pondělí 20. února 2012

Pečený sýrový dip

Mísa zapečeného  voňavého sýrového dipu se zlatou kůrčičkou sýra nahoře a s mísou nachos, nebo tortilla chips. A k tomu nějaká milá návštěva. Ideální náplast na ten hnus venku a neděli strávenou doma. Tohle jídlo se skvěle hodí na různé párty a návštěvy, protože se dá krásně nachystat dopředu a pak jen strčíte zapékací mísu do trouby a sklízíte ovace. Opět, jako u většiny receptů které mě okouzlí, je kalorická vydatnost tohoto pokrmu dostačující pro energetickou zásobu dvaceti závodníků Tour de France po celé její délce. Tento recept také rozhodně nenajdete v žádné brožurce typu "Vaříme levně", přijde do něj tolik  celkem drahého  dobrého sýra, že jsem se při přípravě místy bála, jestli do mě neuhodí blesk. No ale jednou (dvakrát, třikrát, čtyřikrát.....) za rok se to snese. Já právě přemýšlím nad tím, jak si odůvodnit další příležitost, tuto zhůvěřilost připravit znovu. Je to sýrovosýrový sen!

JO a ještě jedna rada - recept v uvedeném množství by stačil zasytit k úplnému prasknutí šest lidí. Takže může být přepočítán jako drobná chuťovka pro deset, nebo rychlá smrt pro dva...Já příště udělám z poloviny.

8 plátků slaniny, 2 stroužky česneku, 2 jarní cibulky, 500 g krémového sýra (dala jsem Philadelphii light, protože zrovna jiná nebyla), 300 g čedaru, 200 g parmezánu, 80 ml majonézy, cayennský pepř, trochu strouhanky

Na pánvi zvolna orestujeme slaninu - nakrájenou na malé kostičky - dokřupava, slaninu dáme na papírový ubrousek, v pánvi ponecháme trošku vyškvařeného tuku ze slaniny (1 čajová lžička) a přidáme na kostičky nakrájený česnek a minutu opékáme. Na mírném ohni, česnek nesmí zhnědnout, jen se rozvonět.
Rozmíchejte krémový sýr s majonézou a přidejte nastrouhané sýry, cayennský pepř, slaninu, nakrájenou cibulku a česnek. Uhlaďte do zapékací mísy (nebo do malých misek) a vrch poprašte strouhankou. Pečte na 180 C deset až patnáct minut. Na konci můžete v troubě přepnout na zapékání shora, aby byl vršek dipu ještě lepší. Jí se horké a pozor na jazyk!

6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Po přečtení receptu mě přešla obvyklá pondělní deprese a určitě i Garfielda :-) A závodníci na Tour de France s plným žaludkem raději zahodili pod Col du Galibier kolo do příkopy a dali si siestu!

    OdpovědětVymazat
  3. Haha. Kašli na i/ y :-) ty Garfielde!

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsem tu čest jíst přímo od autorky blogu. Kdyby existovalo registrované partnerství žena-jídlo, rozvedu se a vstoupím do něj s panem Pečeným Dipem.

    OdpovědětVymazat
  5. Říct že ti to chutnalo, Svaťo, by bylo na glosátora tvého formátu málo, to je mi jasné. Nabídku k sňatku mé jídlo ještě nedostalo, takže to beru zatím jako nejnejnej úspěch...Díky.

    OdpovědětVymazat
  6. tak toto je perfektna vec, som nadsena! :-)

    OdpovědětVymazat