sobota 8. června 2013

Rozmarýnové krekry to go...

Já vím já vím. Málo píšu. Což pramení z toho, že málo vařím. No jo. Je to tu. Prostě zaměstnání a děti a na nějaký pokusy je hnedle méně času. Taky mě štve, že nejsem letos vůbec sezóónní, nějak jsem ještě nevymyslela co s jahodami a spol. Sním to vždycky dřív, než z toho něco udělám. Ale slibuji, že to co nejdříve napravím. Teď nabízím rychlovku, která sedí k mému současnému školka - práce - školka- domů tempu. Parmazán a rozmarýn, tahle kombinace plus olivy tu už byla. Tento recept je trochu podobný, ale bez oliv a s čerstvě namletým pepřem a rozmarýnem ručkou zamačkaným do těsta nabývá tento recept na významu. Když přičteme dobu výroby cca třicet minut, jsou to prostě sušenky to go...Dělala jsem na malou oslavu v práci a byly celkem rychle pryč.

240 g hladké mouky, 1/2 lžičky soli, 120 g parmazánu, 4 lžíce másla (mírně povolené), 60 ml smetany, čerstvě mletý pepř, 1 snítka rozmarýnu, sůl na posypání

Z mouky, soli, strouhaného parmazánu a másla zpracujeme drobenku, přidáváme po trochách smetanu tak, aby se těsto hezky spojilo, ale nebylo lepivé. Troubu vyhřejeme na 200 C.  Z těsta vyválíme placku a tu přeneseme na plech vyložený pečícím papírem. Placku osolíme a opepříme. Rozmarýnové lístky nasekáme na kousíčky a posypeme jimi těsto. Dlaněmi je do těsta mírně zatlačíme. Placku rádýlkem nakrájíme, upečeme (cca 10 minut). A je to.

23 komentářů:

  1. To je pech, nemam radylko!
    Sv.

    OdpovědětVymazat
  2. Mmmm, sbíhají se mi sliny. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou opravdu rychlé na přípravu, tak se nemusíš dlouho trápit..:-)

      Vymazat
  3. Krásný a rychlý, určitě zkusím. Mimochodem krásný blog, jsem nadšená. Dana

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají skvěle! Budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  5. Óóó, slintám, slané sušenky já můžu (teda nemůžu, ale chtěla bych). A rozmarýn s parmezánem je prostě super kombinace!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ó díky, snad půjdou i s bezlepkovou moukou, co?

      Vymazat
  6. Krása, hned si ukládám recept!

    OdpovědětVymazat
  7. Něco podobného jsem dnes kupovala (ale z celozrnné mouky) v prodejně zdravé výživy za nehorázné peníze. Je to výborné a rychle zažene hlad. Určitě vyzkouším doma! Díky!

    http://moniislifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám pocit, že ta zdravá výživa je setsakra předražená. A domácí budou stejně lepší...

      Vymazat
  8. Dneska jsem je upekla. Vůně v kuchyni a těsto nevzdorovalo.marca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělají se opravdu dobře a rychle, což je na nich právě nebezpečné. Mám na zahradě rozmarýn, takže jsem pořád připravena:-)

      Vymazat
  9. Vandi,
    tak to budu muset vyzkoušet ... rozmarýnu mám plnou bylinkovou zahrádku .... Marki

    OdpovědětVymazat