych to mohla zkusit:))

    OdpovědětVymazat
  4. No tak to vypadá snově! Ještěže máme dobrot od víkendové oslavy plné schody na půdu, jinak bych hned šla shánět máslovou dýni :-) Určitě vyzkouším, snad půjde i bezlepkově :-)

    OdpovědětVymazat
  5. vyzkoušela jsem, s dýní Hokkaido, výborný recept, díky za něj! Mýša

    OdpovědětVymazat
  6. Zorka Skl. Jaroměř
    Vandi, roláda SUPER, poprvé v životě, ve svých téměř 63 letech, s hrůzou, když Tobě se lámala. Ale dopadla úžasně. Dělala jsem i pyré, z loňských zásob v mražáku (máslová dýně na strouhaná na nudličky). Jen náplň není úplně tuhá, možná jsem neměla použít lehkou philadelphii. Příště bych asi dala i méně cukru. Tvoje pečená rajčata s balkánem a bazalkou nemají chybu a v létě byla hitem. Pozdrav z Jaroměře.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak jsem dnes zkusila upéct roládu a chuťově je naprosto výtečná. Recept jsem měla malinko jiný, doporučuji ta tři vajíčka rozdělit na žloutky a bílky - z bílků samostatně vyšlehat sníh a poté opatrně vmíchat do těsta ze zbylých surovin. Krém jsem dělala z pom. másla. Jenom jsem asi dala moc dýně, jelikož těsto je hodně mokré, příště dát trochu méně a navíc méně cukru, je to opravdu zbytečně moc sladké :)

    www.skin-food.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojte, já mám tento recept také z USA. Mám zkušenost, že těsto musí být řídší a nevysušit tolik v troubě, pak se neláme. A k náplni: dělám to ze šlehačky Rama+ ztužovač a mascarpone s cukrem - držší ale výborné! Nakonec to celé zabalím do potravinové filie natěsno a pak drží tvar.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak presne túto roládu som robila asi pred dvoma týždňami, aj som si ju odfotila, ale teraz, keď je už uverejnená u teba, tak .... :).
    Prečítala som si tvoj postup a je presne taký istý, aký som dodržala aj ja, okrem toho malého plechu, je lepšie to cesto vyliať na väčší plech a roztiahnuť ho podľa "potreby", potom už nebudeš mať vztek, aj keď tá zlomenina nie je až taká viditeľná :).

    OdpovědětVymazat