neděle 3. února 2013

Losos s Dijonskou omáčkou a česnekovo - máslovou strouhankou

Jídlo k Valentýnu? Kdybych ho slavila, tak určitě tohle. Moje představy o valentýnském menu splňuje. No vlastně ne tak docela. Úplně to nejlepší jídlo k Valentýnu by bylo doručeno kurýrem na práh našeho domu z místní velmi úspěšné sushi restaurace v krabici velikosti televizoru Tesla. Následovat by mohlo pár čerstvých trubiček s krémem :-) A poukázka na liposukci.
Dneska jsme měli tohoto lososa k pozdnímu obědu. I když losos není nejlehčí ryba, tak ani v kombinaci s omáčkou a strouhankovým posypem jsem neměla pocit, že by jídlo bylo moc tučné  (i když připouštím, že já mám na tučná jídla celkem trénink). Jako přílohu doporučuju vařené brambory nebo grilovanou zeleninu. A nenechte se zmást dlouhým popisem, je to hotové rychleji než přečtete recept.

4 ks filetů z lososa, sůl a pepř na ochucení ryby, 2 lžíce olivového oleje, 120 g strouhanky (nebo strouhaného starého chleba), 1 a půl lžíce másla, 3 stroužky česneku, šalotka nakrájená na kostičky, lžíce sušené šalvěje (nebo dvě lžíce čerstvé), 60 ml suchého bílého vína, 180 ml mléka, 1 a půl lžíce dijonské hořčice

V malé pánvi na středním ohni rozehřejeme lžíci másla. Přidáme nadrcené 2 stroužky česneku a restujeme cca 30 sekund. Přidáme strouhanku a opékáme za stálého míchání a protřepávání do lehce zlatavého tónu.
Na další pánvi rozehřejeme olivový olej a opečeme osolené a opepřené kousky lososa. Opečeme tak aby byly dozlatova a přitom ve středu nebyly přesušené (orientační čas na 2 cm široký kus lososa je 5 až 6 minut). Lososa dáme bokem a do výpeku přidáme půl lžíce másla, šalotku, česnek a šalvěj. Promícháváme minutu až dvě a přilijeme bílé víno. Necháme tři minuty zredukovat a přidáme mléko s hořčicí. Promícháme a touto omáčkou poléváme na talíři kousky lososa, které navíc zasypeme česnekovou strouhankou.

17 komentářů:

  1. losos vypadá naprosto luxusně. klidně bych si ho střihla i mimo Valentýna :-) ukládám a jakmile se mi dostane pod ruku kus ryby, zkouším.

    OdpovědětVymazat
  2. Losos mám moc ráda, ryby obecně miluju. Vypadá to úžasně a musí to být lahůdka, hmmm, poje chuťové pohárky trpí :(:D

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam... lososa dusím jen na přírodno... ale toto musíme zkusit!

    OdpovědětVymazat
  4. Tahle kombinace mě opravdu zaujala... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Losos, losos, losos....toho není nikdy dost! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ačkoli jsem právě dorazila z nákupu, myslím, že se zase oblečua půjdu shánět lososa :-)Vzhledem k tomu, že ryby doma všichni milujeme, tuhle nádhernou voňavou kombinaci si určitě střihnu ještě dřív než na Valentýna, kterého taktéž neslavíme..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, Valentýna na to potřeba není, jen toho lososa:-)

      Vymazat
  7. A moc hezký talíř! :-) Já přemýšlím o lodičkách, ale tento vypadá teda moc dobře. Budu muset ještě přemýšlet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky přemýšlela dlouho, váhala jsem mezi tím červeným obšívaným a tímto. Ale brala bych všechno!

      Vymazat
    2. Všechny jsou parádní! Ale možná by mi pomohlo je někde vidět naživo a ne jen na webu :-)

      Vymazat
  8. Tak a bacha.
    Ač je to ostuda veliká, tento víkend jsem z tohoto blogu vařila poprvé... . Přijeli na oběd Jiříčkovi rodiče, tak to chtělo něco spešl. Udělala jsem tohoto famózního lososa, bezkonkurenční polívku z červených fazolí a sušených meruněk a nadýchanou roládu.
    A světe div se, poprvé v životě jsem od své tchyně slyšela slova chváli na mé kuchařské umění.
    Takže Vandičko, nevím, jak bych ti poděkovala... asi po tobě pojmenuju svou druhorozenou dceru.
    Zuza Vit Slo Mič

    OdpovědětVymazat