sobota 19. května 2012

Máslové sušenky s kousky čokolády

Dnešní den jsem měla fakt co dělat, abych to stihla. Na besídku ke Dni matek, pro ženu na mateřské dovolené  jeden to z vrcholů společenského života sezóny, jsem se nabídla donést sušenky z vlastní zahrádečky...tedy kuchyně. Abych svou aktivitou požehlila Vojtovy kázeňské poklesky a přespřílišnou výmluvnost, rozhodla jsem se pro dva druhy, takže v příštím příspěvku můžete čekat recept na tymiánovo citrónové, moje nejoblíbenější.  Pro jistotu udělám ještě skořicové šneky, na ty recept už znáte. Takže dneska s jedním dítětem v podpaží a haldou krabic se sušenkami vzhůru na Perníkovou chaloupku.
Jo a ještě musím dodat - sušenky chutnaly, zážitek ze školkové besídky splnil očekávání. Dostalo se nám i komické vložky - našemu myslivci plandal vous na gumičce dva centimetry pod bradou, takže si ho statečně přidržoval a ve výstupu v říkance O jaru se snažil zahrát sluníčko i sedmikrásku zaráz. Aniž by mu byla svěřena role sluníčka, podotýkám.  Od loňského roku, kdy ho paní učitelky musely zvedat, protože hrál kámen u cesty i po skončení představení,  je to velký pokrok, to musíte uznat. Ale zpátky k sušenkám - nejlepší jsou tyhle sušenky stejně čerstvě vytažené z trouby, když se  s nikým nemusíte dělit...

1 lžíce rozpustného espressa, 1 lžíce  vařící vody, 300 g másla, 160 g cukru moučka, 1/2 lžičky vanilkového extraktu, 470 g hladké mouky, 150 g hořké čokolády nasekané na malé kousky

Kávu rozmícháme ve lžičce vařící vody a necháme vychladnout. Změklé máslo vyšleháme s cukrem, šleháme na střední rychlost asi 3 minuty. Přidáme vanilkový extrakt a kávu, zpomalíme rychlost šlehání a po troškách vmícháme všechnu mouku. Jakmile je všechna mouka vmíchána, těsto dál už nepropracováváme. Za pomocí stěrky na těsto vmícháme do hmoty čokoládové kousky. Podle orignálního receptu byste měli teď použít takový ten sáček s uzávěrem ( "zip lock bag"), v něm těsto rozválet do obdélníku a dát do lednice na nejméně 2 hodiny (vydrží v lednici 2 dny). Já jsem sáček neměla, takže pokud jste na tom stejně, zvolte můj postup. Z těsta vyválíme obdélník, vysoký 5 mm a ten nakrájíme na čtverce o straně cca 4 cm. Do dózy vyložené pečícím papírem naskládáme čtverce, patra prokládáme opět papírem a dózu uzavřeme víkem. Dáme do lednice.
Troubu předehřejeme na 170 C a pečeme sušenky cca 18 minut. Sušenky mají mít světlou barvu, neměly by být tmavé, po vytáhnutí z trouby ztvrdnou, takže pokud se při pečení začínají trošku barvit okraje a vám přijde že jsou středy ještě měkké, nebojte se je vytáhnout.

12 komentářů:

  1. vyzeraju uuuuzasne!!! si sikovna, vanda!

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu lákavé, jen se zakousnout do té čokolády co je v sušenkách...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. říkala jsem si že zkusím i mléčnou

      Vymazat
  3. paradne, mala mi tu pozera cez pleco, naciahla sa za obrazkom, ze "yummyyy, give me!" :))) link si ukladam...

    OdpovědětVymazat
  4. Hmm kávička a čokoláda, skvělá kombinace:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já kávovou příchuť ve sladkostech až tak nemusím, ale tady fakt "sedí"

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. však zkus Amelie, třeba holkám bude chutnat. Třeba i Jeníčkovi. Jí čokoládu?

      Vymazat
  6. Uzasne! Budu je taky muset vyzkouset :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky Meg, pokud je zkusíš, dej vědět. Zapomněla jsem napsat že jsou se Smittenkitchen...

      Vymazat