pondělí 10. prosince 2012

Lasagne - polévka

Taky jste zapadli až po uši sněhem? Jsem doma s oběma dětmi, protože Vojtova rýma a nesjízdnost silnice mi vnukla myšlenku nechat ho doma. Všichni jsme nachlazení. Já peču cukroví a dávám si pěkně čaj s rumem, aby se mi peklo veseleji. Vojta s Kristýnou rozšlapali postupně tři druhy plastelíny po celém domě. Poprali se o papíry s úkoly pro předškoláky. Porvali se o to, kdo vleze do prádelního koše. Vlezla tam Kristýna a Vojta jí sedl na víko. Poprali se o kapky do nosu.
Ale mně nic z toho nevadí, protože přece mám ten čaj s rumem! Jo a abych nezapomněla mám ještě něco. Velký hrnec báječné zimní hřejivé polévky. Lasagně v tekuté formě. Polévka jako hlavní jídlo. Zase jeden geniální a jednoduchý nápad. Samozřejmě že jsem na něj nepřišla já, mám ho odsud: http://www.fromaway.com/cooking/lasagna-soup.  Recept jsem vzala jako inspiraci a modifikovala, jak říká Jirka Babica, nemáte? dejte tam něco jinýho, nebo to tam nedávejte... Tak jsem místo salsiccie použila mleté hovězí, které se stejně do lasagní dává tak jakýpak copak. Kouzlo polévky se skrývá v servírování. Z ricotty a strouhaného parmazánu si uděláte lžící kopeček, který umístíte na dno misky, zalijete horkou polévkou a navrch strouhnete opět trochu parmazánu nebo můžete přidat i mozzarellu.
Jsem nadšená,  jídlo je to  bezpracné, setsakramentsky výživné a po ochutnávání těch sladkých těst a rozbitých rohlíčků je to učiněná polévková nádhera. Myslím, že se úžasná  polévka rychle rozšíří a bernardýni ji budou nosit v soudku místo  rumu. A na hromadící se závěje za oknem můžete vypláznout jazyk. Fakt.

olivový olej, 1 velká cibule cca 400 g mletého masa, plechovka rajčat, 2 protlaky, litr a půl vývaru, 4 stroužky česneku, špetka chilli, oregano, bazalka (nejlépe čerstvá), 1 bobkový list, dvě hrsti těstovin (Fusilli) parmazán, ricotta

Na oleji zpěníme cibulku, přidáme maso, česnek nakrájený na plátky, bazalku a oregano. Po osmahnutí přidáme protlak a plechovku rajčat, zalijeme vývarem. Přidáme bobkový list, ochutíme solí a pepřem, můžeme přidat i chilli, pokud jsme vostří a něco vydržíme. Vaříme na mírnějším ohni kolem půl hodinky. Pak přidáme těstoviny a necháme je uvařit v polévce. Vypneme dříve, než jsou úplně měkké a necháme dojít. Do misky dáme kopeček ricotty smíchané s čerstvě nastrouhaným parmazánem, nabereme polévku a poprášíme trochou nastrouhaného parmazánu.


18 komentářů:

  1. Jéé tak jsem objevila další pekelně dobrý blog!:) Těším se na další recepty. Ivet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi


    1. A já se zas těším z nového příznivce! Děkuju Iveto.

      Vymazat
  2. Pani, ta vypada uzasne! To snad vytisknu mamince, ta je u nas "machr" pres lasagne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Meg, pak dej vědět, jesli chutnalo:-D

      Vymazat
  3. Tak ten komentář mě dokonale uzemnil :-) Já to měla podobně týden dozadu, kdy byly doma děti, takže přeju pevné nervy a nevysychající zásobu rumu :-)
    A já jdu na tuhle perfektní zahřívací polévku, protože polévek není nikdy dost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už jsem přešla na vaječný koňak, rum došel:-D

      Vymazat
  4. Bomba, už se na moc těším až si jí udělám. Už mi taky leze krkem všechno to sladké, vždy se šílene moc těším na pečení a pak to skoro nejím. =) Děkuji za inspiraci =)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tenhle pokrm aspiruje na mou post mé nejoblíbenější polévky :-)
    Úžasný! :-)
    Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Baru, i u mě, musím neskromně říct...:-)

      Vymazat
  6. Tak jsem ji právě dojedla. Bohužel jsem zapomněla, že je potřeba ricotta, takže teď jen s parmazánem. Ale i tak je moc dobrá! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Právě jsem ji dodělala a MŇAM!!!!!!! Výborná!!!! Děkuju za recept :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Lasagne jsou moje snad nejoblíbenější jídlo, ale toto, to by mě nenapadlo! Určitě musím vyzkoušet. Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  9. Super napad, to me vubec nenapadlo, ze se takto dají lasagne udelat :)

    OdpovědětVymazat