středa 11. dubna 2012

Nadýchaná roláda

Tohle je jeden z nejlepších a nejbleskovějších moučníků co znám. Poměr úsilí a efektu snad lepší už být nemůže. Vyžaduje pouze hodně vajec, která opět zlevňují, takže proč si nevyhodit z kopýtka? Neobsahuje vůbec žádnou mouku. Recept mám od tety a je to moje záchrana, kdykoliv potřebuji rychle udělat něco sladkého. Vajíčka, cukr a lžíci kakaa splaším doma skoro vždy. Další nezbytností je šlehačka. Roládu podávám s horkými malinami nebo jahodami, v zimním období si vystačím s mraženými.
Roláda je velmi lehoulinká a nepřeslazená.

5 vajec, 100 g cukru, 1 vanilkový cukr, pořádná lžíce holandského kakaa
smetana na šlehání a ztužovač

Troubu rozehřejeme na 220 C. Bílky šleháme střední rychlostí do pěny, pak přidáme cukr a vyšleháme do tuha. Opatrně vmícháme žloutky s vanilkovým cukrem (promíchané metličkou) a lžíci kakaa. Stěrkou jemnými pohyby zamícháme žloutky s kakaem do sněhu. Mělký plech vyložíme pečícím papírem, který velice pečlivě vytřeme tukem (Herou) do všech koutů. Hmotu nalijeme na papír a stěrkou rozetřeme na obdélníkový plát. Vložíme do trouby, kterou ztlumíme na 180 C a pečeme cca 15 minut. Po vytažení z trouby sesuneme z plechu papír s roládou na chladný povrch (napřed si na něj položíme utěrku a roládu na ni překlopíme i s papírem tak, že papír zůstane nahoře, papír potom sloupneme). Vyšleháme si šlehačku se ztužovačem, vychladlou roládu potřeme šlehačkou, zamotáme a dáme vychladit. Při podávání doplníme teplou omáčkou z ovoce - necháme zahřát pár jahod (malin) a lžičku cukru.

10 komentářů:

  1. tu roládu znám, také ji děláme, ale u nás se jí říká peříčko :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Také znám, výborný recept:) a krásná fotka

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já ji teda neznám a musím ji vyzkoušet! Ještěže u nás v širokém rodinném okruhu začíná takřka nepřerušovaná šňůra narozenin, alespoň budu mít příležitost tuhle dobrotu vyzkoušet. A navíc je bezleková, takže zabiju dvě mouchy jednou ranou :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Madlo, budu ráda když bude chutnat. Lucko, teď jak jsi to zmínila, vzpomněla jsem si, že už jsem tento název taky slyšela.Když jsem to sem psala, zaboha jsem si nemohla vzpomenout jakže se tomu říká...dík.
    Jani, dík!

    OdpovědětVymazat
  5. mnam mnam, u nas ju volaju zamatova rolada :))

    OdpovědětVymazat
  6. Pani, ta vypada uplne skvele a zni tak jednoduse :) u nas se moc rolady nedelaji, takze diky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, mno puvdně jsem měl chuť na ten dýňový koláč, ale jaksi zrovna není dýňová sezóna, a zavařené jsem nikde nesehnal :-)

    Každopádně to byla premiéra mojeho sladkého pečení. Sice to nevypadá jak u tebe na obrázku, trochu mi ta hmota při pečení zbublinovaťěla, ale chutná dobře. Předpokládám, že po rozkouskování to bude vypadat lépe než v celku :-)

    Snad slečna ocení alespoň snahu. Každopádně díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  8. Právě jsem jí nakrájela. Dumala jsem, jestli tam nechybí mouka, nejspíš ne. Je jak pápěří. marca

    OdpovědětVymazat