pondělí 5. listopadu 2012

Parmazánové sušenky (sablés) s rozmarýnem a olivami

Čtyři kamarádky ze střední školy a báječný víkend bez dětí v Mikulovském penzionu. Strašná spousta vykládání, které nikdo nepřerušuje. Žádné "Mamíííí....". Procházka bez sbírání kamenů a větví. Bazén bez rvačky o plavací kolo. Masáž jako bonus. A dva úžasné obědy v Café fara Klentnice. Netýká se to sice vůbec receptu na sušenky, ale musím to napsat... po ochutnání jejich krémové česnečky a zauzeného lososa s kořeněnou zeleninou a dýňovým risottem se mi chtělo tlouct čelem do stolu a zrušit blog. Takové dokonalosti nemohu nikdy dosáhnout. Následoval pokus o sebevraždu obrovským kusem výborného dortu. Panebožebyltakstrašnědobrej!
No shrnuto a podtrženo, dnes už mám pocit, že se mi tento víkend jen zdál...pouze ručička na váze potvrzuje,  že se to opravdu stalo. Jo a  k tomu všemu povídání u vína po se náramně hodily tyhle sušenky...(recept od http://www.elizabethbard.com/)

2 lžičky nasekaného čerstvého rozmarýnu, 12 vypeckovaných černých oliv, 150 g másla, 200 g hladké mouky, 150 g strouhaného parmazánu, černý pepř

Hodinu před pečením vyndáme máslo z ledničky, potřebujeme, aby bylo opravdu měkké. Troubu předehřejeme na 180 C. Plech vyložíme pečícím papírem. Nasekáme rozmarýn a olivy.
Ve střeně velké míse smícháme mouku, parmezán, rozmarýn a přidáme čerstvě mletý černý pepř. Přidáme olivy a povolené máslo nasekané na pár menších kousků. Rukama uhněteme těsto, z kterého uděláme kouli. Dáme pozor, abychom těsto "nepřehnětli", nepracujeme zbytečně dlouho. Těsto necháme 10 minut odpočinout v lednici, pak ho vyválíme na tloušťku 5 mm a skleničkou vykrájíme sušenky. Pečeme dokud nedostanou pěknou barvu, cca 15 až 17 minut. Skladujeme v uzavřené nádobě, vydrží dobré 2 až 3 dny. Ale to budou dávno snězené.

23 komentářů:

  1. Vandi,
    tak nevím co bych si dala radši ...... jestli parmazánové sušenky nebo báječný víkend bez dětí :-) :-):-) Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Jojo, taky bych se neuměla rozhodnout:-D

      Vymazat
  2. OBOJE! HEČ!(jedna ze čtyř kamarádek)

    OdpovědětVymazat
  3. :-DDD teraz som sa ako blazon nahlas smiala,ked som citala tie vety... paci sa mi tvoj zmysel pre humor!!!

    a susienky su samozrejme tiez DOKONALEEE!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Jímá mě závist! I já chci víkend bez dětí a k tomu jako závdavek tyhle dokonalé sušenky. Stát se to, myslela bych, že jsem mrtvá a v nebi ... A ne aby tě napadaly takové nehoráznosti jako rušit blog, kam bych se chodila uslintávat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, teď už si závidím i já bylo to fakt úžasné.

      Vymazat
  5. Za takové sušenky by Ti i v Café Fara utrhali ruce! Ještě by kvůli nim rádi otrhali svou bylinkovou zahrádku :-) Měla jsi dát Džiubanovým ochutnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylinkovou zahrádku bych jim ráda zplundrovala, já už mám jen rozmarýn...

      Vymazat
  6. Teda, to vypadá úžasně! Musím zkouknout víc tvých receptů! Jen nevím, jestli to riskovat teď večer, abych nevyjedla ledničku :-)

    OdpovědětVymazat
  7. To zní mým uším, k nimž už zase doléhá nějaký dětský řev, jako pohádka...vzhledem ke kojení dosud neuskutečnitelná :-) Ale sušenky vypadají báječně...a určitě chutnají i bez vína :-)
    Mimochodem, dovolila jsem si tě nominovat na ocenění, tak se můžeš u mě podívat :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ten vikend zni skvele :)) Ale ty susenky, ty me lakaji jeste vic!

    OdpovědětVymazat
  9. Kolik je prosím z uvedeného množství sušenek? Díky moc.
    Btw ten víkend zcela nepokrytě závidím:-D

    OdpovědětVymazat
  10. něco kolem 25 ks, já si ho taky závidím. S nostalgií vzpomínám.

    OdpovědětVymazat
  11. Vanda,prvy krat som sa inspirovala na tvojom blogu a musiiiim velmi pochvalit tieto susenky!!!Su krehke,vonave,chutnucke a hlavne rychlo spravene!!!
    V tomto predvianocnom zhone som presne take nieco potrebovala :-)
    Dakujem
    Pekne Vianoce prajem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko díky, jsem ráda že chutnaly a třeba ještě něco zkusíš. Přeju krásné svátky!

      Vymazat
  12. ujíždím na sladkým, ale tyhle parmazánový sušenky musim zkusit!^^

    OdpovědětVymazat
  13. Tak nevím, ale me chutnají jako by byly vyrobené ze skvarku :( kde se stala chyba?

    OdpovědětVymazat
  14. No teda...v tom případě to byly vyhozené peníze za parmazán a stačily škvarky. Ne vážně - já nevím, napadá mě, jeslti nebyl ten parmazán už moc tučný. Dlouho jsem je nedělala, ale co se pamatuji, po škvarkách mi nechutnaly...

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den, i když je tu tento recept už skoro 4 roky, dostala jsem se k jeho vyzkoušení až nyní a nedá mi to, abych Vám nenapsala. Tyto sušenky jsem si napekla na vlastní svatbu, vykrájela do srdíček a pro mě byly naprosto vynikající. Třetí den po upečení mi chutnaly nejvíc, byly pěkně rozložené. Už je to pár týdnů a na jejich chuť pořád vzpomínám a musím si je zase upéct, jen tak pro sebe. Moc Vám děkuji za tento recept, který měl opravdu úspěch. A ještě musím dodat, že celá naše rodina miluje "prezidentskou bábovku", kterou máte v receptech. Fakt bomba (a nejen kalorická :-))

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Evo, i když tu je ten recept skoro 4 roky, taky na něj ráda vzpomínám a ráda se k němu vracím. Už proto, že ty kamarádky, kterým jsem je tehdy vezla o nich taky doteď básní. A přeju spokojené a šťastné manželství.

    OdpovědětVymazat