pátek 29. června 2012

Králík s tymiánem ve slaninovém balíčku

S přípravou králíků nemám moc zkušeností. Teda vlastně žádné. Jako dítě jsem se jich najedla dost a  dost, ale poté co se babička z domu, za kterým bývala králíkárna, přestěhovala do bytu, už jsem se s králíky úplně přestala potkávat. A ani mi nějak nechyběli, po pravdě. Pak jsem jednou, když byl Vojta příkrmový začátečník, koupila v Tescu králíka, který stál tolik, jako by byl krmený lanýžema, ale stejně nebyl dobrý. Málem jsem to s králíkama už úplně vzdala, ale pak jsem zjistila, že teta má zdroj,  a tak se ke mě zas jeden ušák dostal. Králíka beru na milost! Byla z něj výborná polívka, z části byl udělán na smetaně pro Kristýnku a zbylo i na tyhle slaninové balíčky...a ty taky stály za to! Recept je z časopisu Apetit.

4 králičí čtvrtky, 3 lžíce rozemnutého sušeného tymiánu, nebo pár snítek čerstvého plus na ozdobení, 250 g anglické slaniny, 700 g brambor, 2 cibule nakrájené na klínky, 2 lžíce oleje, sůl a pepř na dochucení, zelené fazolky jako příloha

Maso osolíme a zabalíme do slaninových plátků (pomůžeme si kuchyňským provázkem. Oloupané brambory nakrájíme na kolečka a společně s cibulí jimi vysypeme olejem vytřený pekáč. Osolíme, opepříme a ještě pokapeme olejem. Na bramborovo  cibulovou směs položíme masové balíčky. Dáme péct do trouby vyhřáté na 200 C (horkovzduch na 180). Já jsem první půl hodiny pekla zakryté. Peče se něco přes hodinu, maso se v polovině obrací, na konci je dobré zvýšit teplotu, aby maso bylo do křupava. Je dobré podávat se zelenými fazolkami dělanými v páře nebo na másle.


9 komentářů:

  1. Hmm tak králíka jsem neměla pěkně dlouho a v této úpravě bude určitě moc dobrý !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám srovnání, ale takhle mi chutnal. Ty místy připečené brambůrky s cibulí jsou k tomu taky bezva

      Vymazat
  2. králíka zbožňuju, možná protože ho máme opravdu výjimečně, vypadá krásně

    OdpovědětVymazat
  3. Super, mám mrazák plný králičích předků, zadků i celků od babičky, ale nějak jsem nikdy nevěděla co s tím...tak myslím, že dám rovnou jeden králičí balíček rozmrazit a muže pošlu pro slaninu :-)
    Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No a my sme práve mali králika dnes. Škoda len, že sme kvoli manželovej diéte nemohli nachystať takto chutne, hmmmm... tak nabudúce!

    OdpovědětVymazat
  5. zkusim! zdroj mame u dedecka
    Maryje

    OdpovědětVymazat
  6. Takhle vypada kralik vazne moc lakave!

    OdpovědětVymazat