pondělí 4. června 2012

Jahodový papír


Určitě jste si všimli, že "zdravé" recepty nezabírají v mojí sbírce receptů mnoho prostoru. Tohle mě ale chytlo, protože jahodový papír, (v angl. používají pro tyhle sušené plátky název kůže - strawberry leather) jak jsem si jej dovolila pojmenovat, skýtá mnoho inspirace k použití. Recept je jednoduchý tak, že se vlastně nejedná o recept. Je prostě pjůr ovoce bez jakýchkoliv sajrajtů a přídavků a když ho  tam nepřidáte, tak nebude obsahovat žádný cukr. Je to výborná pochoutka na cesty a výlety pro děti, navíc tím jistě stoupnete v očích spolumatek (zvláště těch orientovaných na zdravou výživu a dřevěné hračky...). Pokud o to tedy stojíte. Ale hlavně to může rozehrát vaši fantazii, z čeho všeho se tohle dá vyrobit...a co se s tím dá dělat. Jednak je to dobrý tip na dekorace protože z usušeného plátu můžete vystříhat různé tvary, za druhé se to jistě dá použít na nějaký efektní předkrm. Dovedu si z toho představit například rolku s kozím sýrem a balzamikem...

0,5 kg zralých sladkých jahod, 1 zralý banán

Společně rozmixujeme,  špachtlí pečlivě, v tenké rovnoměrné vrstvě rozetřeme na plech, vyložený pečícím papírem a sušíme v troubě na 90 C. Sušení trvá cca 2 - 3 hodiny, kraje papíru jsou samozřejmě sušší dřív než prostředek, takže je můžete odříznout a prostředek vrátit zpět do trouby. nakrájíte nebo nastříháte na proužky. Uzavřené v dóze vydrží měsíc. Jo a taky se dá sušit na slunci.

19 komentářů:

  1. Tak tohle je dokonalé! Já jsem naopak příznivcem zdravých receptů (podle toho taky vypadá můj blog:D) a tohle prostě nemá chybu! Moc děkuju za recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, už se těším jak to vyzkouším z meruněk. Ale tam cukr přidám určitě

      Vymazat
  2. To zní zajímavě :-) Určitě vyzkouším :-)
    Mimochodem, milý a inspirativní blog. Chodím si sem pochutnávat zatím jen očima, ale sama sobě slibuju, že po zkouškovém se do nějakého z tvých receptů pustím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a přeju úspěšně zakončené zkouškové!

      Vymazat
  3. Už přemýšlím, jak ten recept zužitkuji :-) Ještě, že je Zelňák plný jahod!

    OdpovědětVymazat
  4. tak mě to taky okouzlilo, určitě zkusím :-)

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá božsky. Chystáme se na samosběr jahod, tak už vím, co kromě marmelády a tvarohových knedlíků budeme z jahůdek dělat :-)

    OdpovědětVymazat
  6. tak to je teda parádní věc :-) já jsem něco podobného viděla v prodejnách zdravé výživy, ale nikdy by mě nenapadlo, že je to tak jednoduché, určitě musím zkusit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tu v receptech jablečné chipsy, je to opět sušené a opět dobré - a viděla jsem je taky prodávat:-D

      Vymazat
  7. Ještě jsem zapomněla napsat, že ta fotka je moc hezká! Je tam krásně vidět struktura toho jahodového papíru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Mary, jelikož teď už vím, že seš fakt odborník co má na to školy, tak si toho vážím ještě víc!

      Vymazat
    2. Že jsem nedržela hubu :-)

      Vymazat
  8. To je vážně super! Úplně to vidím jako obrubu nějakého nepečeného jahodového dortu. Až mi nebudou chutnat jahody v syrovém stavu, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  9. Hmm to je skvělý nápad:) Jsi šikulka

    OdpovědětVymazat
  10. Já to ochutnala přímo z první ruky (byla to Vandina pravá :o) a chutnalo mi to moc. Praktická blbinka třeba na výlety, že Vando... :o) - nezabere místo, uspokojí chutě, osvěží a kila nepřidá. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím! Zaujaly mě tvoje stránky a obzvláště tento jahodový papír! Jednak krásná fotka, ale hlavně hrozně originální záležitost. Já osobně to vidím poprvé a už teď se těším na víkend až pojedu na samosběr a vyzkouším. Hodilo by se mi to jako lem na dort, případně možná jako dekorace na jahodovou mašli :) takže tleskám! Nominovala jsem tě na svých stránkách na Versatile Blogger Award, tak hodně kulinářských úspěchů a novinkám zdar! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Teda něco takového vidím prvně, ale zdá se mi to boží. Hlavně děti z toho musí být nadšené, je to taková sladká "blbinka", v dobrém slova smyslu... :-)

    Pipi

    OdpovědětVymazat