pondělí 22. dubna 2013

Jednoduchý a hladký Hummus

Po dortech by to chtělo něco lehčího. Jedna moje kamarádka pořád chtěla vědět jak dělám Hummus. Že prý, když si ho udělá sama, není nikdy takový, jaký si kupovávala za dob svého svobodného života v Londýně. V Londýně jsem sice byla, ale Hummus jsem tam nejedla. Na svůj život za svobodna, kdy jsem mohla jít spát po půlnoci, protože mě nikdo nebudil v pět ráno, kdy jsem mohla doříct větu, aniž bych mezi tím musela dvakrát něco dítěti podat a naopak vzít, se už skoro nepamatuju. Proto se domnívám, že ona příchuť svobodného života v Londýně bude, Radko, pro mě taktéž nedosažitelná. Pokud jste ochotni se vzdát této ingredience, tak mám pro vás recept na  taky dobrý Hummus.

425 g cizrny v plechovce, 60 ml citronové šťávy, 60 ml tahini pasty, 1 nasekaný stroužek česneku, 30 ml olivového oleje (plus olej na zakápnutí povrchu), 1 lžička soli, 1/2 lžičky kmínu, sladká paprika na poprášení Hummusu

v nádobě se sekacím nožem (tyčového mixéru ) promícháme tahini pastu s citronovou šťávou do hladka. Stěrkou setřeme a opět minutu promícháme. Tahini tak získá nadýchanější krémovitou konzistenci. Dále přidáme dvě lžíce olivového oleje, kmín a sůl a zapneme na 30 sekund. Konzervu cizrny scedíme a polovinu přidáme do mixovací nádoby. Po vymixování do hladka přidáme druhou polovinu. Pokud se nám zdá směs příliš tuhá, mixujeme dále a ještě přidáme dvě lžíce vody. Hummus podáváme v misce, zakápnutý olivovým olejem a zaprášený sladkou paprikou. K němu se hodí kousky zeleniny, nebo kousky pita chleba.

13 komentářů:

  1. Hummus jsem ještě nikdy neochutnala, možná se do něj pustím po Tvém receptu! Děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za pozdní odpovědi, nějak teď nebyl čas. Pusť se do něj Míšo, je to hotové hned. A pokud jsi už zkusila, doufám, že chutnal!

      Vymazat
  2. já asi ještě neochutnala dobrý "základní" hummus. Jel mi jen se sušenými rajčaty a červenou řepou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda sušená rajčata mám doma, to bych měla zkusit, díky za tip!

      Vymazat
  3. mmm, zase som si narobila chute :) ja ho robievam podobne, len asi menej hustý. a už viem, čo budem zase jesť tento týždeň :)
    http://frammentidellavita.blogspot.sk/2013/04/hummus-tradicna-arabska-pochutka.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný. Ano, vyšel hustší než jsem chtěla, příště víc naředím.

      Vymazat
  4. Tak konečně ho taky doma musím udělat:)Mňam

    OdpovědětVymazat
  5. Taky se na něj chystám, ale odrazuje mne ta tahini pasta. Nevím, jak vypadá a kde se shání. Poradíte prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tesco (a určitě i jiné větší supermarkety), regál s exotickým jídlem. Nebo skoro každá "Zdravá výživa.

      Vymazat
  6. Mňam, dala bych si ho s tím opečeným pita chlebem :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, Vando,

    dnes jsem narazila na Váš blog. Na první pohled mě zaujaly tři články, ten o Vaší dceři a karlovarské oplatce, recept na malinový cheesecake, který vypadá opravdu nádherně, a tento recept na hummus, protože jsem velký fanda blízkovýchodní kuchyně. Je docela fajn vědět, že se můžu bez špatného svědomí vyhnout několikahodinovému máčení cizrny a rovnou ji "nahradit" tou z plechovky. Napadá mě ale minimálně jedna televizní gastronomická autorita/celebrita, která by mi za to chtěla dát po prstech :)

    Vando, chtěla bych Vás srdečně pozvat na menší gastronomický workshop, který se uskuteční pod záštitou značky Jar Platinum. Našim cílem je zabývat se tím, co je opravdu důležité – kvalitním vařením. Jar se vypořádá se vším ostatním, co s přípravou skvělých pokrmů souvisí – například se špinavým nádobím. Tento krátký kurz bude veden Radkem Šubrtem, který patří mezi nejlepší šéfkuchaře v ČR. Možná jej znáte z televizních pořadů o vaření jako např. Tescoma s chutí nebo MasterChef, kde se zhostil role porotce. Pokud se rozhodnete akce zúčastnit, budete mít jedinečnou příležitost připravit s tímto odborníkem lahodné menu. Myslím, že by to mohla být skvělá zkušenost pro všechny gastro-nadšence 
    Kurz se uskuteční dne 12. 6. 2013 od 16 do 18 hodin v prostorách školy vaření Chefparade +, Bubenské nábřeží 306/13, budova 36, Praha 7.
    Jar Platinum je zcela nový produkt, jež bude brzy uveden na český trh. Navazuje na silnou tradici značky Jar, která se za dobu své existence stala symbolem kvality. Nyní ale přináší nejsilnější čisticí sílu v historii této značky, a to ve formě prostředku na mytí nádobí a nově také kapslí do myčky. Při příležitosti představení produktu Jar Platinum českým zákazníkům jsme připravili workshop pro vybranou skupinu gastro-bloggerů. Věříme, že přinese mnoho zajímavých zkušeností těm, kteří milují vaření stejně jako Vy!
    Máte-li zájem zapojit se do našeho workshopu, kontaktujte mě prosím e-mailem na a.sadiqova@cook-comm.com nebo telefonicky na 734 404 174. Ráda se s Vámi podělím o další detaily.
    S pozdravem
    Alena
    Tým značky Jar – Česká republika

    P.S. V případě, že nemáte zájem účastnit se této akce nebo si nepřejete být mnou nadále kontaktována, informujte mě prosím e-mailem.

    OdpovědětVymazat