úterý 25. září 2012

Cacciatore con pollo


Jakmile se něco dá s minimem úsilí naházet do zapékací mísy, dozajista se to brzy ocitne na našem stole. Tenhle recept je jedním z TOP receptů na BBCgoodfood, přitom vypadá úplně obyčejně a jednoduše. Kuřecí cacciatore má lehkou, rajčatovou chuť a myslím že mu bude slušet bageta, opečené brambory a stejně tak i dobré těstoviny. U nás mu slušely domácí těstoviny z receptu zde. Cacciatore znamená v italštině "lovec", proto se tento název spojuje s jídly, kterým je společný lovecký styl přípravy. Ten zahrnuje použití cibule, rajčat, bylinek, sladké papriky (zeleniny) a často také vína. Cacciatore se dělá z kuřete i z králíka nebo speciálních italských salámů.
Klasické cacciatore se připravuje osmahnutím masa na troše olivového oleje, následuje přidání osmahnuté cibule, zeleniny a rajčat. Často se přidává víno a oregano. Variant existuje dost a dost.

kuřecí prsa bez kůže (6 ks, nebo menší kusy kuřete), 2 plechovky rajčat, 1 protlak (ten jsem si přidala já), 1 cibule, 2 stroužky česneku, hrst bazalkových lístků, 4 lžíce mascarpone, sůl a pepř, 3 lžíce olivového oleje

Na olivovém oleji osmahneme nadrobno nakrájenou cibulku s  pomačkaným česnekem tak, aby změkla ale nezabarvila se. Přidáme rajčata z plechovek, sůl a pepř . Necháme probublávat cca 15 minut, než směs trošku zhoustne. Odstavíme z plotny, vmícháme 4 lžíce mascarpone a natrhanou bazalku.
Na trošce oleje osmahneme osolená a opepřená kuřecí prsa dozlatova. Naskládáme do pekáčku, zalijeme směsí rajčat a pečeme v troubě vyhřáté na 190 C třicet minut. Na konci zasypeme půl hrstí bazalky.






6 komentářů:

  1. Vypada to skvele a jeste to trochu pozdrzi odchazejici teple pocasi - hned bych si dala :)

    OdpovědětVymazat
  2. To musí být dobrota! Přesně takové rychlovky se vždycky hodí. Hmm, hned bych si dala takový dobrý oběd s tvými domácími těstovinami, mňam :-)

    OdpovědětVymazat
  3. nase oblubene! tento recept mam aj ja na blogu ;o))) co viac dodat, jednoduche a velmi chutne, najradsej mame k tomu tiez cestoviny...

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, díky za připomenutí receptu. Zkoušela jsem ho i s tím králíkem a hned dostal úplně jiný rozměr (jakože králíka právě nemusím, ale když se ke mně dostal, tak jsem s ním musela něco udělat)... Jenom mě zaráží, proč jsem o tom ještě nenapsala na blog :D

    OdpovědětVymazat
  5. Páááni...toto vyzerá tak fantastický a fotky až spievajú nádherou. Dík za recept...určite vyskúšam, na hribky zajtra ideme zase :-)dúfam že ešte porastú.

    OdpovědětVymazat
  6. Dnes jsme dělali k obědu. Vynikající! Jsem ráda, že jsem objevila tvoje stránky. Krásný nový rok 2017. Jarka

    OdpovědětVymazat