úterý 29. května 2012

Limetkový koláč

Slyšíte to šustění? To si mnu ruce...Protože jsem objevila zas jeden efektní kousek na rodinné oslavy. Jen jeden problém se objevil, jelikož jsem dělala sušenkový korpus s máslem od oka, byl víc drobivý než jsem chtěla. Po zalití náplní, upečení a následném ztuhnutí v lednici  naštěstí korpus krásně držel a drobil se standartně. Příště si ale dám bacha. Nebo možná použiju recept na korpus z cheesecaku. U původního receptu na tento Key Lime pie je uvedeno, že se podává se šlehačkou. Mně ta šlehačka k citronové chuti přišla divná, tak jsem ji dala na koláč spíš kvůli fotce. Ale! Když jsem to ochutnala musela jsem dát autorovi receptu za pravdu, ta  oslazená šlehačka tam sedí a úplně skvěle se spojuje s kyselou osvěžující chutí koláče. A jsem nadšená z konzistence pečeného limetkového krému z kondenzovaného mléka. Nikdo nepoznal z čeho krém je a všem to fakt ukrutně chutnalo. Jo a recept je odtud: http://kitchenrunway.com
300 g rozdrobených celozrnných sušenek (Bebe např.), 60 g cukru (použila jsem třtinový, v receptu nebylo uvedeno jaký), 5 lžic másla (pokud se bude drobit moc, tak přidat máslo), 1 plechovka Salka, lžíce vanilkového extraktu, 1 vajíčko, 250 ml limetkové šťávy, kůra z jedné limetky (bio),
na ozdobení: limetky, šlehačka (33 % a výš...) vyšlehaná s 3 lžícemi cukru

"Drobenkovou" směs másla se sušenkami a cukrem udusáme za pomocí nějaké sklenky s rovným dnem do kulaté koláčové formy (dno vyložíme pečícím papírem, boky vymažeme). Deset minut pečeme na 200 C dozlatova a necháme zchladnout. V míse smícháme za pomocí metličky Salko a vajíčko, přimícháme šťávu z limetek (potřebovala jsem jich na tu šťávu asi 6...) a kůru z jedné limetky. Tu oškrabeme opatrně na drobném struhadle tak, že škrábeme jen vrchní zelenou část kůry, bílá část je velice hořká...Směs zlehka vylijeme na korpus a necháme péct na 170 C, na střední příčce trouby asi 15 až 18 minut (střed koláče by měl být lehce ztuhlý). Já jsem pekla 20 minut. Po vytažení z trouby a vychladnutí dáme do lednice na nejméně dvě hodiny (velká muka!). Podáváme s ušlehanou šlehačkou, ozdobené plátkem limetky.

35 komentářů:

  1. Tak s tímto receptem jsi mě předběhla! :-) Už se na něj chystám děsně dlouho, ale nějak na něj pořád nedošlo. Všechno co je s citronem a limetkami miluji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem z tohohle receptu fakt urvaná! Jen počet kalorií mi brání dělat ho okamžitě znovu...takže šup šup!

      Vymazat
  2. na key lim pie sa chystám už aspoň rok, len sa stále bojím, že bude príliš sladký, ja totiž v každom recepte uberám cukor, a tu sa ubrať nedá :-)
    ale nakopla si ma, skúsim to. a fotky sú krásne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je hodně sladký, ale v kombinaci s limetkou se to snese, kdyžtak bych možná nesladila moc tu šlehačku...

      Vymazat
  3. Ježkovy zraky! Zanedlouho mi skončí trvanlivost karamelového Salka, tak tohle asi bude velký favorit, jak Salko upotřebit! Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, karamelový nene! To musí být normální Salko.

      Vymazat
  4. kurnik, listuji tady v tom už asi 3 den a až skončí zkouškové, musím se do něčeho pustit!

    OdpovědětVymazat
  5. tak to je přesně to, co jsem dlouho hledala! :-) nějaký zajímavý recept se Salkem, určitě řadím do svého pečícího seznamu a až bude příležitost, tak vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem si trochu říkala, jak dopadne pečené salko...ale dopadlo fakt výborně.

