neděle 11. listopadu 2012

Martinské rohlíčky

Nejsou to klasické kynuté, ale když jsem do nich kousla poprvé - teda asi před dvaceti minutami - okamžitě jsem se stala velkou  kamarádkou téhle rychlé "user friendly" verze. Jediné, co tyhle rohlíčky asi opravdu potřebují je, udělat těsto den předem, nebo alespoň pár hodin po výrobě jej nechat uležet v lednici. Je to něco podobného jako rychlé šátečky z tvarohového těsta, které mi dělala moje mamka. Ty se potom, stejně jako tyhle rohlíčky, obalovaly ve vanilkovém cukru. Dneska budeme mít hezkou neděli,  jdeme na setkání spřátelených rodin s teď již nesledovatelným počtem dětí.  A zatímco chumel barevných bundiček bude malovat lampiony, plundrovat zahradu a přilehlé parky při hledání pokladu, doufám, že si stihneme říct alespoň dvě věty vcelku a dát něco dobrého. My poneseme kromě dýňového koláče a paštiky právě tyhle rohlíčky. Následujících pět hodin mě čeká peklo. Budu sedět na rukou a očima nervózně těkat z talíře plného voňavých rohlíčků na hodiny a modlit se, abych tam vůbec ještě něco donesla. Za recept budu doživotně vděčná Chillijulii.

250 tuku (dávám máslo napůl s Herou), 190 g kysané smetany, 400 g hladké mouky

Večer z  uvedených surovin umícháme těsto (nelekáme se že lepí) a necháme v lednici do druhého dne. Pak z lednice vytáhneme, světe div se, krásné nelepivé těsto, které rozdělíme na 4 díly. Z každého vyválíme kruh, rozdělíme na osm trojúhelníků. Na ty dáme po lžičkách náplň (dobrá je i maková) a zavineme do rohlíčků. Položíme na plech, potřeme rozšlehaným vejcem a na 180 C pečeme kolem 20 minut. Trochu necháme zchladnout a teplé obalujeme ve vanilkovém cukru.


ořechová náplň: 75 g mletých ořechů, 75 g moučkového cukru, 100 g másla, 1 žloutek, kapka rumu

Na mírném ohni necháme zpěnit máslo. Pěnu sebereme, a do másla přidáme ořechy s cukrem. Po vychladnutí vmícháme žloutek a kapku rumu.


22 komentářů:

  1. Prosím, Vando, postav na kávu, už k tobě uháním na rohlíčky! ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm, voní to až sem! Já letos díky neustálému boji s bacily (jak svými, tak těmi u obou dětí) tradice zcela zasklila, nebyla ani husa, ani rohlíčky a dokonce ani oblíbený lampionový průvod. Tak se budu kochat alespoň voňavými rohlíčky tvými a Maryninými.

    OdpovědětVymazat
  3. Vando, vypadají skvěle! Fakt škoda, že jsme si jich pár nevyměnily. Těsto s kysanou smetanou musí být úžasně křehké.

    OdpovědětVymazat
  4. Vandi, děkuji za další inspiraci,.... vypadá to nádherně, už se moc těším, až je vyzkouším ....doma mám jednoho mlsného "Martina", takže úspěch "Martinských rohlíčků" je předem jistý ....Marki

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Vandi, vďaka za skvelý a jednoduchý recept! Práve dopečené chladnú na tácke, dva nestihli vychladnúť, už sú v bruchu ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné, určitě musím vyzkoušet, na sv.Martina už to asi nestihnu,ale i tak se těším:)

    OdpovědětVymazat
  7. My delavame na posviceni kolacky a v prubehu roku obcas maslove rohlicky. Vypada to, ze jsem nasla neco na prostridani, zvlast kdyz to vypada tak jednoduse :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak dnes idem druhé kolo, minule boli vynikajúce! A skutočne ešte lepšie na druhý deň. Vzhľadom na to, že som ich dopiekla o jedenastej večer, tak sa rána dožili, až na pár ;) Díky za recept, Vandi!

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, právě jsem objevila tvůj blog a hned jsem se připojila jako člen, protože máš vážně krásné recepty i fotky, nevím, kam ten komentář napsat dřív! Tyhle rohlíčky vypadají skvěle, ale stejně tak i ten medový dort a všechno ostatní!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak Vandi, hlásím, že jsou úžasné, výborné, fantastické, prostě jsem je musela přinutit dojíst partnera, protože jinak bych je bez milosti sežrala všechny sama :-))), moc děkuju za recept!!

    OdpovědětVymazat
  11. ty tvoje receptíky jsou úžasnéééé mňam!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sice o půl roku později ale děkuji:-D

      Vymazat
  12. Vypadají krásně,při pohledu na ně,jsme se synem slintali jako náš pes.Už je běžíme péct.Taky se zaregistruju.Zdraví Michaela a Jiřík

    OdpovědětVymazat
  13. S těstem se úžasně pracovalo, ještě jsem neochutnala, protože jsou právě vytažené z trouby, ale vypadají super.
    Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak snad i chutnaly...:-)

      Vymazat
    2. No to teda chutnaly, vynikající, musela jsem se hodně ovládat, abych je nezbodla všechny sama. Dnes už je těsto v lednici zase :) Lucie

      Vymazat
  14. Musím smeknout,ale hlavně poděkovat! Můj muž je Martin a už rok má slíbené martinské rohlíčky. Díkybohu jsem místo klasických kynutých "hutňáčů" s mákem objevila vaši oříškovou variantu.Pečeno na polosamotě ve východních Čechách,snědeno během dvou dnů. Tak křehké těsto jsem snad nikdy nezažila. Ps-Použila jsem pekanové ořechy a mlsali jsme jak o vánocích! Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TO jsem ráda, já na ně jdu právě teď, s malým zpožděním...:-)

      Vymazat
  15. Zdravím autorku. Rohlíčky vyšly opravdu křehké, jak všichni píší. Byly dobré, ale u nás rozhodně nezmizely hned - zvládli jsme totiž dát si jeden nebo dva a měli jsme na celý den dost, protože jsou opravdu hodně tučné. Na druhou stranu chápu, že v těstu kvůli křehkosti poněkud více másla být musí, i když toto bylo možná až moc. Tím spíš se tam už také nehodila zde uvedená náplň, ve které je opět spousta másla. Příště určitě zkusím množství másla v těstu snížit a náplň udělat raději úplně bez něho. Možná to ale záleží na tom, jak je kdo zvyklý. Z tohoto těsta dle mého názoru vyšly spíše "martinské ořechové kremrole" :). Pochválit musím to, že recept není přeslazený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, já mám právě kremrole ráda:-) Počítám s tím, že na někoho může být moc tučný. Určitě najdete nějaký, který vám líp sedne. Nebo zkuste to máslo snížit a dejte vědět jaké byly! Já taky takto hledám a zkouším:-)
      Taktéž moc zdravím
      Vanda

      Vymazat