neděle 14. října 2012

Jablečný koláč s růžemi

Ještě jednu věc mám ráda stejně jako vaření. Návštěvy u babiček o sobotách a nedělích. Nejenže si pohrají s dětmi a vy si mezitím třeba přečtete časopis, ale ještě dostanete pod nos hotový oběd. A nejlíp ještě čtyři porce s sebou domů. No ale jak se říká, nemůže každý den být posvícení (právě jsem si vzpomněla na středoškolskou profesorku chemie která nám tohle říkala při zapisování známek vyšších hodnot). A tak jsem se přemohla a hned ráno jako vzorná hospodyňka udělala vývar silný jak noha od stolu, s domácíma nudlema a knedlíčkama. K tomu pak vepřové maso s knedlíkem. A protože díky dceři, které se klubou trojky zuby (odmítám věřit, že by to dělala jen tak) vstávám teď opravdu brzo a času bylo dost, vrhla jsem se na tenhle koláč, který jsem prostě MUSELA zkusit. Popravdě - je to prostě normální dobrý koláč - nic víc, nic míň. Ale ve spojení s  jeho slavnostním a romantickým  vzhledem si vás určitě získá. Ke sváteční nedělní kávičce (kterou jsem si sakra neuvařila protože sem hned ťukám tento recept) sedí dobře.

těsto: 150 g hladké mouky, 25 g cukru, 120 g másla, 1 lžíce vody

Mouku prosejeme, přidáme cukr a studené máslo nakrájené na malé kostičky. Přidáme vodu a vypracujeme těsto, které dáme v folii na půl hodiny odpočinout do lednice. Poté ho vyválíme a přeneseme do vymazané formy s vyšším okrajem. Těsto propícháme vidličkou a pečeme na 180 C cca 15 minut.

náplň: 400 g měkkého tvarohu, 2 žloutky, 1 vanilkový cukr, 50 g cukru, 30 g  změklého másla, 1 balíček vanilkového pudinku, 4 jablka červené barvy, 1 citron

V misce vyšleháme cukr se změklým máslem, postupně přidáme tvaroh, žloutky a nakonec pudinkový  prášek. Hmotu naneseme na předpečený korpus. Jablka rozkrájíme na poloviny, odstraníme jádřinec a škrabkou na brambory krouháme tak, aby plátky jablek měly vždy nahoře okraj s červenou slupkou. Plátky jablek si pokropíme citronovou šťávou aby nám nezhnědly.  Pak z nich smotáme malé růžičky, které napícháme těsně vedle sebe do tvarohové hmoty. Pokračujeme dokud nezaplníme celý povrch koláče. Koláč pečeme na 180 C cca 30 minut.

22 komentářů:

  1. Krásné! A zajisté výborné :-) Ale musí to být piplačka...
    Ale jestli se někdy zase ohlásí nějaká vzácná návštěva, muž zabaví děti a já budu v dobrém rozmaru, určitě to zkusím :-) Protože to vypadá opravdu kouzelně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, dobrý rozmar je tpo cýrobu tohoto koláče rozhodně potřeba:-D

      Vymazat
  2. Tak na toto možno len s obdivom povedať óóó!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Olivie, po pravdě, ten, podle kterého jsem ho dělala vypadal o tři level líp.

      Vymazat
  3. Vando, taky je to můj koláč "must try"... akorát jste mě tedy předběhla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Narazila jsem na něj ráno a do tří hodin byl doma na stole. Tohle byl opravdu jasnej favorit, nemohla jsem se dočkat vyzkoušení.

      Vymazat
  4. Teda, ten je krásný! :-o Tohle by mě v životě nenapadlo... Smekám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Shraven, však to není můj nápad, to jsem okoukala.

      Vymazat
  5. Teda Vanda, k Tebe na blog musí človek chodiť len s plným pupkom, lebo inak by tu exol... jedna dobrota lepšia a krajšia než druhá! Tento víkend sme tu ale mali manželových rodičov a brata z Moravy, doniesli mnoho z toho, čo sa im na záhrade urodilo a babi doniesla aj skvelé koláče. No víkend bol v znamení obžerstva, ale len čo mi zase vyhladne, prídem si po nejaký recept k Tebe, možno práve po tento, krásnych červených jabĺk priniesli plnú igelitku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barborko, ty umíš zahřát moje ego:-D! Děkuju!

      Vymazat
  6. Tak to je fakt perfektní nápad! Vando, smekám! Takovýhle romantický jemný koláček by se skvěle vyjímal i na svatebním stole. Až dojíme dýňové brownies, vrhnu se na něj, čestný pionýrský ... Jseš fakt kouzelnice!

    OdpovědětVymazat
  7. Vando, to je luxus! Taky jsem na něj měla zálusk.

    OdpovědětVymazat
  8. ó, mňam! Vypadá krásně, je to úžasný nápad, navíc když si představím tu chuť.... Perfektní! :)
    A s těmi sobotami a nedělemi to je fakt, já se sicer pořád ještě řadím spíš mezi ty "děti", ale taky mám tyhle "tradice" ráda. ;)

    OdpovědětVymazat
  9. to vypadá jako nějaké mistrovské dílo :) parádní

    OdpovědětVymazat
  10. Výborný nápad jak využít jablka :)To musím vyzkoušet:))

    OdpovědětVymazat
  11. Koláč je krásný, kolik má prosím forma průměr?

    OdpovědětVymazat
  12. tak takový koláč jsem ještě neviděla, vypadá úžasně!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  13. Hned si tenhle recept ukladam, protoze je naprosto skvely :)) Bude se hodit, az budeme cekat navstevu... ale popravde mam chut se do nej pustit co nejdriv :)

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Vando, hned jak jsem ten recept uviděla, věděla jsem, že jej musím vyzkoušet, musím říct, že předčil veškerá má očekávání, je naprosto dokonalý stejně jako váš blog, vaše recepty a neskutečně vtipné komentáře. Recept jsem si upravila na hrníčky přidala na svůj blog s odkazem na vaše úžasné stránky, .............. Marki
    PS:na vašem blogu jsem objevila minimálně dvacet dalších receptů, které budu muset "vážně vyzkoušet",takže je vám doufám jasné, že máte na svědomí mou "štíhlou linii", která už dávno není štíhlá, chi, chi

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to je luxus - takže jestli dobre chapu - jablko je rozkrojene na pulku a jedu s tou škrabkou neustele po okraji, jde je červena slupka ... jen mi nejak ale pak není jasní, co se stane s tím středem? .. nebo se udela platek az ke středu jablka? dekuji

    OdpovědětVymazat
  16. Tak vcera jsme ho s mamkou upekly a vecer uz nebyĺ ani kousek ;0)! Dovolila jsem si ho vylepsit a krem ochutila par lzickama lemon curdu. Vysledek byl vynikajici! Dekuji za bajecny recept!

    OdpovědětVymazat
  17. Krém se lemon curd musí být skvělý. Taky zkusím!

    OdpovědětVymazat