středa 6. června 2012

Třešňový dort s bílou čokoládou

Úkol zněl jasně - dort měl prosvětlit tyhle šedé a upršené dny. Povedlo se znamenitě, bohužel však jen na pár minut, než byl celý sněden. Pomáhal mi samozřejmě Vojta, jak s přípravou, tak s konzumací. Kristýnka se zapojila tak, že třešněmi vyzdobila dlažbu v kuchyni. Třešně nerada. Dáma.
Krásně vypadá, ne? A to, prosím pěkně, s minimem úsilí i s miminem v kuchyni... Trošku mě zklamalo, že třešně, které jsou namočené do bílé čokolády, nejsou  na bílém krému vidět, takže to byla trošku zbytečná práce. Příště se na to buď vybodnu, nebo natřu nahoru úplně slabou vrstvu krému, aby třešně v čokoládě vynikly a nepotopily se do krému. Anebo ještě lépe - nechám krém zatuhnout a pak na něj teprve dám ty polomáčené "třešinky na dortu". Krém je vyrobený z bílé čokolády smíchané s créme fraiche. A protože u nás v sámošce takovýhle výmysly nemají, udělala jsem si ho sama.
Krém freš se vyrobí takto - 1 smetana (33 a víc %) a 1 zakysaná smetana se smíchají a nechají stát při pokojové teplotě 16 až 24 hodin. Poté vychladíme, protože potřebujeme aby krém ztuhnul (teplý se zdá kyselejší než bude po vychlazení).

300 g bílé čokolády (použila jsem Milku), 175 g hladké mouky, 1 lžička prášku do pečiva, 140 g třtinového cukru, 140 g změklého másla, špetka soli, 3 velká vejce, 3 lžíce mléka, 1 střední banán, 400 g třešní, 140 g créme fraiche, 2 lžíce třešňovice (nemusí být, já jsem nepoužila)

Zapneme troubu na 160 C. Máslem vymažeme a hrubou moukou vysypeme dvě formy o průměru 20 cm (nebo pečeme postupně). Ve větší míse smícháme mouku, cukr a prášek do pečiva. Ve středu mouky uděláme dolík, přidáme do něj hodně změklé  máslo, vajíčka a mléko. Ručním mixérem nebo v robotu šleháme dvě minuty. Nakonec přidáme nasekaných 100 g bílé čokolády a jeden - vidličkou pomačkaný - banán. Opatrně vmícháme. Směs dáme do forem, uhladíme a pečeme něco kolem 25 minut. Upečené je, když je těsto i ve středu pevné a kraje se odtahují od formy. Vytáhneme z trouby a necháme 5 minut chladnout. Poté vyklopíme z formy a necháme chladnout na mřížce.
Bílou čokoládu (200 g) rozpustíme ve vodní lázni. Vybereme si pár třešní se stopkou, kterými hodláme dort ozdobit a jednu po druhé je do poloviny namočíme do bílé čokolády. Necháme zatuhnout na pečícím papíru. Zbytek čokolády necháme chvilinku chladnout, ale čokoláda musí zůstat tekutá. Vmícháme do čokolády créme fraiche a metličkou vymícháme do hladka. Krém necháme asi 5 minut v lednici vychladit a opět trochu ztuhnout, pak jej rozdělíme na poloviny. První korpus pomažeme půlkou krému, poklademe vypeckovanými třešněmi a přiklopíme druhým korpusem. Na něj naneseme zbytek krému a ozdobíme třešněmi. Nejlepší je dort podávat v den jeho výroby.






21 komentářů:

  1. Nádherné, úplně a doslova k sežrání :D

    OdpovědětVymazat
  2. waw nádhera, umelecké dielo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem fakt spokojená, vypadá "ozdobně" skoro bez námahy, zásluha fotogenických třešinek

      Vymazat
  3. To vypadá výborně a jedle :-) Právě přemýšlím co s třešněmi od mamky, tak tenhle recept asi vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  4. 300g mléčné čokolády?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, už je to opraveno, samozřejmě mělo být uvedeno bílé čokolády...

      Vymazat
  5. Ježiš, ten je nádhernej! Dělala jsem kdysi podobně laděný z Apetitu, ale ten se vedle toho tvého může jít tak akorát klouzat! Jé, ať už jsou třešně, protože tenhle nádhernej dort si fakt střihnu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madluš, já ho právě vybrala, že jej vyrobím, kvůli fotce na netu, která mě nadchla. Sice tak krásnej se nepovedl, ale pořád je podle mě dobrej:-D

      Vymazat
  6. tiez som ho uz robila,asi pred 2 rokmi,a mozem potvrdit,ze je uppplne bozskyyy !!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé no vidíš, musím ti ten blog ještě více prostudovat, tento mi nějak neutkvěl, ale jinak mám tvých skvostů v plánu hodně:-D

      Vymazat
  7. Naprostá fantazie! Jak vzhledem, tak určitě i chutí :) Bílou čokoládu mám moc ráda a ty třešně...mňam :D Dostala jsem na to strašnou chuť, moc se ti dort povedl!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Catalino, jsi moc milá! Děkuju. Dneska jsem koupila košík jahod a už mám zase roupy co upéct...:-)

      Vymazat
  8. To je výborné! Možná taky budu mít brzy třešně, takže je vysoká pravděpodobnost, že ho zkopíruju:)

    OdpovědětVymazat
  9. Dnes jsem ho upekla a je naprosto skvostný. Velké díky za recept! Stává se mým novým nejoblíbenějším dortem :) Neměla jsem akorát banán, šlo to ale krásně i bez něj. Creme fraiche jsem neměla čas stát, tak jsem do rozpuštěné čoko prostě přimíchala smetanu a ušlehanou šlehačku a nechala vychladit. Dortík je prostě geniální. Mám jen dotaz: tu bílou čokoládu do těsta je třeba hodně nadrobno rozsekat? Já jsem jí jen tak nakrájela, při pečení se mi úplně nerozpustila a při vyndavání korpusu se mi lepila na formu..

    OdpovědětVymazat
  10. Mimochodem jsem ho dělala s jahodami, neměla jsem třešně, ale myslím, že jakékoliv lesní ovoce se bude na tomhle dortu vyjímat krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě musel být dobrý i s jahodami, to je jasné. Mám radost, že jsi s receptem tak spokojená! A't chutná i v dalších obměnách:-)

      Vymazat