středa 20. února 2013

Červenočočkové karbanátky

Luštěniny k zimě prostě patří. A já si to dost užívám, protože jsem jejich velký fanoušek. Červenou čočku miluji na všechny způsoby. Čočkové karbanátky pečené v troubě jsou chutné. Zdravé. Rychlé. A mají veselou barvu. Ale vysvětlujte to dětem...Takže tyhle karbanátky mají úspěch pouze u nás dospělých.  Ale já se nenechám deprimovat malými tyrany. Čočkové karbanátky s dipem z kysané smetany se prostě dělat BUDOU. Jsou chutné. Zdravé. Rychlé. A jednou se je naučí jíst i moje děti. A jestli ne, tak se aspoň mohou stát jejich legendárním neoblíbeným jídlem. Já jsem měla fazolové lusky na smetaně:-)
 Recept je z časopisu Apetit, mírně upraven, původní je na smažené karbanátky. Dělala jsem jak smažené tak pečené a ty druhé nám chutnají víc a odpadá otravné smažení. Oboje karbanátky mají výbornou chuť jen mají trošku sušší konzistenci, takže se k nim opravdu hodí nějaký ten dip, klidně si vymyslete svoji variantu.

330 g červené čočky (uvařené a slité), kousek řapíkatého celeru,  1 mrkev nahrubo nastrouhaná, 2 stroužek česneku, 40 až 60 g strouhanky, sůl, pepř, 1/4 lžičky nastrouhané citronové kůry, půl lžičky kari (nebo lžička)

zakysaná smetana se solí a pepřem, petržel na ozdobu

 Celer, mrkev a česnek orestujeme na oleji. Polovinu čočky rozmixujeme na kaši, smícháme se zbytkem čočky a orestovanou zeleninou. Přidáme koření, kůru, ochutíme a zahustíme strouhankou. Děláme malé karbanátky, které smažíme nebo pečeme na plechu vyloženém papírem a zakápnuté olivovým olejem. V polovině pečení opatrně otočíme.


24 komentářů:

  1. Vypadá to opravdu dobře a náhrada smažení pečením je mi opravdu sympatická :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To právě i mě, zvlášť když mi to ušetři stání u sporáku, děkuju

      Vymazat
  2. Červenou čočku jsem zrovna včera koupila, takže recept určitě co nevidět vyzkouším - díky za tip!
    PS: Tvůj blog je super, nakukuji často!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. A já pořád co mám dělat s tou červenou čočkou ve špajzu :-) Díky! Já právě luštěniny vůbec nemusím, ale ráda bych se je naučila jíst a zařadila je do rodinného jídelníčku...Tak uvidíme jak to dopadne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké, že se snažíš naučit jíst luštěniny:-) to já teda tak silná nejsem, když něco nemusím, tak to ani nezkouším:-)

      Vymazat
  4. Díky moc za tento tip, já červenou čočku objevila teprve nedávno a pořád moc nevím, co s ní, takže spíš tak improvizuju, tohle vypadá skvěle.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný blog, často chodím n a inspiraci. Dnešní recept mě moc zaujal,určitě vyzkouším. Červená čočka je moje oblíbená,přímo zbožňuju polévku z ní. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky Evi, mám tu jednu z červené čočky a meruněk, ta je taky moc dobrá!

      Vymazat
  6. Jednoduše perfektní! Už vím, co bude v pátek k obědu. A u nás dětem chutnat bude, červenou čočku mají moc rádi. Hlásím se mezi červenočočkové fandy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo Madli, já taky. Už se chystám na zopakování, jen mě štve že mi to ty děcka fakt než... nejí.

      Vymazat
  7. Já dělala nedávno podobné ještě s quinoou a sladkou bramborou, toto vypadá taky fajne, vyzkouším, snad ukojím i dcerčiny chutě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali já se chystám na něco quinoou taky, já jsem ji ještě nedělala. Děkuji a zdravím k protinožcům:-)

      Vymazat
  8. vypadá to fakt moc pěkně! :)

    OdpovědětVymazat
  9. No fuj, pripominat mi lusky na smetane! To se dela?! :D Nemam je rada dodnes, a necitim se pri jejich predstave uplne nejlepe... :D

    Ale zato karbanatky vypadaji bezvadne - cervenou cocku mame radi v polevkach i salatech a tohle by mohla byt prijemna zmena :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem se lekla Meg, že to "no fuj" patří k receptu:-) a ono k luskům na smetaně. No taky to ve mě zanechalo hlubokou stopu. Brečím nad talířem u babičky a nesmím jít od stolu...brrr

      Vymazat
  10. Dneska nám tenhle recept zachránil večer. Schovala jsem se před neskutečně protivným manželem a jeho dotazy: a co bude dneska večeři? Já jsem včera nejedl, dneska taky nebylo maso, já bych něco pojedl. Co budeš dělat k večeři?
    Bude hovězí polévka za chvíli.
    To není to, na co mám chuť.
    Tak si vem chleba se šunkou.
    Já nechci jíst pořád chleba se šunkou.
    Tak si udělej vajíčka.
    Já nechci vajíčka.
    A tak furt dokola.
    Po dlouhé době jsem zabloudila na tvůj blog a padly mi do oka tyhle karbenátky. Jsem na ně dostala chuť a kupodivu náš vrchní vymrčovač nebyl proti (no i kdyby byl, tak mu to není co platné:-D Šly tedy i bez celeru a kari. To si dělávám občas domácí, ale už jsem ho dloouho nedělala, takže nebylo v zásobě. Takže jsem to vyřešila kurkumou, pískavicí, římským kmínem a koriandrem:-) S dipem byly fakt výborné a naše skoro čtyřleté dítě se toho mohlo vysloveně užrat:-) Myslím, že velmi přitažlivá byla možnost namáčet si to do omáčky a beztrestně si olizovat prsty:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Waw, tak to jsem netušila, že budou mít takový úspěch. Jsem moc ráda! Díky za zprávu!

      Vymazat
  11. tak právě jsem dovařila a papkám a...vynikající fakt :) Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem ráda, že chutnalo! Děkuju

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj,nemám s vegetarianskymi karbanatky žádnou zkušenost- chtěla bych se tedy zeptat,na kolik stupňů a jak dlouho je peces?Moc děkuji za odpověď!

    OdpovědětVymazat