středa 23. května 2012

Citronovo tymiánové sušenky

Citronovo tymiánová kombinace je bezva. Voňavé a občerstvující. Křupavé. K čaji. Dělám je často a i když upeču z půlky a druhou schovám do mrazáku, nikdy nevydrží déle než dva dny. Z těsta se uválí dva válce, nechají se v chladu ztuhnout, pak nakrájíte sušenky a máte bleskově upečeno. Našla jsem je kdysi na Labužníku. Kdo rád tymián?

3 a 1/4 hrnku polohrubé mouky, 2 lžičky prášku do pečiva, 1/4 lžičky soli, 2 lžíce čerstvého, posekaného tymiánu, nebo 3 lžičky sušeného 250g másla pokojové teploty, 1 1/2 hrnku krystalového cukru, 2 lžíce nastrouhané citronové kůry, 1 lžíce čerstvého nastrouhaného zázvoru, 1 vejce, 2 lžíce citronové šťávy mléko na potření
Do jedné mísy přesejeme mouku, prášek do pečiva, sůl a tymián. Povolené máslo našleháme s kůrou, cukrem a zázvorem. Vmícháme citronovou šťávu, vejce a spojíme se sypkou směsí v míse. Mícháme dokud sypká hmota nezačne držet pohromadě (vydržať!). Rozdělíme na poloviny a vytvarujeme dva válce o průměru 5 cm. Zabalíme do folie a necháme nejméně dvě hodiny chladit. Také můžeme zamrazit a použít kdykoli jindy.
Nakrájíme na kolečka (válec u toho pootáčíme aby kolečka nebyla šišatá, jak na něj tlačím nožem), potřeme mlékem a pečeme na 165 C, vyskládané na plechu s pečícím papírem. Peče se 12 až 14 minut, vytahujeme když okraje začínají zlátnout.

13 komentářů:

  1. Víte, že umíte krásně fotit? To si "foodstajlujete" a fotíte sama? Moc hezké...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taťáno děkuju. Zrovna u této fotky jsem si říkala že nic moc a taková pochvala. Všechno sama:-) Za pomocí bílé deky z ikei :-D

      Vymazat
  2. Je Vando, tak ty musím někdy vyzkoušet místo těch mých levandulových. Ty musí být skvělé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Mary, já zkusím zas tu levanduli, letos už ji mám na zahradě, tak mám vlastní zdroje!

      Vymazat
  3. Hmm zajímavá kombinace, určitě stojí za ochutnání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt rafinovaná kombinace, teda aspoň mně sedí

      Vymazat
  4. to vyzerá dobre! báječná kombinácia :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jak sušenky zas až tak neprožívám, tak tyhle mám moc ráda

      Vymazat
  5. Tý jo, já se už fakt dlouho chystám na nějaké sladké tymiánové pečení a tyhle tvoje sušenky jsou fakt nářez, ty mě nakoply a jdu do nich! Bezvadná kombinace a fotka vyvolávající nezastavitelné slinění :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jsme vyzkoušely další váš recept. A jedním slovem BOMBA.Jen nejsou moc trvanlivé :-),nevydržely ani dva dny.Když jsme se dělily o poslední kousek,tak se dcera ptala,jak by asi chutnaly zaležené.

    OdpovědětVymazat
  7. Dneska jsem je upekla a můžu říct, že nějak záhadně mizí. Všichni na ně chodí, tak jim to chutná. Děkuji moc za recept, je skvělý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám velkou radost Martinko! No co, tak uděláte další:-)

      Vymazat
  8. Vypadá to skvěle. A moc krásná fotka! Citrón a tymián je neodbvyklá kombinace ale určitě bude dobrá :)
    Nemohla by si mi poradit? Taky jsem se zaregistrovala na DB, ale netuším do kdy mám sušenky upéct. Je to výzva na měsíc červenec, ale přidáno to bylo 27. července. A mám to zveřejnit (recept atd.) jenom na svém blogu nebo mám něco dát i na DB? :)
    Tady je adresa mého blogu kdyby něco: http://cookies-cat.blogspot.cz/ :)

    OdpovědětVymazat