pondělí 23. dubna 2012

Sametový New York Cheesecake

Jo jo, po cheesecaku se já můžu utlouct. A nikde (podle mě) jsem nejedla lepší než ve Starbucks. Nevím pořád, co jim brání otevřít si pobočku v Brně (teď mě asi baristé a kávoví milovníci proklejí, ale já mám ty jejich Lattéčka fakt ráda). Tak jsem pak začala pátrat po tom, jak udělat něco alespoň trochu podobného, protože receptů (pečených i nepečených) na cheesecake jsou stovky.
Tenhle recept je ze stránek www.allrecipes.com a já jsem se rozhodla mu věřit už jen podle čísla oblíbenosti. Kdo rozumí cheesecakům víc než amíci, no ne? Postup na pečení cheesecaku se podobá čarodějnému rituálu, kdy před pečením kroužíte nožem ve formě abyste odstranili bubliny, a  který vám zapovídá 6 hodin po dopečení otevřít troubu...takže se pak přistihnete - jako já, že si narážíte čelo o zavřená dvířka trouby při snaze zjistit, jak ten cheesecake vlastně dopadl. Teda pokud máte na dvířkách průzor:-) A to mě na tom baví. Pokud to totiž zvoráte, cheesecake vám to spočítá a praskne! Když  jsem se chystala dělat cheesecake poprvé,  někde jsem  narazila na soubor pravidel, jak to nepokazit a myslím, že autorkou tohoto sběrného článku užitečných rad byla Dita Pecháčková (kdysi Apetit, posléze pozvedla časopis Albert takovým způsobem , že se o něj mlátí zákazníci u pokladny). Tyto poznatky jsem zkombinovala s poznatky těch, co ho pekli už stokrát, a proto mě  zatím nikdy tenhle recept nezklamal. Je totiž z USA...:-) Doporučuji se držet receptu, já vím, že 896 g Philadelphie je dost, ale jak tam narvete lučinu, vyhoříte a začnete od píky. Teda ne. Nevyhoříte, ale nebude to prostě ten sametový cheesecake, nad kterým  se tu tak sáhodlouze rozplývám. Jo a ještě něco - je dobrý politý čokoládou, ale ještě lepší  je politý jahodovou omáčkou (cukr a jahody, povařit)

1 a kousek (cca třetina druhého balíčku) balení BEBE celozrnné sušenky (myšlen klasický balíček čtveratých sušenek, žádné Dobré ráno a podobně), poloviční množství (k množství sušenek) rozpuštěnéhho másla, 896 g cream cheese neboli Philadelphie ( 7 a půl balení po 125 g), 300 g cukru moučka, 180 ml mléka, 4 vejce, 230 g kysané smetany, 15 ml vanilkového extraktu, 30 g mouky

   Všechny ingredience prosím pěkně musí mít pokojovou teplotu, takže dvě hodiny předem si je vyndejte z ledničky. Sušenky rozdrtíme ručkama nebo pomocí mixéru a spojíme s rozpuštěným máslem v hmotu. Dortovou formu o průměru 28 cm vymažeme celou pořádně máslem, do ní vložíme do kruhu vystřižený pečící papír a opět ho vymažeme máslem. Za pomocí skleničky s rovným dnem na dno formy natlačíme sušenkovou hmotu a pěkně ji udusáme.
   Z alobalu si nachystáme dva pruhy dlouhé 40 cm, dáme je na sebe do kříže, doprostřed položíme formu a alobalem ji obalíme tak, aby se do formy při pečení ve vodní lázni nedostala voda.
  A teď jdeme na sýrovou hmotu - sýr na co nejpomalejší rychlost rozmixujeme s cukrem, pak už raději jen ručně - s metlou - do hmoty přidáváme mléko a po jednom vajíčka. Mícháme opravdu jemně, jen tak aby se to spojilo, nechceme, aby se v hmotě udělalo moc vzduchových bublin. Pak přidáme kysanou smetanu, vanilku a mouku.
Zapneme troubu a necháme ji dobře vyhřát na 175 C. Hmotu dáme do formy a necháme 10 minut stát, aby se vzduchové bublinky mohly osvobodit a vyjít na povrch. Pomůžeme jim tím, že špičkou nože během těch desíti minut několikrát vpíšeme do hmoty "S". Do nádoby, do které pak postavíme formu (vyšší plech, pekáč...) nalijeme vařící vodu do výše 1 cm, vložíme formu s cheesecakem a dáme péct na 1 hodinu. Troubu neotvíráme, cheesecaku si nevšímáme. Po hodině troubu - opět bez otevírání- vypneme a dál si cheesecaku nevšímáme. Nevšímáme si ho celých šest hodin. Můžeme si třeba pískat, abychom ho zmátli. To ho natolik splete, že zapomene popraskat a zůstane krásně smetanově sýrově sametový. Po šesti hodinách ho šoupneme do lednice, kde ho necháme přespat přes noc. Druhý den již nelze nechat bez povšimnutí:-), a proto ho servírujeme a divíme se, jak je výborný.

