pátek 10. srpna 2012

Borůvkový cheesecake s bílou čokoládou

Tenhle cheesecake je oproti New York Cheesecaku z poloviční dávky Philadelphie, takže člověk má u jeho přípravy skoro pocit, že ušetřil. No, pocit je to mylný, přijdou tam  totiž dvě tabulky bílé čokolády. Ale tak co. Však tenhle cheesecake se nedělá jen tak, jako rychlovka po obědě. Je to PAN cheesecake a zaslouží si nějakou tu narozeninovou oslavu, nebo pozvání přátel. Uděláte jim radost, věřte tomu. Trošku mě mrzí, že se mi nepovedlo "mramorování" tak jak jsem si představovala, ale myslím, že to nakonec vypadal i tak zajímavě. A plánuji zkusit tuhle verzi s malinami. Mražené ovoce v tomhle případě vůbec nevadí.

Jak udělat sušenkovou krustu zjistíte zde.

borůvková směs: 1 lžíce krystalového cukru, 1 a půl lžičky škrobu, 120 ml studené vody, 400 g borůvek (čerstvých nebo mražených), 2 lžičky citrónové šťávy

375 g sýru Philadelphia (nebo jiný cream cheese), 80 g cukru krystal, 1 vejce, 1 bílek,  1 čajová lžička vanilkového extraktu, 1/2 lžíce citrónové šťávy, 240 g bílé čokolády, 60 ml smetany k šlehání 

Troubu předehřejte na 170 C. Důkladně promíchejte lžíci cukru a škrob, přilijte vodu, citrónovou šťávu a borůvky. Na středním ohni, za stálého míchání přivedeme k varu. Vaříme 30 sekund a mícháme.  Necháme vychladnout a propasírujeme, abychom se zbavili slupek.
Metličkou spojíme Philadelphii s cukrem, přidáme vajíčko a bílek, vanilku a citrónovou šťávu. Čokoládu nalámeme na kousíčky a se smetanou ji pomalu zahřejeme ve vodní lázni tak, aby se rozpustila. Čokoládovou směs spojíme se sýrovou směsí. Vymícháme dohladka. 
2/3 vzniklé směsi nalijeme na sušenkový korpus. Nyní přijde čas na to, abychom sýrovou hmotu polili třetinou borůvkové směsi. No a pak opět zalijeme zbytkem sýrové směsi. Povrch cheesecaku pocákáme druhou třetinou borůvkové omáčky a vidličkou nebo např. špejlí vytvoříme efektní mramorování. Pečeme 40 minut ve vodní lázni. Návod  na pečení najdete u mého receptu na New York Cheesecake. A stejně tak jako u New York Cheesecake - pokud nechcete aby vám cheesecake praskl - nechte zchladnout 6 hodin v troubě bez otvírání dvířek.





21 komentářů:

  1. Jé, ten je nádhernej! Jakýpak nepovedený mramorování, máš ho naprosto super! Jenom slintám a je mi líto, že se nemůžu dopídit k borůvkám. Ale ten malinový by byl taky určitě luxusní.
    Cheesecaky mě moc baví, dá se s nimi skutečně vyhrát aten tvůj vypadá vážně skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se zas nedostala k malinám, mně připadne ten malinový dokonce lákavější.

      Vymazat
  2. Krásný, hned bych si ho dala! A taky mi nepřijde, že by se to mramorování nepovedlo.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty máš snáď najchutnejší blog, čo som kedy videla! Týram sa tu za každým novým príspevkom. Mnoho vecí som už podľa Teba skúsila a nikdy neoľutovala a tento cheesecake iste nebude výnimkou. Philadelphie mám ešte odminula nakúpené do zásoby (že keby ma chytila chuť), borovky v mražáku... som zvedavá, do kedy to vydržím :) A máš ho nádherný, úplne bezchybný!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Pane Bože, tak tohle je síla :) Nádherné!! Moc se ti povedla ta mozaika na povrchu! Borůvky s cheesecakem, dokonalá kombinace, neodolatelné :)

    OdpovědětVymazat
  5. tak toto musí být chuťová extáze !!!

    OdpovědětVymazat
  6. Krása, něco podobného jsem si dnes doma ztvořila,ale rozhodně to nená tak krásně provedeno :) Jsi šikulka

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, že vraj nepodarené mramorovanie, veď je nádherný!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Přenádherné! Opravdu smekám :)
    moc hezký blog :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nechce se mi věřit, že podle takového receptu se může cheesecake povést. Investovala jsem do drahých surovin a výsledek snad ani raději nebudu komentovat. Vrátím se ke svému starému receptu a na tento raději rychle zapomenu. Opravdu nedoporučuji tento recept zkoušet.

    OdpovědětVymazat
  10. Je mi líto, že se vám cheesecake podle tohoto receptu nepovedl. Recept jsem převzala odsud : http://cookingclassy.blogspot.cz/2011/12/white-chocolate-blueberry-cheesecake.html a fungoval mi. Mým dvěma známým taky. Ale každý recept se může nepovést, to je jasné. Váš anonymní komentář sice neuvádí, co se přesně nepovedlo, ale nabádá ostatní, aby to nezkoušeli. Zvláštní. Přeju hodně štěstí s jinými cheesecaky a doufám, že to ještě přece jen někdo zkusí. U nás měl opravdu velký úspěch.

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě je v troubě, pacholek. Tak jsem zvědavá. TAky jsem investovala do drahých surovin :-))). Chvíli jsem sice v Bille držela krabici Cheesecake od Vitany, ale pak jsem si řekla, že ji přenechám jiné/mu. Soudě dle paní Anonymní, své majitele si vždy najde.

    OdpovědětVymazat
  12. Přátelé, povedl se na jedničku! Doporučuji za celou rodinu, vynikající recept.

    OdpovědětVymazat
  13. Prosím prosím o radu, cheese cake vypadá úžasně! Byla by tu nějaká náhrada za BEBE sušenky? V Americe je jaksik nedělají :-( A škrob je corn nebo bramborový? Moc děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ano, v Americe mají originální - graham crackers - tak tam nemusíte nahrazovat BEBE celozrnýma:-DDD

      Vymazat
  14. @Barborka-borůvky sa po slovensky povedia čučoriedky...odkiaľ máš názov borovky? u vás sa tak hovorí?

    OdpovědětVymazat
  15. inak koláčik je nádherný,priam láka vyskúšať...možno ho niekedy zrealizujem.

    OdpovědětVymazat
  16. Doufám, že jsem to nepřehlédla, ale prosím v jak velké dortové formě jste cheesecake pekla (průměr)? Chystám se tohoto náramného fešáka upéct k narozeninám, tak abych věděla. Díky moc!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 24 cm forma, cheesecake je nižší... mohl by klidně asi i do menší formy

      Vymazat