čtvrtek 19. července 2012

Pizza kuličky s omáčkou Marinara


Tenhle typ receptů mě baví, je to vtipná obměna klasické pizzy, navíc v praktické formě na večírek nebo pro návštěvu. Italský knedle s omáčkou. Přitom taková blbost žejo? :-D Jo a ještě navíc - tramtadadá - opět můžete mít kuličky schované v mrazáku a frajeřit s příchodem návštevy. Omáčka je nato šup, do desíti minut na stole. A to já ráda. Do těsta nemusíte balit zrovna salsicciu (nebo jinou uzeninu vhodnou na pizzu) a sýr, ale třeba...co já vím...olivu a sýr, sýr a sýr, prosciutto a sýr a houby - no prostě co vás napadne a co budete umět zabalit do malého úhledného pizzaknedlíku. Já jsem použila salsicciu, kterou jsem si dovezla z dovolené a napůl kombinovala s pecorinem a mozzarelou. Recept na těsto na pizzu uvádím svůj osvědčený, který je pro pekárnu. Pokud pekárnu nemáte, jistě najdete hodně receptů pro ruční výrobu těsta, to nechám na vás.
Tahle večeře měla úspěch i u synka. Poté, co zevnitř vypreparoval salsicciu a sýr, snědl těsto, které si namočil do kečupu. No, víte jak se to říká o těch perlách....Takže tak. Dospělým to chutnalo moc.
Ještě jedna věc - z uvedeného množství se nají tak tři lidi, kteří mají rádi pizzu, proto doporučuji násobit....anebo se nedělit.

pizza těsto:
300 g hrubé mouky, 1/2 lžičky instantního droždí, lžička soli, lžíce olivového oleje, 170 ml vlažné vody

náplň:
 sýr pecorino/nebo mozarella/ nakrájený na kostičky, plátky salsiccie nebo vhodného salámu ...atd

pizza koření (množství upravte, tohle je spíš orientační kvůli poměru surovin, dělala jsem si dávku pro okamžitou spotřebu, takže jsem převedla na špetky):
1/2 lžíce tymiánu, 1 lžíce bazalky, 2 lžíce oregana, půl lžíce soli, 1/2 lžíce sušené cibule, 1/2 lžíce česnekového prášku, pepř,

Těsto necháme vypracovat v pekárně, z hotového těsta děláme malé tenké placičky, do kterých zabalíme vždy plátek salámu a kostičku sýra, můžeme přidat špetku pizza koření (nedělala jsem, sypala jsem jen povrch). Kuličky z těsta (jsou o něco menší než pingpongový míček) dáváme vedle sebe do vymazaného pekáče, boky kuliček při skládání potíráme olivovým olejem, aby šly pěkně od sebe (jako u klasických buchet). Povrch kuliček posypeme kořením a pečeme na 200 něco kolem deseti minut.

omáčka Marinara (množství pro dva):
400 g konzerva rajčat, cibule, 2 stroužky česneku, snítka petržele, lístek bazalky, 1/4 lžičky oregana , sůl, pepř, olivový olej,

Na oleji osmažíme česnek na plátky a cibulku,  přidáme rajčata z konzervy a vše ostatní a dusíme 10 minut. Snítku petržele a bazalky vyndáme na konci vaření. Rajčata pomačkáme vidličkou a omáčku podáváme ozdobenou petrželkou nebo bazalkou. Marinara se nikdy nesype parmazánem, vždy jen zeleniskem.


11 komentářů:

  1. Vypadá to skvěle a originálně:) Líbí se mi tvůj blog, dáváš sem hezké recepty a píšeš fakt dobře :D
    tak mám blog o pečení: http://dinosaur-run.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. To je uplne skvelé a tá omáčka bude hneď zajtra na obed, rajčiniek je u babiny habadej ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, taky bych chtěla mít babičku se záhonem rajčat. Když žila babička a měla zahrádku tak jsem byla blbá a rajčata jsem neměla ráda. Ale teď se dají i koupit hezká, tak hurá do toho

      Vymazat
  3. Tý jo, to je fakt super nápad! Slaný pizza knedlíky by mě nenapadly ani ve snu, a to mě napadají různý kraviny :-) Určitě vyzkouším s houbama, ty náš synek snad preparovat nebude :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On to není můj nápad Madli, někde jsem to zahlédla na netu, ale recept jsem si k tomu dotvořila, protože pak už jsem to nenašla

      Vymazat
  4. Tak tohle by me nenapadlo, genialni! Muselo to byt skvele a pro deti zabavne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no popravdě náš chlapec by raději preparoval borůvkové a jahodové knedle :-D ale nemůže se cpát jen knedlíkama no ne?

      Vymazat
  5. Geniální nápad!! Tohle je super pro návštěvu jako originální překvápko..jsi šikulka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jani, hodlám použít při nejbližší oslavě jako rychlé jídlo

      Vymazat
  6. Super! Já odpůrce ovocných knedlíků jsem spokojená. Omáčku jsem teda dělala z čerstvých spařených oloupaných rajčat a taky dobré.
    Pořád sbírám odvahu na ten cheesecake :-)

    OdpovědětVymazat