úterý 8. října 2013

Dýňová galette s kozím sýrem a bylinkami

Tak už je to tady. To se pořád vyhrožovalo - "počkej až půjdeš do práce, to tě to vaření a blogování přejde" a už to máme tady. Můj pocit viny je těžší než Vojtova aktovka... tak tímto se omlouvám všem vám, co jste marně čekali celý minulý měsíc (!) na nějakou novinku.
Psát o tom, co obnáší nástup dítěte do školy snad ani nemá význam. Ovšem v kombinaci s nástupem matky do práce a druhého dítěte do školky máme jednoduchý příklad jehož výsledkem je a) jídlo od babičky vyžebrané při vyzvedávání dětí, nebo za b) knedle s vajíčkem a významné komentáře manžela, jestli to jako budu fotit na blog, popřípadě a velmi svátečně za c)těstoviny s čímkoliv. Uvařila jsem asi tak 3 jídla, která by si možná umístění na blog zasloužila ovšem pro změnu jsem je nestihla vyfotit. Tož tak to se mnou teď je. Ale bude líp, já tomu věřím!
A teď k receptu. Dýně jsou všude kam se podíváš a já mám radost! Tohle je celkem rychlovka, pokud nepočítám, že dýni si musíte předpéct. Je to moc dobré, milovníci kozího sýra zaplesají. Tak tady to je a recept je mírně upravený odtud.

1 dýně Hokkaido, 8 stroužků česneku,  1 cibule, snítka čerstvého rozmarýnu nasekaného nadrobno, 2 lžičky sušené šalvěje (nebo osm lístků čerstvé), sůl, pepř, 120 g tvrdého kozího sýra (nebo např Pecorino), 1 vejce

těsto : 250 g hladké mouky, 170 g másla, půl lžičky soli, 80 - 120 ml ledové vody

Troubu předehřejeme na 190 C. Dýni rozpůlíme a vydlabeme semínka. Potřeme ji mašlovačkou namočenou do olivového oleje. Do vzniklé prohlubně v dýni položíme stroužky česneku a dýni překlopíme na plech vyložený papírem tak, aby byla řeznou stranou dolů (takže česnek je vlastně přiklopený dýní:-) Dýni s česnekem pečeme cca 40 minut.
Mezitím si připravíme těsto - ingredience smícháme, vypracujeme těsto a utvoříme kouli. Dáme na půl hodiny do lednice.
Na pánvi osmahneme cibuli a přidáme pečenou dýni s česnekem,  rozmačkanou vidličkou,  pak bylinky, sýr, sůl a pepř. Těsto rozválíme na větší kruh, do středu naneseme dýňovou hmotu a rozetřeme do cca 6 cm od kraje. Kraje přehneme nahoru přes hmotu, potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme dokud není těsto upečené dozlatova.

9 komentářů:

  1. Velmi dobre poznám, nástup po MD aj ked bola krátka a bola som takpovediac s jednou nohou stále v práci ... to dá zabrať, predsa len nie je kedy dospat ... aj ked do noci varim a žehlim,,.... a stále sa potlkam o to, že aj niečo vykúzlim a nestihnem, či sa mi od únavy nechce zvečniť to, hlavne dobroty, ... s ručnymi pracami to je inak, tie su v skrini a čakajú na vhodné svetlo, či skôr na " voľnú chvíľu " ... Držim palce .. ono sa to utrasie pomaly ale isto ...
    Receptík určite vyskúšam.

    OdpovědětVymazat
  2. Náhodou jsem zjistila, že jste vyzkoušela recept z mého blogu (growntocook) - pobavilo mě, že se tak oklikou dostal do mé rodně země :-) Váš blog se mi moc líbí, určitě taky něco zkusím.
    Moje děti už jsou naštěstí větsí, ale protože často pracuju večer (učím norštinu) je focení na blog pořád honička, zvlášť teď, když se dny krátí.
    Tak přeju hodně štěstí a vytrvalosti! Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tak to je recept podle mého gusta! jen to s tou dýní nesmím přehánět, prý stačí jeden dva dýňové recepty za měsíc, ale tenhle rozhodně vyzkouším!
    Jinak úplně chápu tvou situaci, já mám sice děti ještě malé, takže mě čeká ještě minimálně rok na mateřské (kterou si teď kupodivu hrozně užívám), ale občas se neskutečně těším do práce. Ale skloubit mateřské povinnosti a práci s láskou k vaření/pečení je fakt hodně těžké. takže držím palce a neboj, my počkáme!

    OdpovědětVymazat
  4. Nevadí, my si pockame :-) úžasný recept!

    OdpovědětVymazat
  5. a kde je tam ten syr??? andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Vandi, vypadá úžasně, krásné barvy, dokonale podzimní. A co někdy ten oběd, na ten taky čas nemáš :-( ?

    OdpovědětVymazat
  7. Nechápu, jak jsem na tvůj blog mohla zavítat až teď! Je úžasný! A tento recept pravděpodobně vyzkouším a pěkně na tebe dám reference :)

    OdpovědětVymazat