neděle 30. prosince 2012

Kořeněné mandle s parmazánem a tymiánem

Ráda bych všem čtenářům poděkovala za to, že sem chodí a reagují a zkoušejí. Díky vám mě to stále baví a mám radost z toho, když můžu na blog zase něco nového vrznout. A pak se chodím zvědavě koukat, kdo mi co napsal, kolik byla návštěvnost a prostě si to blogování užívám. Tak vám všem na zdravý a spokojený život v roce 2013!!!
 Na Silvestra a podobné oslavy se hodí mít v zásobě recept na něco opravdu jednoduchého a zaručeně úspěšného. Dělala jsem tyhle mandle na Kristýnčinu oslavu narozenin, chystala se je dát na blog a pak na ně v nastalých vánočních zmatcích zapomněla. A to by byla škoda, protože myslím, že teď se budou třeba někomu hodit. Třeba mně určitě. Tady jsou. Jo a rozhodně se nenechte svazovat receptem, můžete klidně něco vynechat, něco přidat. Uvádím recept na množství půl kila mandlí, dělala jsem jich jen trošku, takže jsem si upravila na polovinu. Jo a já jsem dala oproti uvedené lžíci červených paprikových vloček jen špetku chilli. Klidně si vymyslete svoji variantu koření.

500 g neloupaných mandlí, 2 malé bílky, 2 velké lžíce čerstvých tymiánových lístků (no však víte co dělat pokud je nemáte), 1 lžíce červených paprikových vloček nebo troška chilli, 1 lžíce oregana, 1 lžíce sušeného česneku, 3 lžíce citronové šťávy, 1 a půl lžíce hnědého cukru, 1 lžička soli, 120 g strouhaného parmazánu

Troubu předehřejeme na 170 C. Všechno suché koření potlučte v moždíři, aby se uvolnila vůně. Dejte do misky, přidejte citronovou šťávu, sůl a pepř a cukr. Bílky našlehejte jen aby jemně zpěnily. Přidejte do nich mandle a promíchejte aby se obalily. Přidejte směs koření a pořádně smíchejte, aby se směs dostala ke všem mandlím. Pak zasypte polovinou strouhaného parmazánu. Na plech rozprostřete pečící papír na něj pečlivě v jedné vrstvě rozložte mandle. Pečte 12 až 15 minut ve středu trouby. Po vytažení zasypte ihned zbytkem parmazánu.

17 komentářů:

  1. Vando, takhle po ránu, to není fér :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To říká ta pravá! Vanda ( jak se přihlásím nejde mi komentovat, už mě ten blogspot dosti vytáčí!)

      Vymazat
  2. Určitě vyzkouším :) Narazila jsem dnes na Váš blog a jsem nadšená. Spoustu skvělých receptů. Mňam... Moc hezký blog. Přeji pěkné dny. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to mě moc těší, vítejte a choďte sem!:-D Vanda

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. i chutná Kamčo, musím neskromně říci...
      Vanda

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Budu ráda. Dej vědět Denčo, jestli zachutnaly

      Vanda

      Vymazat
  5. No pani, ty vypadaji skvele :) Super vec na silvestra. Preju vse nej do noveho roku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Meg! Tobě taky vše nej do nového roku!¨

      Vanda

      Vymazat
  6. Och, mňam! Tak to chci teď hned :D!!! Jdu předehřát troubu :D!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Utíkej, Lucy, jsem zvědavá jestli budou chutnat:-D

      Vanda

      Vymazat
  7. To je vážně super nápad! Vyzkouším na manželovy narozeniny (což je za pár dní :-)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madli, na oslavičku k vínku jako dělané, to je jasná věc! Tak ať chutnají!

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tento recept sem jdu vychválit až do nebe :D Připravila jsem je minulý pátek a byly naprosto senzační!!! Takže děkuji za super inspiraci a myslím, že neuplyne moc času a budu je dělat znovu :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to mám obrovskou radost, že chutná!

    OdpovědětVymazat