čtvrtek 10. ledna 2013

Quiche Lorraine

Asi bych snad neměla přiznávat, že jsem tenhle základní slaný koláč nikdy nedělala (Jo a taky jsem nikdy nečetla nic od Orwella, když jsme u toho...). Vždycky mi přišel tak trochu nudný. Myslím Quiche Lorraine. Vejce a slanina? Jasně, dobrý. Ale proč nevyzkoušet houbový? S cuketou? S mrkví a cuketou, s několika druhy sýrů? No prostě, vždycky přišel na řadu nějaký jiný. Ale teď je vše jinak. Vejce našlehaná se smetanou utvoří na křehkém, tak akorát slaném a křupavém těstě hebounkou peřinku, ve které se líně rozvalují kousky slaniny a to vše vám přistane na talíři do hodiny poté, co se rozhodnete Quiche Lorraine udělat. Jo a snad ani nemusím říkat, že na tento skvost je potřeba mít doma tak málo věcí, že se stal okamžitě stálicí mého jídelníčku....Recept je od Zdeňka  Pohlreicha, z jeho kuchařky "Už dost, šéfe".

na těsto: 150 g hladké mouky, 75 g másla, půl lžičky soli, 50 ml vody
na náplň: 150 g slaniny, 3 velká vejce, 375 ml smetany, špetka muškátového oříšku, sůl, mletý pepř

V míse smíchejte mouku se solí a máslem, rukama vypracujte a přidejte po částech vodu. Těsto je pevné, pružné a hezky se sním pracuje. Vyválejte ho, a vyložte jím vymazanou formu (se zvednutými okraji) a dejte na 15 minut do ledničky. Předehřejte troubu na 200 C. Mezitím dejte vařit trochu vody a až vře vhoďte na kousky nakrájenou slaninu. Jakmile začne voda se slaninou znovu vřít, vypněte a slijte. V misce vyšlehejte vejce a smetanu, osolte, opepřete a přidejte muškátový oříšek. Z lednice vyndejte formu s těstem, posypte okapanou slaninou, zalijte vaječnou směsí.
Koláč pečte 20 minut, pak ztlumte troubu na 170 C a pečte dalších 15 až 20 minut. Quiche musí být upečený dozlatova.

19 komentářů:

  1. Je to dobrota, co? Já mu podlehla už dávno. Tak vítej v klubu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, quiche Lorraine už jsem dlouho nedělala a teď jsem na něj dostala díky tvému přiléhavému popsiu nesmírnou chuť! Tak zítra bude k večeři :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je to pravda, že jako večeře je to prostě ideální. Pomineme li kalorickou hodnotu...

      Vymazat
  3. Vandi, ja sa tiez dobrovolne priznavam, ze som ho este nerobila, ale zato kadejake ine varianty uz mam uspesne za sebou...uz viem, co musim vyskusat najblizsie ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně Mariannko, myslím že určitě nebudeš zklamaná

      Vymazat
    2. Ahoj Vandi! robila som tento druh quiche, ja som mala naviac creme fraiche v plnke, recept bol skoro identicky tomu tvojmu, tak sme sa doma zhodli, ze zatial to bol ten naj slany kolac, a to uz som ich upiekla par...Dakujem za inspiraciu ;o)

      Vymazat
  4. Jé, tak to já kdybych to takhle měla dělat.. :D Já jsem nepekla skoro nic základního, právě protože mi to přišlo hrozně nudný. Ale jednou jsem dělala bábovku :DD Stejnak jsem si ji musela nějak obzvláštnit, takže tam byla čokoláda, banán a borůvky a vypadalo to suprově :D
    No, ale abych se jenom nevychvolala svými dobrotami, tvoje jsou ještě úžasnější! Recept na slano, bych na blog taky mohla dát, asi příští týden a prozradím, že je z dýně :DD A ještě musím říct, že tvoje fotky jsou.. prostě dokonalé! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na dýňový recept se těším, těch není nikdy dost!

      Vymazat
  5. Ahoj, jakou smetanu používáš? Počítám, že tučnou, ale nejsem si jistá. Díky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tučnou Kačenko, samozřejmě...:-D

      Vymazat
  6. škoda že nemám doma smetanu, už bych koláč zítra pekla! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až bude smetana, bude koláček, sehnat smetanu naštěstí není problém...:-)

      Vymazat
  7. Taky jsem ho ještě nedělala - teda, Baruno, styď se! :D Až sníme zásoby, které tady poslední dobou nějak vznikají, určitě se do něj dám...:) Myslím, že by mohl být dobrým pohoštěním pro přátele, co říkáš? :)

    OdpovědětVymazat
  8. Taky se priznam, ze jsem ho nikdy nepekla, presne jak ty pises! :D Ale jednou ten cas nastane, vazne... :D

    OdpovědětVymazat
  9. Quiche Lorraine naprosto zboznuji!
    V lednicce uz na nej mam nakoupeno, takze se brzy objevi I na mem blogu!

    OdpovědětVymazat
  10. I just love your blog. Maybe wanna follow each other?? Let me know. XOXO

    http://bblluusshh.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I have just browsed your blog, which is however - beautiful. I am your follower already:-D

      Vymazat