čtvrtek 20. června 2013

Letní lehké jahodové...Kardinálovy řezy

Tak nejen že lítám z práce do školky a vůbec nestíhám vařit. On nám ještě odešel do věčných lovišť internet. Tedy spíš poskytovatel. A ne do věčných lovišť ale na policii. Prý neměl licenci. No. Tak to bychom měli.  Čtyři dny mi trvalo, než jsem se smířila s myšlenkou, že musíme najít novou firmu. Pak mi asi tři dny trvalo, vzpamatovat se z jejich návštěvy. Ale internet MÁME! Abyste rozuměli - na měření signálu na střeše přijeli dva ne zrovna typičtí IT frajeři v černém BMW. Vypadali spíše jako členové skupiny Chippendales, pouze s tím rozdílem, že na sobě měli trička a - jak jinak - límečky zvednuté, až se jim zařezávaly pod ušní lalůčky. Světácky vynesli žebřík až na střechu, ze které ho posléze upustili. Proletěl okolo mě, která zírala s Kristýnou v náručí...pozdravil se s druhým patrem domu, posléze s prvým a přistál na naleštěném BMW. Shrnuto a podtrženo - dva šokovaní frajeři sedí rozpačitě na střeše. Já zírám nevěřícně na auto, na žebřík ležící dole a na ně...Volám manželovi, kterému se snažím vysvětlit, kterak jsem se rozhodla sehnat internet a výsledkem je, že teď musí jet domů z práce sundat dva mazáky se střechy. Pak jeden (možná v šoku po spočítání škod) skočil a žebřík pro kolegu donesl  zpět. Velice rychle odfrčeli. No nakonec jako omluvu máme zřízení zdarma a frčí to krásně rychle, auto prý spravili, takže konec dobrý, všechno dobré. Tímto se omlouvám těm, co zde napsali nějaké komentáře a já neodpověděla, budu se snažit to napravit.  A teď ještě recept. Možná ho znáte a pokud ne, tak vězte, že si ho okamžitě oblíbíte a budete dělat seč vám bude trouba stačit. Může být i bez jahod, toto je pouze letní variace. V zimě stačí džem a šlehačka...

Piškotové těsto: 1 vejce, 2 žloutky, 50 g cukru krupice, 40 g hladké mouky
Sníh: 3 bílky, 100 g cukru krupice, špetka soli
350 ml šlehačky, ztužovač, ovoce, výrazný džem (rybíz např., nebo jahody)

Z bílků se špetkou soli našleháme pěnu, pak přidáme cukr a vyšleháme do tuha. Žloutky s vejcem a cukrem našleháme do pěny, poté vmícháme mouku. Připravíme si dva cukrářské pytlíky  (já dávám sníh do  jednoho pytlíku a piškotové těsto dávám na plech lžící). Na plech položíme pečící papír, vymažeme důkladně máslem. Podélně nastříkáme vedle sebe 2 x pět čar sněhem. Mezi tyto sněhové pruhy lžící rozlijeme piškotové těsto. Vzniknou nám tak dva díly řezů (oba s pěti sněhovými čárami, je to srozumitelné, doufám:-).
 Tyto upečeme v předehřáté troubě na 180 C cca 10 až 15 minut. Vychladlé řezy obrátíme na vál a sloupneme papír. Oba potřeme marmeládou, na ten, co bude spodní natřeme navíc ušlehanou neslazenou šlehačku, položíme ovoce a přiklopíme druhým dílem. V lednici necháme hodinu odležet.

21 komentářů:

  1. Ehm, troška sa ti poprehadzovali písmenká.. ale v tomto teple a pri tých peripetiách s internetom sa ani nečudujem :)) ale pochopila som, neboj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za upozornění, nevím jak se mi to povedlo:-) opraveno

      Vymazat
  2. Už jsem tento recept taky zkoušela, četla jsem ještě doporučení, že se dá tím sněhěm ještě ty čáry uzavřít, aby ten piškot nevytekl. Dělám to jedním pytlíkem (prostřihlým sáčkem), napřed sníh a hned potom piškotové těsto a je to opravdu obrovská mňamka :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za nápad, i když mi nepřijde, že by to nějak moc vytékalo. Když člověk přistoupí na to dvojité "pytlíkování" musí to už být úplně bleskové.

      Vymazat
  3. Rozhodně dám přednost letní variante,skvělé...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S ovocem to funguje opravdu výborně, ale opravdu je dobrá i jen tak:-)

      Vymazat
  4. vypadá to TAK dobře! :) když není internet, je alespoň dobrá sladkost - což bych brala mnohem radši :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já si teď toho - navíc rychlého- internetu dost vážím. Nejlepší je oboje zároveň:-)

      Vymazat
  5. Jako Haha! I když mě přijde, že všichni poskytovatelé, když přijdou zapojovat net, jsou nějací exoti. Recept krásně vypadá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, vypadá to jak z komedie, že? Ale je to krutá realita:-)

      Vymazat
  6. Vypadá to skvěle! Určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý příběh...pobavila jsi mne!

    OdpovědětVymazat
  8. To je moc hezké, dala bych si kousek :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, tak tuhle dobrotu fakt neznám! Zato trable s internetem ano, i když na tvou takřka holywoodskou histroku to teda nemá :-)
    Musím nějak vyzkoušet bezlepkovou variantu, snad to půjde, protože tenhle dezert vypadá neuvěřitelně sexy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madlo, tak jestli neznáš, tak ale vážně zkus! Hrdě si myslím, že nebudeš zklamaná.

      Vymazat
  10. Jéé, poslední dobou nevím co s jahodami, takže určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  11. Koukám po nějaké dobrotě, tohle bude asi ono, páč to vypadá přímo božsky:-)))
    Díky za recept:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  12. ...tak to je pecka článek. Fakt jsem se dlouho takto nenasmála. Na místě činu zžejmě moc legrace nebylo, ale sepsán to je úžasně. A recept, no comment...jahody milujeme u nás všichni. Věrka

    OdpovědětVymazat