čtvrtek 16. února 2012

Domácí ledová čokoláda

Každý rok se u nás po svátcích vyhazuje kolekce. Za prvé jsou ty Vánoce moc brzo po Mikuláši, který Vojtu ze všech stran zasype figurkami. Za druhé se mi na stromku kolekce prostě nelíbí, protože mi to ruší  efekt té které aktuální barevné kombinace baněk (letos zlato bronzová...). Za třetí, kdybych ji tam efekt neefekt pověsila, tak Vojta do jedné hodiny sež... úplně všechno (kam se hrabe na mě v dětství, vždycky jsem vyjedla ty bonbóny a nechala tam úhledně zabalené papírky, což moje rodiče žhavilo doběla). No a navíc je zde dost reálné nebezpečí, že Kristýna by snědla staniol, a jak jsem slyšela, tak čekárny na pohotovosti jsou přes svátky dost plné...
No ale vyhodit celou nenačatou kolekci? Našla jsem řešení. Na těchto stránkách eve.kei  jsem narazila na poklad v podobě receptu na domácí ledovou čokoládu. Fakt se rozplývá na jazyku a chladí. Je stokrát lepší než kdejaká kupovaná. Navíc jde vyrobit i z hořké nebo mléčné čokolády. Prostě bomba! A navíc všechno spočívá pouze v použití kokosového tuku. Dneska jsem musela jít pro hořkou čokoládu, protože musím vyzkoušet další varianty.

200 g kvalitní hořké/mléčné/bílé čokolády
100 g kokosového oleje

Čokoládu rozehříváme velmi pomalu a opatrně ve vodní lázni. Nesmí být moc horká, jen akorát do tekuta rozpuštěná. Vmícháme kokosový olej a čokoládu nalijeme do papírových košíčků nebo třeba do formy na bonboniéru. Já mám výbornou silikonovou, ze které se bonbóny pohodlně  vylupují. Po ztuhnutí (v lednici nebo venku) vyklopíme a skladujeme opět v lednici. I když jsem četla, že největší efekt ledové čokolády je, když ji jíte za pokojové teploty. Vyzkoušejte...mně už došla, jdu dělat další várku. Možná že si příští rok pořídíme dvě kolekce...

16 komentářů:

  1. Naprosto neodolatelná fotka :) Ledová čokoláda z obchodu mi nikdy k srdci moc nepřirostla, o to víc ji chci však vyrobit doma :D Děkuju za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, Catalino - právě jsem dodělala dávku z hořké čokolády a ta je snad ještě lepší. Budu moc ráda když vyzkoušíte a dáte vědět co vy na to :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Už se těším až ji budu moci vyzkoušet, ledovou čokoládu miluju, jen prosím, kde seženu kokosový olej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V DM drogerii Vendulko. Nebo zkus prodejnu "Zdravé výživy" protože tam asi bude kokosový olej levnější.

      Vymazat
  4. Lidičky dnes jsem zkusila a musím říct, že se topí kráásně, ale já tam pořád cítím ten kokos víc, než čokoládu. Nevíte, čím to je? Váhy byly jako v receptu.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, asi hodně záleží na tom kokosovém oleji. Dělala jsem dvakrát a napodruhé byl taky trošku cítit kokos. Vzhledem k tomu že manžel kokos miluje, tak jsem to brala jako bonus:-D

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju, zkusím příště jiný a písnu jak to dopadlo :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to krásně, ihned zítra jedu pro kokosový olej a vyzkouším :D

    OdpovědětVymazat
  8. Jak to, že jsem toto objevila až teď? Zrovna před pár dny jsme se bavili se známými, že když jsem byla malá a ledové čokoládky se tu začaly objevovat, tak fakt chladily a byly moc dobré. Teď je to tragédie, taková sladká ublemcaná hmota. Určitě zkusím. Občas někde na návštěvě nostalgicky sáhnu po jedné, že to třeba bude ono a pořád je to ta stejná hmota.
    Vando, je nějaký rozdíl mezi použitím kokosové oleje a tuku? Přiznám se, že bych sáhla po tuku, ne po oleji, ale nemám ozkoušeno ani jedno. Díky.

    OdpovědětVymazat
  9. Můžu se zeptat jak dlouho ta čokoláda v ledničce tuhne ? kdy bych měla začít abych je měla na valentýn čerstvě hotové ? :)

    OdpovědětVymazat
  10. asi dvě hodinky...ale klidně si je udělej den předem- i kdyz sis to ais uz vyresila sama, byla jsem mimo internet, tak se omlouvam

    OdpovědětVymazat
  11. Mám čokoládu hodné cítit kokosem, nedal by se ten kokosový olej nahradit něčím jiným? Dělala jsem 100 g čokolády, 45 g kokosového oleje Alnatura.

    OdpovědětVymazat
  12. Přiznám se že nevím, mně ta chuť kokosu jednak nepřišla tak výrazná, navíc ani nevadila...mandlový: Cedrový? ale každý olej asi bude mít trochu vliv na chuť. Asi ten mandlový by nebyl tak výrazný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusim sehnat ten mandlová a dam vědět :-) dekuju!

      Vymazat
  13. ja ji delala uz mlecnou,bilou i horkou a dokonce i pridala orisky,mandle rozinky,liskace a udelala tako vou ledovou studentskou pecet to byla teprve dobrota

    OdpovědětVymazat