úterý 14. srpna 2012

Větrníčky s uzeným lososem a ricottou

Uzený losos v jakékoliv podobě. Hlavně aby ho nebylo málo, to je moje heslo. Radím kupovat opravdu kvalitní kousky, žádnou drť a hlavně ne ve slevě, protože to dobrodružství, které skýtá konzumace unaveného lososa, vám zato fakt nestojí.  Tyhle větrníčky jsou naplněné lahodným ricottovým krémem s křenem a koprem, který chuti uzeného lososa dává krásně vyniknout. Samozřejmě, že zdobené by měly být snítkou kopru. Kopr došel a ve shonu chystání narozeninové oslavy jsem to vyřešila petrželkou, tak mě omluvte. Návod na větrníčky z odpalovaného těsta najdete tady. A připomínám, že si je upéct můžete kdykoliv a pak je dáte zamrazit, třeba v dóze. Až bude potřeba tak je jednoduše vytáhnete ven, necháte povolit, rozříznete na poloviny a plníte těsně než nesete na stůl, aby byly křupavé.

uzený losos (cca 200g), 450 g ricotty, 2 polévkové lžíce křenu, 1 polévková lžíce kopru, sůl, pepř

Ricottu vymícháme s koprem, křenem a kořením, dosolíme. Zdobícím sáčkem nastříkáme do větrníků, ozdobíme lososem a snítkou kopru.

Pozn. Recept z časopisu Gurmet

11 komentářů:

  1. Ty jsou prekrasny :) Rozhodne se ztotoznuju s vetou "hlavne aby ho nebylo malo"!

    OdpovědětVymazat
  2. Lososa je snad vždycky málo :-) Tady ta kombinace s větrníkem je úžasná, vypadají fakt nádherně. Nezůstal Ti ještě nějaký?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale Mary, dyť víš, že losos se rychle kazí:-D

      Vymazat
    2. Škoda, jsem to aspoň zkusila :-)

      Vymazat
  3. uzeného lososa taky můžu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hmm na uzobávací večer dokonalé:)))

    OdpovědětVymazat
  5. To je dokonalost sama! Uzeného lososa jsem ochutnala teprve nedávno (já vím, ostuda!) a byla to láska na první pohled. A křupavé větrníčky s jemnou koprovou náplní k tomu, co může být lepšího. Jen ten křen bych osobně vynechala, s tím nejsem zatím (přes veškerou vloženou snahu) kamarád.
    Ale jinak dokonalost sama!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Vando, vyzvedni si u mě na blogu ocenění :-)

    OdpovědětVymazat
  7. První zkušenost s odpalovaným těstem. Navíc na firemní oslavu = velký risk. Přátelé, risk je zisk :-)! Povedly se, i když jsem je stříkala igelitovým pytlíkem z HM. Velmi efektní, výborné a mnohem méně složité a pracné, než jsem čekala.

    OdpovědětVymazat
  8. Svaťo tak ty jedeš teda! Mám radost, že se povedly. U kolegů jistě stoupneš v ceně, zvlášť pokud neprozradíš, že na tom vlastně nic není:-)

    OdpovědětVymazat