      Vymazat
    2. salko používám i v receptu na flan od Nigelly(mám ho někde na blogu), je ůžasně jednoduchý a moc dobrý, také mě to překvapilo že i ze salka a vajec se dá tak kouzlit

      Vymazat
    3. no tak dík za tip, na flan se taky chystám

      Vymazat
  6. oh la lá to vyzerá vynikajúco a luxusne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bibo, oh la lá děkuju:-D
      Za celkem málo práce slušný efekt...

      Vymazat
  7. Přesně vypadá to jako luxusní dezertík:) Krása na pohled a dokonalost na chuť:))

    OdpovědětVymazat
  8. Jojo, Key lime pie je i má láska! Ta sladkokyselá chuť je prostě božská. Máš nádherné fotky, hned mám chu´t se do něj znovu pustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík Madli, byla jsem z toho překvapená, jak dobrý je limetkový krém a šlehačka nahoře...

      Vymazat
  9. óooo key lime pie! to je snad ten najlepsi kolac na svete!!! milujem ho! a krasne sa ti podaril, vanda, uplne na jednotku ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéje Anetko, ty umíš vždycky polichotit, zlatá!

      Vymazat
  10. Ten je fakt uzasny, taky chci :D Takze je jasne, musim koupit limetky a salko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meg dej vědět jeslti chutná! A dík

      Vymazat
  11. Jsi nesmírně šikovná, krásný blog plný krásných receptů! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zamilovala jsem se do Tvého blogu, a to je co říct, protože už spoustu blogů mám "projetých" a jen tak něco mě nezaujme ;-)
    navíc vařím a peču hodně a máš pro mě zajímavý výběr receptů (dnes dělám dortík pohádkový)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, taková slova chvály potěší!

      Vymazat
  13. Asi před 2 roky jsem obdržela kuchařku tex-mex. Tenhle koláč tam byl taky, hned mě zaujal, rozhodla jsem se vyzkoušet, ale nepovedl se ani trochu:-(. Na salkový krém totiž přišel ještě šlehaný sníh - po rozkrojení salkový krém uplně vytekl - hledala jsem teda na netu podobný koláč, abych mohla zjistit, kde je v receptu chyba. Chyba asi byla v tom, že se měl skutečně péct na 3x. nejdřív těsto, pak těsto s krémem a nakonec celý koláč i se sněhem.... to se ale zas bojím, že spálím spodek těsta - no, ať je to jak chce, díky za recept, vyzkouším s tímto těstem a bez sněhu - vypadá totiž krásně a při pečení nádherně voní.... tak snad ho i ochutnám:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Díky, díky a ještě jednou díky :-) Teď už i já si mnu ruce nadšenímnad tímto efektním a výborným koláčem :-) Vyzkoušela jsem už dvakrát a sklízím chválu, takže jsem tvým dlužníkem :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den, Vando, prosím Vás, nemohla byste mi dát na Vás nějaký kontakt? Ráda bych se Vás poptala na nějaké věci a nechci to řešit tady přes komentáře. Děkuji. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Veroniko, určtitě, kontakujte mě na blogcrustycorner@gmail.com

      Vymazat
  16. Dobrý den, jak dlouho mi vydří koláč upečený? VYdrží v pohode 4-5 dní aniž by se kazil? Potřebovala bych jej upéct předem a mám strach, aby se nezkazil...Děkuji Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, opravdu nevím, u nás se snědl vždycky během jednoho dne, myslím že tři dny by snad měl vydržet, ale jestli bude tak dobrý jako na začátku (jestli v lednici nerozvlhne krusta...) to nevím...

      Vymazat
  17. koláč se povedel, ale nastal problém při jeho vyjmutí/vyklopení z formy :( jakým způsobem ho dostat ven ? Předem děkuju, Tomáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, tento koláč se krájí ve formě a vytahuje po dílkách, jinak to nejde....

      Vymazat
  18. Prosim kolik limetek je potreba na 250ml stavy? Bojim se, ze se to prodrazi. Moc diky za info!

    OdpovědětVymazat
  19. aha, uz to ctu, ze asi 6, omlouvam se :)

    OdpovědětVymazat