pondělí 20. srpna 2012

Ananasová zmrzlina s rozmarýnem

Kombinace ananasu a rozmarýnu připomíná Piňa Coladu. A ta  se k letním dnům hodí ne? Dokonce jsem si zaběhla koupit do cukrárny takové ty krásné zmrzlinové kornoutky a mističky a jsme jako u zmrzlináře. Zmrzlina se střídá s melounovou granitou (což je můj osobní alkoholický letní hit). Tedy abych byla přesná, děti střídají zmrzlinu a ovocné ledňáky. A máme se dobře. Děti plavou v bazénku, válí se po trávě. A já rozený pesimista se užírám představou podzimních mlh a nacházející zimy...Mám spoustu výčitek, protože v létě se nabízí tolik ovoce a zeleniny, které můžete zpracovat v zajímavých receptech a já to nějak prošvihávám a nestíhám. Měla jsem v plánu asi deset receptů s rajčaty a zůstala pouze u rajčatového koláče. Achjo. Úroda by měla být v zimě, kdy člověk sedí na zadku doma a nemá co dělat...

250 ml mléka, 500 ml smetany (nad 31%), 150 g cukru, 3 velké žloutky, 2 lžičky čerstvého rozmarýnu velice drobně nasekaného, 500 g kompotovaného ananasu i se šťávou, umixovaného na pyré, možné přidat i nasekaný sušený ananas (to jsem vynechala), přidala jsem ještě trochu ananasového aroma, takže buď zvětšete množství ananasu, nebo využijte aroma...

250 ml smetany nalijte do mísy, na mísu dejte sítko (cedník) a odložte stranou. Na středním ohni, za stálého míchání zahřejte druhou polovinu smetany, mléko a cukr. Těsně než směs začne vařit ji odstavíme a pomalým pramínkem polovinu směsi za stálého míchání metličkou přilijeme  ke žloutkům. Takto temperovanou směs žloutků opět vrátíme k zbývající polovině ohřáté směsi. Na středním ohni za stálého míchání směs opět přivedeme k varu a pomalu vaříme dokud  trochu nezhoustne (měla by ulpívat na lžíci). Po zhoustnutí směs přilijeme přes sítko ke smetaně, kterou jsme si odstavili na začátku. Přidáme rozmarýn a ananasové pyré. Po zchladnutí necháme vychladit v lednici nejméně tři hodiny (nechávám přes noc) a pak svěříme zmrzlinovači. Nebo směs nalijeme do vaničky, dáme do mrazáku a chodíme po půlhodinkách promíchávat. Nebude tak hezky nadýchaná, ale určitě bude taky dobrá.

7 komentářů:

  1. Zajímavá kombinace :-)

    http://mamou-stylove.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. odvážná a určitě moc dobrá kombinace! Ještěže mám plný mrazák zmrzlin, jinak bych neodolala a musela bych letět do obchodu pro konzervu s ananasem. Ale určitě si na tvůj recept vzpomenu, až nebude žádné sezónní ovoce :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím, Vando.

    Úplně mi mluvíš z duše o té úrodě v zimě. Mám úplně stejný problém. Celou zimu a jaro se těším na cokoliv! čerstvého a jakmile propukne léto, je to všechno najednou v tunách: jahody, třešně, višně, rybízu mraky, rajčata, cukety - ty by snad vyrostly i na Aljašce! Člověk najednou nestíhá, protože venku je krásně a ty bys měla být u plotny a vařit, péct, zavařovat a konzervovat...?

    Takže, abych to zkrátila: neboj, nejsi v tom sama!!!! :-D

    Pipi

    OdpovědětVymazat
  4. jako bys mluvila za mě :-D taky jsem si to léto malovala jinak, podstatně aktivněji, co se týká vaření a skutek utek.

    OdpovědětVymazat
  5. wow ty máš krásný a nápaditý foodblog!!moc se mi líbí fotky, jsou super nafocené!

    OdpovědětVymazat
  6. Vandi, mít místo v mrazáku už stojím u plotny :D Vypadá to skvěle a kombinace ananasu s rozmarýnem je výborná!

    OdpovědětVymazat
  7. tak tak, jeste ze nemame misto v mrazaku :D ale ja mam moc rada ananas :(

    OdpovědětVymazat