čtvrtek 22. března 2012

Staročeská vepřová pečeně na pivě s křenovo - bramborovou kaší

Strašně ráda bych tohle udělala z krkovice, ale bohužel u nás doma není tohle maso oblíbené. Tedy je oblíbené, ale pouze mnou. Posloužila vepřová pečeně, která už se pomalu stávala archivním kouskem našeho mrazáku. Doma nebylo skoro nic, takže jsem byla moc ráda, když jsem pohledala zapomenutou plechovku tmavého piva a pár posledních cibulí. Jsme totiž nachlazení a nemocní a já nemám náladu vařit a sílu nakupovat.  Pomalu pečená pečeně je šťavnatá, pivo s cibulí dodává výbornou chuť. A jemná smetanová bramborová kaše s troškou křenu je prostě úžasná příloha nejen k této pečínce. A co teprv, až to zkusím z té krkovice! Pokud zkusíte dřív, zajímá mě váš názor, dejte vědět. A všem přeji pěkné jaro bez nachlazení!

1 kg vepřové pečeně, 1 lžíce oleje, 250 ml tmavého piva, lžíce sušeného zázvoru, 2 lžičky kmínu, sůl, sádlo. 3 cibule

Maso osolíme, posypeme zázvorem a kmínem. Poté potřeme olejem a zalijeme pivem. Takto naložené ho necháme nejméně 6 hodin v lednici. Po odležení maso otřeme a na trošce sádla ze všech stran osmahneme, společně s cibulemi nakrájenými na čtvrtky.  Osmahnuté maso  opět polijeme zbylou marinádou a dáme péct na 160 C do vyhřáté trouby. Pečeme hodně pozvolna cca 2 hodiny. Během pečení maso hojně poléváme výpekem a doléváme zbylým pivem dle potřeby. I sebe.
Bramborovou kaši připravíme tak, že uvařené a rozšťouchané brambory zalijeme ohřátou smetanou, přidáme lžičku smetanového křenu (sklenička) a nasekanou petrželku a rozmícháme na jemnou kaši.

8 komentářů:

  1. Jakékoli maso na pivu nebo vínu můžu. Vyzkouším. Myslím, že by to mohlo být dobré i z libového bůčku.

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, už na mě díky této fotce jde pořádný hlad, ještě že mám zítra přes oběd čas..určitě bude kaše :) a pokud doma najdu pivo tak i masíčko na pivu

    OdpovědětVymazat
  3. Dělám něco obdobného: http://madlinakuchyne.blog.cz/1001/staroceska-pecene-se-zazvorem-a-pivem
    jen maso peču ještě s cibulí, brambory a jalbky (já totiž křen v jakékoli podobě nerada).
    Takže můžu potvrdit, že takhle upravené maso je lahůdka! Dobré víno či pivo pozvedne jakékoli maso minimálně o jeden level výš!

    OdpovědětVymazat
  4. Madlo, to vypadá výborně, ta kominace jablek a brambor, zkusím taky

    OdpovědětVymazat
  5. Jani doufám žes vyzkoušela a že chutnalo!
    Mary rozdhodně zkus!

    OdpovědětVymazat
  6. křen v bramborové kaši je luxus, to mám ráda ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se moc líbí ta cibule, mňam:) taková.. karamelová, krásně vyfocená:)

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle vypadá opravdu skvěle :-). Musím víc začít experimentovat s bramborovou kaší, ať není pořád jen.. ehm bramborová :-)

    OdpovědětVymazat