neděle 27. ledna 2013

Výhřevná fazolačka

To je kosa co? K domu nám vede zrcadlo. Když stoupnu do sněhu mám strach, že si proříznu boty o ledové střepy, které jsem prolomila nohou. Dokonce i JÁ nosím čepici a rukavice. Včera nám Vojta málem přimrzl k vleku v Olešnici, odlamovali jsme ho jen stěží. Kristýnka smutně hladí schůdky k nafukovacímu bazénu, které máme v garáži. V tomhle počasí a vůbec v zimě, si tělo říká o porci luštěninové polívky, silné jak noha. Při sledování volebních výsledků dvojnásob. A já svoje tělo poslouchám. Pokud nemáte nějakou jinou osvědčenou verzi, určitě zkuste.

balíček bílých fazolí, dvě nožky klobásy, cibule, mrkev, 2 stroužky česneku, sůl, pepř, vývar, lžička sladké papriky, 1 bobkový list,  smetana 31%

Fazole den předem namočíme. Zpěníme cibulku, osmahneme společně s ní mrkev nakrájenou na kostičky. Zaprášíme paprikou a rychle, aby nezhořkla přidáme fazole, které dolijeme vývarem, přidáme bobkový list. Vaříme doměkka (počítejte že to fakt trvá), mírně před koncem přidáme uzeninu a česnek. Na konec přidáme smetanu. Fazole je dobré mírně pomačkat šťouchadlem na brambory, polévka se tak přirozeně zahustí.

19 komentářů:

  1. Vandi, dneska jsi se mi trefila do chuti,..... včera jsem si namočila bílé fazole /ty normálně nekupuju, byl to omyl manžela, který si myslí, že fazole jsou všechny stejné/ a přemýšlela jsem jak je uvařím, jestli klasicky nebo jinak .... teď už vím,..... vyzkouším tvůj recept s mrkví,paprikou a smetanou ..... děkuju za inspiraci .....přeju ti krásnou neděli ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám že bude chutnat, nejlepší je samozřejmě druhý den, ale chutná i ten první:-)

      Vymazat
  2. Jojojo, souhlasím úplně se vším! Já bohužel ještě s luštěninama musím opatrně, náš nejmladší je ještě špatně snáší, ale o to víc se těším, až tuhle parádně hustou polévku udělám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak možná mrkni na polívku z červené čočky, tu děcka snášejí líp

      Vymazat
  3. Tohle je super! Myslim ted na polevky porad a tak mam dalsi do sbirky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem v zimě hodně na "útulné" polévky:-) Taky průznu pátrám a hledám nové.

      Vymazat
  4. Skvělý nápad, dneska ještě dojím zbytky z víkendu a pak jdu vyhrabat nebo dokoupit fazole :-) Ano, na blbou náladu z voleb jedině dobrým jídlem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli to jídlo bude stačit:-) ale nic jiného nám stejně nezbývá...

      Vymazat
  5. Libi se mi ze pouzivas fazole, ktere normalne v kuchyni moc csto nevidame!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v téhle verzi je my - tedy jako naše rodina - vídáme v zimě naopak hodně často:-)

      Vymazat
  6. Vandi, tak dnes bola táto podľa Teba a je jej plný kotol, malému moc nešmakovala, ale my starší sme si dali s chuťou ;) Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dcera taky luštěniny obecně moc nemusí, tuhle polévku ale vzala na milost. Prvně vyjídala klobásu a pak vzala na milost i fazole. Tak aspoň že dospělým chutnala. Není zač:-D

      Vymazat
  7. Děkuji za nápad, polévka byla naprosto skvostná ...dala jsem do ni Chorizo (z Lidlu, mírně pikantní ...nedovedu si představit pikantní...a já pálivé ráda :) ) a fakt super, myslím, že brzy bude pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, i já mám Chorizo v lednici. Mám to nepikantní a i tak je dost pikantní:-D

      Vymazat
  8. Ďakujem veľmi pekne za recept, v tejto kombinácii som fazuľovú polievku ešte nevarila. Nedalo mi však nevyskúšať a musím povedať, že mala veľký úspech. Dokonca aj u manžela, ktorý je dosť nedôverčivý k novým jedlám. Úplne skvelá chuť!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, někdy není špatné použít na blog "starý" obyčejný recept, každá rodina vaří něco jiného, že. Tak jsem ráda, že někde nově zdomácní.

      Vymazat
  9. super polévka!dneska jsme zapadli sněhem, venku pěkná čína, tak to chtělo něco pořádného do bříška, kdyby jsme tu zůstali do jara (zasypaný).fazolová je u nás oblíbená, ale dělám ji jen uzenou. tahle kombinace je naprosto úžasná a už si ji zapisuji do rodinné kuchařky.lenka w.westruše

    OdpovědětVymazat