středa 19. prosince 2012

Mandlové trubičky s vanilkovým krémem a bílou čokoládou

Letos se musím pochválit, že jsem odolala a neudělala zbytečných šestnáct či kolik druhů. Přesladíme se vždycky už u pečení a o svátcích už to ani Puňťa nechce žrát...Povedly se mi vanilkáče, naopak jsem si přepekla marokánky, na které se vždycky těším. Jinak moc nemusím cukroví s krémem. Čestnou výjimkou jsou pouze pařížské rohlíčky a pak tyhle běloučké trubičky, které mám odsud. Výhodou je i to, že jdou pěkně sundávat z formiček a formičky se vzhledem k vysokému podílu másla v těstě nemusí mazat.  Těsto si uděláme den předtím než je chceme péct. Krém je nato šup hotový, plní se dobře. Jediná patlačka je s tím, dostat je na ty kovové trubičky. Ale vypadají hezky, že? A chutnají stejně dobře.

400 g hladké mouky, 180 g másla, 80 g třtinového cukru, 120 g jemně mletých loupaných mandlí, 1 vejce, 2 lžíce 40% šlehačky, 1 bílá čokoláda a kousek ztuženého tuku, 1 lžička vanilky (nebo tresť), máslo a salko na krém

Máslo s cukrem a 2 lžícemi šlehačky a vajíčkem vyšleháme do pěny. Pozor, všechny suroviny musí mít stejnou teplotu, takže je ve stejnou dobu vyndáme z lednice a máslo necháme pěkně povolit. Do větší mísy prosijeme mouku,  přidáme vanilku a mandle. Spojíme se směsí másla s vajíčkem a cukrem. Těsto necháme v lednici odpočinout nejméně 2 hodiny, nejlíp přes noc. Pak záleží na vás, jakou si vyberete metodu pro to, abyste dostali těsto v tenké rovnoměrné vrstvě na formičku. Lze vyválet a krájet rádýlkem pláty, ty pak namotat. Já jsem dělala malou kuličku těsta, do ní shora zatlačila trubičku a rukou rozválela.Těsto od krajů formičky ořízneme tak, abychom na každé straně měli cca 4 mm kovu bez těsta (kvůli sundávání). Pečeme na 180 C něco kolem deseti minut. Až se dají chytit do ruky, ale ještě zatepla - je sundáváme z formiček. Trubičky si pak namáčíme oběma konci do rozehřáté bílé čokolády s kouskem ztuženého tuku ( rozehříváme ve vodní lázni). Plníme krémem, který uděláme tak, že rozšleháme salko (nevařené) s kostkou másla a trochou vanilky
.

17 komentářů:

  1. nádhera, mňam... já letos zvládla jen 4druhy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to stačí Leni..co pak s tím...

      Vymazat
  2. nádhera! :)
    dlouho jsem na tvůj blog nezavítala, to byla chyba - honem to jdu prošmejdit!

    OdpovědětVymazat
  3. Já letos taky nebláznila, mám osm druhů a ještě se chystám na marokánky a snad dojde i na perníkovou chaloupku.
    Trubičky jsou moc krásné i na pohled, u nás se sice cukroví s krémem prakticky vůbec nejí, ale tady bych neodolala ani minutu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vando, ty vypadají fakt luxusně! Se nedivím, že Ti čokoláda mizí závratnou rychlostí :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem dělala tenhle rok trubičky! :D ajdeš je i na blogu- čokoládové trubičky s marcipánovo-mandlovou náplní :) Ale teda ty strany mě nenapadlo takhle krásně ozdobit :( :D

    OdpovědětVymazat
  6. vyzeraju dokonale...milujem vanilove kremy. musim niekedy vyskusat,urcite chuta dokonale. Vandi,prajem nadherne sviatky plne rodinnej pohody a lasky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jé ty jsou krásný! Ja se letos na trubičky a všechno krémový vykašlala :D Tak třeba příští rok vyzkouším :-) Krásný Vánoce ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Vandi, přeju tobě a tvé rodině krásné a pohodové svátky a do nového roku hodně zdraví a radosti.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tomuhle říkám stylové a luxusní cukrová :))) Jsi šikulka

    OdpovědětVymazat
  10. Ach jo, to vypada naprosto dokonale!
    Skoda ze jsem na to nenarazila pred vanoci!

    OdpovědětVymazat
  11. ježiš ty vypadají skvěle... mám jen dotaz ke krému - vmícháváte máslo do salka nebo naopak? Má tendenci se srážet?? Díky za odpověď...

    OdpovědětVymazat
  12. Salko do másla, vše záleží a tom, aby to byla přibližně stejná - pokojová teplota

    OdpovědětVymazat
  13. Taky jsem se navnadila... jen mě zaujalo, že se krém dělá z nesvařeného salka, vždycky jsem zatím dělala ze svařeného.... není to pak moc tekutý???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Salko tam nevliju celé, postupně vmíchávám do másla a sleduji konzistenci.

      Vymazat