čtvrtek 5. ledna 2012

Závin s hruškami a plísňovým sýrem

Opět oblíbená kombinace sýra a ovoce. Tenhle štrůdl byl mým loňským vítězným štrůdlem ve školkové soutěži matek a já jsem slíbila, že  sem recept napíšu. A pak jsem zapomněla. A tak jsem si ho na Silvestra pro radost a připomenutí udělala. V receptu se používá šunka, ale myslím že půjde vynechat, takže ejhle máme tady  hned taky vegetariánský recept.  Ovšem abyste si nemysleli, že jsem tak roz.. no že takhle jím pořád,  tak zatímco zde uveřejňuji tyto hluboce kalorické recepty,  chroustám mrkev, chodím se co deset minut zvážit a čekám až zhubnu, abych mohla pak zase přibrat.

listové těsto, plechovka kompotovaných hrušek, rokfór/gorgonzola (opravdu nesahat na nivu, je to pak jiný recept), šunka, strouhanka

Těsto rozválíte, posypete strouhankou, na to dáte plátky šunky, na tenké plátky nakrájené hrušky a nastrouháte sýr. Zabalíte do nohavice a  necháte na 200 C v troubě upéct. A budete se tvářit  strašně tajemně až se vás všichni budou ptát, co že to tam s tím sýrem ksakru je...

5 komentářů:

  1. Dělávám podle Šárky Gurmánky, bez šunky, zato s ořechy a brusinkami. Tento vypadá taky perfektně!

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska na večeři bezmasá varianta - strašně dobré! A došlo i na tajemné pohledy a dotazy "co tam ksakru je?!" :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Bali i Svaťo, taky dělávám variantu bez šunky, plus ořechy. Brusinky mě nenapadly. Dík za tip.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Už jsem s tímto receptem taky párkrát "zachutnala". Nejdřív zkoumavé pohledy nezkušených "gurmánů", ale pak už jen chrochtání a prázdná mísa. Takže dobrý! A hrušky dávám čerstvý. Pikanterie :o)

    OdpovědětVymazat