úterý 30. dubna 2013

Citronový bochník

I když jsem v názvu použila slovo bochník, tak chleba nečekejte. Víte co mi ta dobrota připomíná nejvíc? Babetu. Ale s bohatou a šťavnatou citronovou chutí. Je to ovšem dáma mezi babetami. V uších nosí diamanty a obléká se podle poslední módy.  Současná ukoptěná verze, kterou naleznete pěkně zabalenou v alobalové misce (nebo co to je) v každém supermarktetu, jí může tak akorát nosit zavazadla. No já vím, je to blbost, odkdy nosí buchty náušnice, natož zavazadla. Ale uznejte že by to byl zajímavý obrázek. Prostě je to vzpomínka na dětství, alespoň pro mě. Čerstvá babeta, popřípadě makovec s mlékem byla moje nejoblíbenější snídaně. Jako by mě po hlavě pohladil čertík Bertík...Nicméně i mým dětem, které právě přes iphone krmí své elektronické, chlupaté (a příšerné) miláčky Furby (nechtějte vědět víc), pořád chutná. Babeta je jistota.
Pokud se do ní pustíte, doporučuji zredukovat množství cukru, recept je z amerických stránek a i když jsem cukru ubrala, pořád ho je tam ještě sakra dost.

160 ml olivového oleje, 300 g krystalového cukru (nebo 240 ml medu, nebo javorového sirupu), 3 velká vejce - lehce našlehaná, 160 ml řeckého jogurtu, 120 ml šťávy z citrónu (cca 2 velké), lžička vanilkového extraktu, 2 lžičky citronové kůry, 1/2 lžičky citronové esence, 360 g hladké mouky, 3/4 lžičky jedlé sody, 1/2 lžičky pečícího prášku, 1/2 lžičky soli

na citronovou polevu: 240 g moučkového cukru, 2 - 3 lžíce mléka (plus trošku citronové esence)

Troubu zahřejeme na 170 C. K napěněným vajíčkům přidáme olej, cukr, jogurt, šťávu z citronu a další tekuté ingredience. Mouku prosejeme s kypřícím práškem a sodou, přidáme sůl. Sypkou směs přidáme k tekutinám a vymícháme těsto. Do vymazané a vysypané formy na biskupský chléb nalijeme těsto a pečeme cca 50 minut. Kdyby povrch moc tmavnul, přikryjeme alobalem. Po upečení a vychladnutí polijeme polevou a můžeme ozdobit třeba plátky citrónu.

7 komentářů:

  1. Vypadá to skvěle :) Zítra vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá skvěle a tak šťavnatě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla byla. Rozhodně ji zopakuju Jani

      Vymazat
  3. Já ty tvoje úvody prostě miluju! Teda, hned bych si dala, k čertu s bezlepkovou dietou. Ach jo, ty tvé nádherné fotky mě úplně umučí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já mám ráda zase tvoje komentáře:-) Jistě by šlo ztvárnit i bezlepkově...

      Vymazat
  4. Starou dobrou babetu jsem jako malá milovala !!! Bochník jsem hned vyzkoušela a byl super. A pak jsem z těsta udělala i dort :) http://blondbakingbeauty.blogspot.cz/2013/06/citronovy-dort-s-jahodami.html
    V.Y.N.I.K.A.J.Í.C.Í! :)

    OdpovědětVymazat