úterý 17. ledna 2012

Prezidentská bábovka

Ve školce právě probíhá osvěta na bábovkové téma. Přes Karkulku se děti dostaly až ke společnému "projektu" pečení bábovky. Úkol zněl jasně. Vyřídit doma, že mají donést recept na bábovku. Jaktože já, která jsem odmala byla tak vynervovaně zodpovědná, že jsem se od ledna bála, abych na Velikonoce nezapomněla donést vyfouknuté vejce na kreslení kraslic, jaktože já mám za syna dítě,  který naprosto cíleně bojkotuje úkoly už od školky? Nejenom, že  do školky nedonesl recept, prý ani neochutnal společně upečenou bábovku, protože si nechal odnést talířek, který si měl nechat na stole. Vůbec nevím, jestli je pravda, že bábovku neochutnal a z jakého důvodu, protože kromě toho, že nevyřídí co se po něm žádá, má taky dost bujnou fantazii. Ale kdyby to náhodou pravda byla, rozhodla jsem  se, že si bábovku upečeme doma. A rovnou tu nejlepší, prezidentskou. Protože Vojta bude prezident! No kdyby se to náhodou nepovedlo, tedy to Vojtovo prezidentství, tak aspoň bude vědět, co mívá pan prezident ke svačině. Jo a ještě ke všemu, za pomocí vůně bábovky zútulníte každý byt a navodíte atmosféru pohody...i přes to, že se lepíte k podlaze poseté dětskými sušenkami. Recept pochází z Labužníka.com.

250 g cukru krystal, 200 g másla, 50 g strouhané čokolády, 6 vajec, 300 g polohrubé mouky, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr, 100 g strouhaných vlašských oříšků, 250 ml smetany na šlehání, tuk a mouka na vymazání formy.

Cukr a máslo se žloutky a strouhanou čokoládou utřeme , přidáme vanilkový cukr,  prosátou mouku s práškem do pečiva, ořechy a přilijeme tekutou šlehačku. Z bílků pokojové teploty a špetky soli vyšleháme pevný sníh a opatrně ho vmícháme k bábovkové směsi. Bábovkou formu vytřeme pečlivě tukem, pak vysypeme hrubou moukou a nezapomeneme moukou posypat pořádně i středový hrot formy. Nalijeme těsto a pečeme na 180 C 40 - 50 minut.

7 komentářů:

  1. No, tak žádné dítě v úterý recept nedoneslo (říkala paní učitelka Iveta) Já jim ho psala v šatně, když se to profláklo. Ema samo taky nic nevyřídila. Pekli až ve středu, tak pak asi někdo další recept donesl. No a prej taky neuchutnala, tak nevím.... :-)
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Chachá Jani! Tak jsem ráda, že náš malej není sám:-) Bojkot všech dětí, to mění situaci. Uffff

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám, že dnešní školky jsou větší sranda než za nás :-). Každopádně bábovky u nás peče manžel, ale jenom ty klasické mramorované. Ale tato prezidentská vypadá moc dobře tak se do ní asi budu muset pustit já.

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj Vando, máš u mě na blogu překvapení :-) (Příspěvek z neděle 22.ledna :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Můžu se zeptat kam patří zmíněné máslo v ingrediencích?

    OdpovědětVymazat
  6. Máslo utřeme se žloutky, omlouvám se za chybu,opraveno. A děkuji za upozornění

    OdpovědětVymazat
  7. Do bábovky nedávám smetanu ke šlehání a je super.Vždy dostanu pochvalu .Eva

    OdpovědětVymazat