sobota 20. července 2013

Ovocný koláč podle Mary Berry

Právě jsem se s dětmi vrátila z božské dovolené. Hromada dětí s pěti matkami. Byli jsme středem pozornosti kamkoliv jsme přišli. Fousatá paní prodavačka v malém obchůdku vprostřed stejně malé vesnice  vztekle rovná věci zpět do regálů ještě teď. Stánek u rybníka vyprodal  veškeré zásoby lízátek a zmrzlin.   Děti si pořídily spoustu zážitků a drobných zranění. Vojta si dovezl domů ploštici ve sklenici.  Prostě byla to veliká pohoda a s sebou jsem tam vezla taky tenhle koláč. Je původně od Mary Berry a já ho mám z kuchařky Hany Michopulu Zpátky domů.
 Jste taky na dovolené a máte  chuť na jednoduchý ovocný koláč?Nechcete zašpinit moc nádobí? Nemáte k dispozici váhy ani mixér?  Máte hromadu ovoce? Misku a hrnec? Jo? Tak to půjde.  Zkoušela jsem variantu s borůvkami, měla jsem jich asi víc, takže koláč vypadal jinak než jsem čekala, ovšem chutnal skvěle. Křupavá tenká krusta a na ní hromada sladkých borůvek zalitých smetanou se žloutky. Kvůli množství borůvek nebyla smetana v koláči vidět, ale byla tam!

220 g hladké mouky (nebo plný hrnek, přesně 270 ml), 1/4 lžičky soli, 45 g pískového cukru ( dvě lžíce), 90 g másla, 200 ml smetany ke šlehání, 2 žloutky, 400 g ovoce

Mísu na koláč, nebo hrnec, vymažte máslem. Troubu vyhřejte na 200 C. V misce prošlehejte vidličkou smetanu se žloutky. Máslo rozpusťte, sundejte z ohně a přidejte k němu mouku i cukr. Vidličkou umícháte hmotu konzistence drobenky. Tuto namačkejte na dno připravené formy nebo hrnce. Korpus udusejte rukama, v krajích formy si pomozte třeba vařečkou. Na korpus nasypte ovoce - borůvky - posypte cukrem a zalijte žloutkovou smetanou. Peče se kolem 30 minut, já jsem kvůli vyšší vrstvě ovoce musela déle. Ovšem stojí to za to.


18 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Po pravdě mi nepřišel moc fotogenický, tak jsem ráda že se fotka líbí. Ale o to byl chutnější!

      Vymazat
  2. mmmm, jednoduché, málo ingrediencií, zdravé, rýchle, čo viac chcieť? určite vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá krásně, určitě bych vyzkoušela s borůvkami!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím vyrait pro další borůvky. zbytek jsem teď spotřebovala do zmrzliny:-)

      Vymazat
  4. Jako tohle je ultimátní borůvková bomba! Krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ještě si můžem namlouvat, že je to lehký moučník, že:-)

      Vymazat
  5. Miluju borůvky..určitě to bylo výborný :)

    OdpovědětVymazat
  6. No perfektní, ten musel být skvělý! A ploštice ve slenici znám moc dobře, já musím mít vždycky v tašce (záměrně neříkám v kabelce, protože tam by se kvantum plín, vlhčených ubrousků, pitíček a svačinek nevšly) krabičku na brouky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ANo a po týdnu stojí tato sklenice nepovšimnuta u garáže, ploštice vzhůru nožičkama. Další argument při vysvětlování proč nepořízovat kočku/psa

      Vymazat
  7. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 85 000 posbíraných receptů. Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Možná se zdá být jednoduchý, ale už jen podle té fotky musí být neskutečně výborný. A ty borůvky! Neodolala bych :))

    OdpovědětVymazat
  9. Je uplne dokonalý, obávam sa, že ho zjem sama a nevydrží na olovrant. Ďakujem za skvelý recept, použila som celozrnnú múku namiesto hladkej a trstinový cukor aj do cesta aj na posypanie čučoriedok.
    Pekný deň, Gabriela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Gábinko, mám radost že tě tak nadchnul!

      Vymazat
  10. Tak ten vypadá naprosto úžasně! Škoda, že jsem léto už propásla. Myslíte, že by šel udělat i z mraženého ovoce? Popravdě doteď jsme používala jen čerstvé, tak nevím jak to bude s kvalitou.

    OdpovědětVymazat