neděle 6. května 2012

Tomatovo - bazalkové housky

Tak už sousedi na sto procent vědí, že jsem magor. Zatímco oni si sedí na zahrádce a užívají si jarní atmosféry, já za plotem tancuju s plechem a chňapkama, lezu po trávě a fotím plech housek. Jinak ty housky ale za ten trapas stojí, snědli jsme jich půl plechu, pěkne napůl rozkrojené, jednu půlku namazanou kozím sýrem a druhou máslem. A k tomu talíř zeleniny. Jirka tvrdí, že jsou lepší se sýrem, já že s máslem. Myslím, že rozhodně nebude od věci, nasekat do nich příště pár sušených rajčat, nebo je místo protlaku upéci s pestem. Anebo přidat česnek? Mmmmmm.....

80 g rajčatového protlaku, 170 ml horké vody, 1 lžíce sušené bazalky, 1 lžíce olivového oleje, 40 g rozpuštěného másla, 1/2 lžíce cukru, 1 čajová lžička soli, 500 g chlebové mouky (lze i jen hladkou), 1 lžička sušeného droždí

Zadělejte v pekárně, nebo - smíchejte protlak, bazalku, olej, máslo a vodu. Mouku prosijte a smíchejte s instantním droždím, cukrem a solí a spojte s tekutou složkou. Uhněťte pevné těsto, které přikryjete vlhkou utěrkou a necháte na teplém místě půl hodiny kynout. Udělejte bochánky, opět přikryjte vlhkou utěrkou a nechte 15 minut odpočívat. Dejte na plech vyložený pečícím papírem, pomažte vajíčkem a posypte čerstvě strouhaným parmazánem. Pečte 10 - 15 minut na 200 C.

8 komentářů:

  1. fajn historka :-) na mě koukaj jenom doma, když tancuju s foťákem kolem talířku, a supr housky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to už ani nezmiňuju, děti řvou hlady a já fotím jídlo:-D

      Vymazat
  2. Jojo tak podobné trapasy mám zatím jen doma..holt nemáme zahradu :)) Hmm tomatové ty by mi určitě chutnaly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík Jani, chutnaly dobře i ráno na snídani. Ale čerstvé jsou čerstvé...

      Vymazat
  3. Vypadají k nakousnutí!!! :-) Mě se zas jednou stalo, že jsem si věci naaranžovala a než jsem došla pro foťák, tak mi pes krásně naservírované jídlo sežral :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak jasně - bígl! Taky mám s bíglíkama zkušenost Leňulko:-D
      Ale s tou naší, bych si nikdy nedovolila nechat jídlo bez dozoru. Měli jsme ji patnáct let a člověk si zvykl hlídat talíře...

      Vymazat
  4. Jé, ty jsou dokonalé! Adoptuješ mě? Mě by nevadilo, že by první dostal najíst foťák a až potom já :-) Housky určitě vyzkouším, úplně cítím jejich vůni :-)

    OdpovědětVymazat