pondělí 13. února 2012

Masopustní koblihy

Únor je svátkem lidí zamilovaných do koblih. A tenhle svátek určitě rád uzná každý. Plánovala jsem použít  recept z klasické  staré české kuchařky od Marie Janků - Sandtnerové. Nakonec mě počet osob (vím, dá se přepočítat, ale nechtělo se mi) a ledabylost s jakou se zde zachází s pojmy 12 vajec, nebo taky půl kila másla odradili a já se zbaběle vrátila k osvědčenému Apetitu. Nalistovala jsem v současném únorovém čísle recept na Nejlepší koblihy a šlo se na to. K plněným jsem přidala ještě variantu neplněných, které jsem horké obalovala ve skořicovém cukru. Snědly se oboje dřív, než po nich vychladl olej.

500 g hladké nebo polohrubé mouky (použila jsem polohrubou), 40 g krupicového cukru, 40 g másla, 4 žloutky, 30 g droždí, 3 lžíce rumu, 250 ml vlažného mléka, špetka soli, nastrouhané kůra z jednoho citronu, 250 ml oleje na smažení (já jsem použila fritovací hrnec), 200 g zavařeniny na plnění, moučkový cukr s vanilkou na poprášení... skořicový cukr

Rozdělejte droždí se lžící cukru a mouky, přidejte 4 lžíce vlažného mléka a nechte na teplém místě čtvrt hodiny vzejít. V misce umíchejte máslo se zbylým cukrem do pěny a postupně přidávejte žloutky, jeden po druhém. Přidejte droždí, rum, sůl a kůru, mouku a s mlékem vypracujte na hladké vláčné těsto. Mísu s těstem přikryjte a nechte 45 minut kynout. Nebo všechno tohle přeskočte a použijte na těsto pekárnu.

Vyválejte z těsta placku tlustou o něco méně než 1 cm (v receptu je uveden cm, měla jsem strach, aby se koblihy prosmažily, tak jsem dělala o něco tenčí těsto), sklenicí naznačte na těstě kruhy. Na polovinu z nich dejte lžičku marmelády, druhou polovinu dokrojte a přikryjte s ní ty s náplní. Okraje umačkáme prsty a pak ještě celé vykrojíme za pomocí sklenice. Okraje koblihy se tak dobře spojí, aby náplň nevytékala. Smaží se velmi pomalu dozlatova (ve fritovacím hrnci na 140 C)


3 komentáře:

  1. Paradne su, uz mam dobry mesiac chut na sisky, tak sa musim uz donutit urobit ich....teraz vsetci siskuju! :)

    OdpovědětVymazat
  2. mňaaam ... jedna z mála věcí, které mám ráda, ale nejím je... sice vypadají nádherně, ale nesnáším smažené věci... :-) mám takový problém, jakože třeba řízek teplý nesním, ale studený mi nevadí... tak je to i s koblihama... ale pak mi je prostě zle od žaludku, proto smažené nejím... ale dost o mě! nádherný recept a krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem až dnes vyzkoušela a myslím, že určitě někdy udělám znovu. Jsou výborné!! :-)

    OdpovědětVymazat