 





36 komentářů:

  1. jupí, potřebuji udělat na oslavu cheesecake, už nemusím hledat recepty a zkusím ten tvůj :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Udělej Lucko, a dej vědět jak chutnal! Myslím že nebudeš zklamaná. Doufám teda:-)
    Jani, děkuju. I chutná.

    OdpovědětVymazat
  3. tak toto je vysoká škola cheesecakov! zvládla si to na jednotku!

    a vanda, mimochodom, ta fotka je tak dokonala a tak strasne sexi, ze som zavolala vsetky spolubyvajuce, aby sa na to prisli pozriet a vsetky stali za mojim chrbtom a ochkali:-DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  4. Zbožňuju cheesecaky a ten tvůj je fakt klasa! Nádehrně se ti povedla naprostá americká klasika! A ta fotka je vážně the best of cheesecake. Úžasně elegantí, svůdné a sexy.

    OdpovědětVymazat
  5. Anetko, Sašulko, Madlo díky! Fotka vznikala tak, že jsem naskládala talíře na schody na zahradu a u toho jednou rukou zastrkávala dvě děti lezoucí na onu zahradu zpět do domu. Takže na tu míru soustředění to náhodou opravdu vyšlo dobře.

    OdpovědětVymazat
  6. Ta fotka se ti vazne moc povedla! Cheesecaky jsou bezva... sice osm baleni Philly, to penezenka zaplace :D ale rozhodne se to v te chuti projevi. Krasa!

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá moc krásně a na mém blogu najdeš ocenění :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Naozaj velmi vydareny cheesecake a fotecka ako food magazinu

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Vandi, teda já úplně slintám.Moje peněženka to asi fakt neunese, takže já zůstávám jen u toho slintání a nebo se nechám někdy pozvat :-)Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj teto, tak dobře, aspoň to použiju jako záminku. Však já jsem to taky dělala jako narozeninový dort, s cenou Philadelphie si aspoň člověk může být jistý že ho nebude dělat často a nepřibere tolik...:-)

    OdpovědětVymazat
  11. waw krásny, hneď si ťa ukladám medzi obľúbené, máš tu super recepty :)

    OdpovědětVymazat
  12. Mas to fakt moc hezky nafocene, Vandi. Myslis, ze by to slo udelat i z klasickeho pomazankoveho masla? Uz jsem parkrat pekla podobny kolac (styl Käsekuchen) a nakup nezatizi tak penezenku, kdyz se koupi ne prava Philadelphia, ale jeji "no name" kopie - beztak to vyrabi ta sama firma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak no name kopie asi jo, ale pomazankové máslo je teda podle mě úplně něco jiného, to bych nedělala!

      Vymazat
  13. Já ho pekla zrovna minulý týden podle Dity nové kuchařky. No jo, to ona tam ale nepíše, že se má nechat v troubě. Mě samozřejmě praskl. Ale byl božský i tak. Stejně čekat 6 hodin bysme asi nevydrželi :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Zdravim Vando, řeším základní ingredienci Philadelphia. Myslim, že obal od vidění znám, ale v Albertu ani v Lidlu to nebylo. Prosím Tě kde se dá koupit a koli stojí. Zatím zkusím udělat cake na zkoušku bez oné tajné ingredience (teda pro mne). Měla bys tip na apoň trochu odpovídající náhradu? Co tředa Mascarpone?
    Manžel je náročnej a tvůj "sameťák" zaujal a mé pokusy se cheesecakem nazvat nejspíš nedaly. Prosím o radu. Diky Bazalka

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Bazalko, dá se koupit v Bille, Tescu, Globusu...stojí celkem dost, kolem 30 korun za 100 g. S mascarpone by to asi šlo, ale cenově si nepomůžeš...ať se povede:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak zajtra večer hurá do toho! Dnes som nakúpila v Tescu v Prahe Philadelphiu v akcii, hurá :) V piatok má syn dva roky, tak to bude narodeninová torta. Na vrch mám nachystané borovky, ktoré chvíľu povarím s cukrom namiesto tých jahod. V Starbucks v Shanghaji, kde som študovala, ho mávali práve s borovkami a tak ho milujem. No teším sa asi viac než náš malý :))) Ďakujem za recept!

    OdpovědětVymazat
  17. Tak ešte hlásim, že je to božskéééé, fantázia! Veliká vďaka za úžasný recept :-x

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám velkou radost, s borůvkama musí být nej nej. Přesně tahle verze ze Starbucks je moje best of!

      Vymazat
    2. Vandi, dnes ho idem piecť v "druhom kole" :) Teším sa na neho ako malá! Tentokrát už naozaj s borovkami (vtedy bol predsa len s jahodami, tie mal drobec radšej)! Všetko od Teba by som zjedla už na fotke. Ešteže ten moj muž začal držať diétu a tak sa držíma aj ja skrátka. Zajtra ale ideme na grilovačku, tak mám konečne dobrý dovod :D

      Vymazat
    3. No, právě jsem dokončila dort ze tří čokolád, protože jdeme zítra na grilovačku:-D tak u nás to bude s dietou na dlouhé lokte. JInak přeju ať si pochutnáte a s cheesecakem zaboduješ!

      Vymazat
  18. Tak Philadelphia kooonečně sehnána a já to jdu zkusit :-). Děkuju za super napsaný recept.

    OdpovědětVymazat
  19. Mňam! Je to on! díky za skvělý recept :)

    OdpovědětVymazat
  20. Plánuji udělat synovi k narozeninám tuto nádheru a dnes jsem koupila v USA Philadelphii - půl kila, která je přímo určená pro cheesecaky a píší tam, že se jen namaže a nepeče. Můžu poprosit o radu, jestli s tím máš zkušenost? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NO možná je to opravdu speciální druh na nepečený cheesecake, to neporadím...bohužel. Jinak se omlouvám za pozdní odpověď, která Ti navíc asi ani nijak nepomůže...

      Vymazat
  21. Děkuji za odpověď. Půjdu cestou "pokus/omyl" a dám vědět, jak to dopadlo :-)

    OdpovědětVymazat
  22. tak jo, prepocitano na malou formu (protoze tech 7 baleni philly je fakt desivych), ted najit chvili o vikendu, kdy vypadnu zhruba na tech 6 hodin (a zbytek rodiny taky, at mi nezkazi snazeni) a jde se na to!

    OdpovědětVymazat
  23. tak asi i zkrátit ty hodiny:-D

    OdpovědětVymazat
  24. Váš cheesecake jsem dělala již dvakrát, ale jelikož se u nás nedá sehnat Philladelphia, bohužel, musím improvizovat. Nastudovala jsem i jiné americké recepty a k výrobě používám Lučinu (300g) a Mascarpone(500g). A nemá chybu! Postup pro pečení je super, nikdy mi nepopraskal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, to někdy zkusím taky!

      Vymazat
  25. Ahoj, nezkoušeli jste někdo osladit třeba stévií, potřebovala bych nějakou dietní verzi :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, naprosto super lahodný. Děkuji za další skvělý recept!! Kvůli malému synkovi jsem navrch udělala ještě vrstvu rozmixovaného ananasu s čirou želatinou a je z toho dětský cheesecake na oslavu.

    OdpovědětVymazat